… się namyśli. Co zrobić, by wrócili jak najszybciej i… na pewno do nas? W artykule przeczytają Państwo:
Badania przeprowadzone przez amerykańską firmę AcAfee dowiodły, że to, co niepokoiło właścicieli sklepów on-line, czyli wskaźnik „porzuceń koszyka” (klienci wybierają towar lecz nie finalizują zakupu), najczęściej jest po prostu… zakupem odłożonym w czasie. Aż 65 proc. „porzucających koszyki” wraca do tego samego e-sklepu i realizuje zamierzony zakup! Warto pamiętać, że klienci kupują różnie w zależności od tego, jaki towar lub usługę chcą nabyć. a. Decyzje rozważne (racjonalne) takie zakupy dotyczą najczęściej produktów drogich, złożonych technologicznie, kupowanych pierwszy raz – w tym przypadku nie musimy martwić się wysokim wskaźnikiem „porzuceń koszyka” – potencjalny klient musi porównać oferty, przemyśleć zakup, poszukać dodatkowych informacji. Zakupowi towarzyszy (zdaniem konsumenta) duży stopień ryzyka, tak więc konsument poświęca dużo czasu na poznanie sposobów zaspokojenia potrzeby i na samo podjęcie decyzji.
Jeśli jesteście Państwo właścicielem e-sklepu, którego asortyment kwalifikuje się do decyzji rozważnej, warto w sklepie wyeksponować dział porad, FAQ (najczęściej zadawane pytania) lub uruchomić infolinię. Zachęcenie klienta do przyjęcia naszej pomocy w wyborze artykułu (np. sprzętu hi-fi) poprzez profesjonalne i cierpliwe doradztwo. b. Decyzje impulsywne (emocjonalne) zakupy emocjonalne dotyczą jedzenia oraz towarów, które mają sprawić przyjemność i poprawić humor – ubrania, bilety do kina czy na koncert czy też kosmetyki. Zakupy impulsywne nie są planowane, najczęściej wynikają z tego, że konsument dostrzeże atrakcyjną możliwość poprawienia sobie humoru.
Jeśli taki konsument znalazł się właśnie w Państwa e-sklepie, warto wzmocnić jego chęć wprawienia się w dobry nastrój za pomocą ładnych, pozytywnych zdjęć, sloganów reklamowych, które wzywają do zakupu (np. „Szminka Lady: bądź piękna jak nigdy dotąd”) lub za pomocą promocji (np. „Nowa kolekcja spodni 10 proc. taniej!”.) Jak wynika z danych przeanalizowanych przez amerykańską firmę, klienci wracają „po namyśle”. Im łatwiej jest im znaleźć e-sklep na pierwszej stronie wyszukiwania i im bardziej sklep „wspiera” rodzaj decyzji, jaką mają podjąć, tym większe prawdopodobieństwo, że dokonają zakupu szybko, lub… szybko wrócą.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: