Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:20 min Ikona 25.09.2009

65 proc. klientów e-sklepu powraca, gdy…

… się namyśli. Co zrobić, by wrócili jak najszybciej i… na pewno do nas? W artykule przeczytają Państwo:

  • jakie są dwa główne rodzaje decyzji o zakupie
  • jak wykorzystać wiedzę o różnych typach decyzji zakupowych aby zwiększyć sprzedaż

Badania przeprowadzone przez amerykańską firmę AcAfee dowiodły, że to, co niepokoiło właścicieli sklepów on-line, czyli wskaźnik „porzuceń koszyka” (klienci wybierają towar lecz nie finalizują zakupu), najczęściej jest po prostu… zakupem odłożonym w czasie. Aż 65 proc. „porzucających koszyki” wraca do tego samego e-sklepu i realizuje zamierzony zakup! Warto pamiętać, że klienci kupują różnie  w zależności od tego, jaki towar lub usługę chcą nabyć. a.  Decyzje rozważne (racjonalne) takie zakupy dotyczą  najczęściej produktów drogich, złożonych technologicznie, kupowanych pierwszy raz – w tym przypadku nie musimy martwić się wysokim wskaźnikiem „porzuceń koszyka” –  potencjalny klient musi porównać oferty, przemyśleć zakup, poszukać dodatkowych informacji. Zakupowi towarzyszy (zdaniem konsumenta) duży stopień ryzyka, tak więc konsument poświęca dużo czasu na poznanie sposobów zaspokojenia potrzeby i na samo podjęcie decyzji.

 

Jak zwiększyć konwersje?

 

Jeśli jesteście Państwo właścicielem e-sklepu, którego asortyment kwalifikuje się do decyzji rozważnej, warto w sklepie wyeksponować dział porad, FAQ (najczęściej zadawane pytania) lub uruchomić infolinię. Zachęcenie klienta do przyjęcia naszej pomocy w wyborze artykułu (np. sprzętu hi-fi) poprzez profesjonalne i cierpliwe doradztwo.  b. Decyzje impulsywne (emocjonalne) zakupy emocjonalne  dotyczą jedzenia oraz towarów, które mają sprawić przyjemność i poprawić humor – ubrania, bilety do kina czy na koncert czy też kosmetyki. Zakupy impulsywne nie są planowane, najczęściej wynikają z tego, że konsument dostrzeże atrakcyjną możliwość poprawienia sobie humoru.

 

Jak zwiększyć sprzedaż?

 

Jeśli taki konsument znalazł się właśnie w Państwa e-sklepie, warto wzmocnić jego chęć wprawienia się w dobry nastrój za pomocą ładnych, pozytywnych zdjęć,  sloganów reklamowych, które wzywają do zakupu (np. „Szminka Lady: bądź piękna jak nigdy dotąd”)  lub za pomocą promocji  (np. „Nowa kolekcja spodni  10 proc. taniej!”.) Jak wynika z danych przeanalizowanych przez amerykańską firmę, klienci wracają „po namyśle”. Im łatwiej jest im znaleźć e-sklep na pierwszej stronie wyszukiwania i im bardziej sklep „wspiera” rodzaj decyzji, jaką mają podjąć, tym większe prawdopodobieństwo, że dokonają zakupu szybko, lub… szybko wrócą.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

TikTok – Twoje nowe “ja” w marketingu internetowym! Ikona 03:55 min 07.09.2022 Jeśli dotychczas korzystałeś z wyłącznie Facebooka lub Instagrama, aby dotrzeć do młodych odbiorców, to przykro mi, ale jesteś boomerem – czyli zgodnie z definicją słownika slangu i mowy potocznej osobą, która nie nadąża za najnowszymi trendami. Liczącym się graczem na rynku mediów społecznościowych, który cieszy się obecnie największą popularnością wśród młodzieży, jest bowiem TikTok! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 05:05 min 08.08.2018 Pisać, nie pisać? Jeśli myślisz, że copywriter bez wahania podejmie się każdego zlecenia - jesteś w błędzie. I nie chodzi tutaj o umiejętności bądź też ich brak. Wszak, dobry copywriter napisze dobry tekst na każdy temat i dopasowany do każdej persony. Dylemat pojawia się wtedy, gdy trzeba napisać tekst wątpliwy pod względem etycznym czy też prawnym. Co wtedy? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jeszcze skuteczniejsza analiza stron internetowych Ikona 02:10 min 16.06.2011 Istotne informacje, które do niedawna wyświetlane były wyłącznie w narzędziu Webmaster Tools, takie jak choćby średnia pozycja witryny na daną frazę, czy współczynnik klikalności, są widoczne w panelu Google Analytics. Google uruchomiło właśnie program pilotażowy, który stara się łączyć zalety powszechnie znanych narzędzi analityki ruchu i widoczności witryny. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700