Ikona 02:30 min Ikona Sunrise System 28.12.2012

Przyszłość marketingu internetowego jest mobilna!

Jeszcze nie tak dawno telefon komórkowy był dla wielu niedościgłym marzeniem, szczytem techniki. Obecnie mnogość oraz różnorodność urządzeń mobilnych nikogo już nie dziwi. Wydajność, jakie oferują nowoczesne tablety czy nawet smartfony, stopniowo zbliża się do osiągów przeciętnego komputera stacjonarnego czy też laptopa.

 

Na tym tle nie dziwi więc znaczący wzrost wykorzystania urządzeń mobilnych jako podstawowych narzędzi do surfowania po Sieci, korzystania z komunikatorów internetowych czy też czytania gazet i oglądania filmów. Nie bez przyczyny kalifornijski gigant Google przykłada coraz większą wagę do użytkowników przenośnych urządzeń i prowadzi wnikliwą analizę ich zachowania w sieci, również pod kątem marketingu internetowego.

Jeszcze w grudniu 2010 roku mobilny ruch w Internecie wynosił ledwie 4%. Po dwóch latach jest to już 13% i nic nie wskazuje na to, aby tempo wzrostu miało się zmniejszyć. Co ciekawe, mobilny ruch internetowy w Indiach już teraz jest większy niż ten pochodzący z komputerów stacjonarnych. Przewiduje się, iż sytuacja taka będzie wkrótce miała miejsce w większości krajów świata.

 

Na podstawie danych firmy ABI Research w 2012 roku aplikacje na urządzenia mobilne wygenerowały zysk rzędu 30 miliardów dolarów. W tej liczbie uwzględniony jest nie tylko koszt samej aplikacji, ale także zakupy wykonane za ich pomocą (np. zwiększające funkcjonalność wybranej gry mobilnej). Zdaniem ekspertów spory w tym udział ma Apple i jego sprawnie funkcjonujący App Store.

 

Z kolei z danych firmy Kleiner Perkins Caufield and Byers wynika, że liczba użytkowników smartfonów zwiększyła się w mijającym roku o aż 42% (obecnie jest to ok. 1,1 miliarda ludzi na całym świecie). Na dwóch pierwszych miejscach są Chiny i USA z aż 50% wzrostem w zeszłym roku i liczbą użytkowników na poziomie 270 milionów (Chiny) oraz 172 milionów (USA). Polska w tym zestawieniu zajmuje 25 miejsce z 9 milionami użytkowników smartfonów oraz 30% wzrostem.

 

Jak wynika z przedstawionych danych, urządzenia mobilne stają się coraz częściej wykorzystywanym narzędziem do korzystania z Sieci.

 

Porównując zyski z reklam w Internecie do zysków z reklam przeznaczonych na urządzenia mobilne z 2011 roku łatwo zauważyć, że istnieje 20 miliardowy potencjał do wykorzystania w tym zakresie (w przypadku rynku USA). W Polsce tempo wzrostu zapewne będzie nieco wolniejsze, natomiast nie zmienia to faktu, iż mobilność to wcale nie tak odległa przyszłość. Być może warto już teraz ustawić się w pierwszym szeregu i czerpać korzyści z tego szybko rosnącego rynku?

 

Źródła: Kleiner Perkins Caufield and Byers, Google Ads, SeoPro.ru

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 00:50 min 11.01.2013 Zespół Certyfikowanych Specjalistów Google AdWords wzmocniły trzy nowe osoby, na co dzień pracownicy Pionu Obsługi Klienta. Razem tworzymy siłę! Siłę, która owocnie wpływa na budowanie pozytywnych relacji z naszymi Klientami, gdzie kluczowe są nie tylko efekty, ale również wiedza, doświadczenie i dobre rozeznanie w szeroko pojętym rynku SEM. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:40 min 17.01.2013 Rosjanie nie przestają zaskakiwać i wprowadzają coraz więcej nie tylko usprawnień do już oferowanych usług, ale także doskonałych rozwiązań będących nowością w ich ofercie… co oczywiście nie oznacza, że konkurencja (mowa oczywiście o głównym przeciwniku – Google) takich rozwiązań już dawno nie zaoferowała. Czym więc jest Яндекс.Браузер? Rewolucyjnym krokiem w nowym kierunku, czy jedynie kolejnym ruchem w stabilnym, ewolucyjnym rozwoju rosyjskiego giganta? A może nie jest to nic nowego? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:20 min 11.10.2012 Jak to zrobić, by się nie narobić? Nie ma takiej opcji -  skuteczność kampanii e-mail marketing wymaga sporego nakładu pracy. Podstawową kwestią jest zbudowanie bazy adresów oraz zbadanie potrzeb grupy docelowej. Budując listę mailingową należy szczególnie pamiętać o tym, aby naszej wiadomości nie uznano za spam. Są na to dwa sposoby. Jednym z nich jest zachęcanie klientów do wpisu na odpowiednią listę subskrypcyjną umieszczoną na naszej stronie internetowej. Drugim natomiast, dość kosztownym rozwiązaniem jest kupno bazy danych od wyspecjalizowanej firmy. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 21

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700