Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:30 min Ikona 28.12.2012

Przyszłość marketingu internetowego jest mobilna!

Jeszcze nie tak dawno telefon komórkowy był dla wielu niedościgłym marzeniem, szczytem techniki. Obecnie mnogość oraz różnorodność urządzeń mobilnych nikogo już nie dziwi. Wydajność, jakie oferują nowoczesne tablety czy nawet smartfony, stopniowo zbliża się do osiągów przeciętnego komputera stacjonarnego czy też laptopa.

 

Na tym tle nie dziwi więc znaczący wzrost wykorzystania urządzeń mobilnych jako podstawowych narzędzi do surfowania po Sieci, korzystania z komunikatorów internetowych czy też czytania gazet i oglądania filmów. Nie bez przyczyny kalifornijski gigant Google przykłada coraz większą wagę do użytkowników przenośnych urządzeń i prowadzi wnikliwą analizę ich zachowania w sieci, również pod kątem marketingu internetowego.

Jeszcze w grudniu 2010 roku mobilny ruch w Internecie wynosił ledwie 4%. Po dwóch latach jest to już 13% i nic nie wskazuje na to, aby tempo wzrostu miało się zmniejszyć. Co ciekawe, mobilny ruch internetowy w Indiach już teraz jest większy niż ten pochodzący z komputerów stacjonarnych. Przewiduje się, iż sytuacja taka będzie wkrótce miała miejsce w większości krajów świata.

 

Na podstawie danych firmy ABI Research w 2012 roku aplikacje na urządzenia mobilne wygenerowały zysk rzędu 30 miliardów dolarów. W tej liczbie uwzględniony jest nie tylko koszt samej aplikacji, ale także zakupy wykonane za ich pomocą (np. zwiększające funkcjonalność wybranej gry mobilnej). Zdaniem ekspertów spory w tym udział ma Apple i jego sprawnie funkcjonujący App Store.

 

Z kolei z danych firmy Kleiner Perkins Caufield and Byers wynika, że liczba użytkowników smartfonów zwiększyła się w mijającym roku o aż 42% (obecnie jest to ok. 1,1 miliarda ludzi na całym świecie). Na dwóch pierwszych miejscach są Chiny i USA z aż 50% wzrostem w zeszłym roku i liczbą użytkowników na poziomie 270 milionów (Chiny) oraz 172 milionów (USA). Polska w tym zestawieniu zajmuje 25 miejsce z 9 milionami użytkowników smartfonów oraz 30% wzrostem.

 

Jak wynika z przedstawionych danych, urządzenia mobilne stają się coraz częściej wykorzystywanym narzędziem do korzystania z Sieci.

 

Porównując zyski z reklam w Internecie do zysków z reklam przeznaczonych na urządzenia mobilne z 2011 roku łatwo zauważyć, że istnieje 20 miliardowy potencjał do wykorzystania w tym zakresie (w przypadku rynku USA). W Polsce tempo wzrostu zapewne będzie nieco wolniejsze, natomiast nie zmienia to faktu, iż mobilność to wcale nie tak odległa przyszłość. Być może warto już teraz ustawić się w pierwszym szeregu i czerpać korzyści z tego szybko rosnącego rynku?

 

Źródła: Kleiner Perkins Caufield and Byers, Google Ads, SeoPro.ru

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:50 min 07.06.2017 Już nie raczkujące, a całkiem nieźle poruszające się po Internecie dziecko Google Maps i Google Earth ma już 10 lat. Pomysł na Street View dotyczył początkowo tylko pięciu amerykańskich miast. Z czasem zaczął się rozrastać, by ogarnąć swoim zasięgiem całą kulę ziemską. Samo narzędzie okazało się szczególnie przydatne nie tylko dla ciekawych świata, ale także firm. Czytaj więcej
grupa docelowa Ikona 06:10 min Tamark Spółka Akcyjna jest liderem na polskim rynku w zakresie dystrybucji środków ochrony i pielęgnacji roślin. Jeszcze kilka miesięcy temu była widoczna w Internecie wyłącznie na swoją nazwę – czyli praktycznie niewidoczna dla potencjalnych nowych klientów. Na temat zmiany tego stanu rzeczy przy współpracy z Sunrise System rozmawiamy z Panem Przemysławem Hirsch, Dyrektorem Handlowym Tamark. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 19.04.2016 Lokowanie produktu jest dzisiaj niezwykle popularnym narzędziem marketingowym, którym promuje się wszystko – począwszy od przypraw, przez telefony i samochody, a skończywszy na olejach silnikowych. Każdy z nas, podczas oglądania filmu czy serialu, wielokrotnie zwrócił uwagę na wyeksponowaną nazwę znanego producenta czy nachalne reklamowanie produktu przez jednego z bohaterów. I pewnie na twarzy każdego z nas choć raz pojawił się w takiej sytuacji delikatny grymas, który był wyrazem niezadowolenia albo zażenowania. Bo product placement to narzędzie doskonałe, ale tylko w dobrych rękach. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700