Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Jeszcze nie tak dawno telefon komórkowy był dla wielu niedościgłym marzeniem, szczytem techniki. Obecnie mnogość oraz różnorodność urządzeń mobilnych nikogo już nie dziwi. Wydajność, jakie oferują nowoczesne tablety czy nawet smartfony, stopniowo zbliża się do osiągów przeciętnego komputera stacjonarnego czy też laptopa.
Na tym tle nie dziwi więc znaczący wzrost wykorzystania urządzeń mobilnych jako podstawowych narzędzi do surfowania po Sieci, korzystania z komunikatorów internetowych czy też czytania gazet i oglądania filmów. Nie bez przyczyny kalifornijski gigant Google przykłada coraz większą wagę do użytkowników przenośnych urządzeń i prowadzi wnikliwą analizę ich zachowania w sieci, również pod kątem marketingu internetowego.
Jeszcze w grudniu 2010 roku mobilny ruch w Internecie wynosił ledwie 4%. Po dwóch latach jest to już 13% i nic nie wskazuje na to, aby tempo wzrostu miało się zmniejszyć. Co ciekawe, mobilny ruch internetowy w Indiach już teraz jest większy niż ten pochodzący z komputerów stacjonarnych. Przewiduje się, iż sytuacja taka będzie wkrótce miała miejsce w większości krajów świata.
Na podstawie danych firmy ABI Research w 2012 roku aplikacje na urządzenia mobilne wygenerowały zysk rzędu 30 miliardów dolarów. W tej liczbie uwzględniony jest nie tylko koszt samej aplikacji, ale także zakupy wykonane za ich pomocą (np. zwiększające funkcjonalność wybranej gry mobilnej). Zdaniem ekspertów spory w tym udział ma Apple i jego sprawnie funkcjonujący App Store.
Z kolei z danych firmy Kleiner Perkins Caufield and Byers wynika, że liczba użytkowników smartfonów zwiększyła się w mijającym roku o aż 42% (obecnie jest to ok. 1,1 miliarda ludzi na całym świecie). Na dwóch pierwszych miejscach są Chiny i USA z aż 50% wzrostem w zeszłym roku i liczbą użytkowników na poziomie 270 milionów (Chiny) oraz 172 milionów (USA). Polska w tym zestawieniu zajmuje 25 miejsce z 9 milionami użytkowników smartfonów oraz 30% wzrostem.
Jak wynika z przedstawionych danych, urządzenia mobilne stają się coraz częściej wykorzystywanym narzędziem do korzystania z Sieci.
Porównując zyski z reklam w Internecie do zysków z reklam przeznaczonych na urządzenia mobilne z 2011 roku łatwo zauważyć, że istnieje 20 miliardowy potencjał do wykorzystania w tym zakresie (w przypadku rynku USA). W Polsce tempo wzrostu zapewne będzie nieco wolniejsze, natomiast nie zmienia to faktu, iż mobilność to wcale nie tak odległa przyszłość. Być może warto już teraz ustawić się w pierwszym szeregu i czerpać korzyści z tego szybko rosnącego rynku?
Źródła: Kleiner Perkins Caufield and Byers, Google Ads, SeoPro.ru
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: