Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Wiedzieliście, że na całym świecie Google ma ok. 97% rynku wyszukiwania – jak to wygląda w Polsce? W odpowiedzi między innymi na takie pytania o hegemonię wyszukiwarek powstała swoista „Googlowska mapa świata”.
Mapa informuje o udziałach wyszukiwarki Google na rynkach poszczególnych regionów świata. Nie znalazły się na niej np. kraje afrykańskie. Informacje te są stosunkowo aktualne i obrazują, gdzie Google jest numerem jeden, a gdzie inne wyszukiwarki obejmują większą cześć rynku.
Dla ciekawostki, kraje, gdzie nie dominuje Google, a wyszukiwarki lokalne posiadają ok. 60% udziałów rynku, to np. Chiny z wyszukiwarką www.baidu.com oraz Czechy z wyszukiwarką www.seznam.cz.
Innym przykładem jednej z najpopularniejszych wyszukiwarek krajowych jest www.naver.com w Korei. Inny format tej popularnej w Korei wyszukiwarki prawdopodobnie zmobilizował Google do ubogacenia wyszukiwarki www.google.co.kr o dodatkowe informacje znajdujące się pod oknem wyszukiwania. Z pewnością konkurencja na rynku wyszukiwania pozytywnie wpływa na rozwój SEO, m.in. zmiany algorytmów, które sprawiają, że pozycjonowanie jest bardziej wymagające oraz likwidują możliwości szybkiego i łatwego wypozycjonowania stron do TOP10.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: