Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:00 min Ikona 21.07.2010

Nowe dopasowanie w AdWords

Modyfikator dopasowania przybliżonego jest już (prawie) dostępny w interfejsie AdWords. Nowe dopasowanie słowa kluczowego zakresem swoich możliwości można umieścić pomiędzy dopasowaniem do wyrażenia a dopasowaniem przybliżonym. I tak: każde słowa poprzedzone znakiem + będzie objęte nowym dopasowaniem i obejmie błędy, formy liczby pojedynczej (alternatywnie: mnogiej), akronimy, skróty oraz odmiany wyrazów. Nowe dopasowanie, w odróżnieniu od dopasowania przybliżonego nie obejmie synonimów oraz tzw. wyszukiwań powiązanych, czyli nie pokaże reklam AdWords po wpisaniu frazy „kwiaty”, gdy my mamy w kampanii słowo „tulipany” w dopasowaniu przybliżonym. Ciekawą zmianą we wprowadzonym dopasowaniu słów kluczowych jest możliwość użycia modyfikacji wyrażenia kluczowego tylko w częściach składowych frazy. Jeśli wstawimy znak + tylko przy jednym słowie (a jest to możliwe), nowe dopasowanie obejmie tylko to słowo. Np. wyrażenie: nowe +buty wyświetli link po wpisaniu frazy ekskluzywne buty. Jednak gdy zapiszemy naszą frazę w ten sposób: +nowe +buty wpisane do wyszukiwarki wyrażenie ekskluzywne frazy nie przywoła już naszej reklamy. Nowe dopasowanie, nie mające na razie jednej ogólnej nazwy, pozwala na większą kontrolę fraz dobranych do kampanii bez utraty wysokiego (jeśli go mamy) wyniku jakości słowa kluczowego. Google informuje, że nowy modyfikator dopasowania jest już dostępny globalnie, na wszystkich kontach AdWords. To jednak nieprawda. Na razie, przygotowując i modyfikując kampanię, możemy korzystać z trzech standardowych dopasowań: – ścisłego – do wyrażenia – ogólnego (przybliżonego) Dopasowanie ścisłe powoduje, że reklamy AdWords wyświetlają się tylko i wyłącznie po wpisaniu konkretnej frazy. Jeśli w kampanii mamy wyrażenie [hotel nad morzem] to linki pojawią się tylko po wpisaniu tego wyrażenia kluczowego. Wpisanie do wyszukiwarki frazy np. hotel morze nie przywoła naszych reklam. Dopasowanie do wyrażenia charakteryzuje się tym, że wskazana przez nasz fraza może ulec pewnej modyfikacji w okienku wyszukiwarki. Np. gdy w liście wyrażeń mamy wspomniany „hotel nad morzem”, to, gdy użyjemy dopasowania do wyrażenia, reklamy AdWords pojawią się również po wpisaniu do Google np. frazy: hotel nad morzem Pobierowo. Ważne, aby wskazana przez nas fraza pojawiła się w okienku wyszukiwarki w tej samej formie i w tej samej kolejności słów. Dopasowanie ogólne pozwala na znacznie zwiększenie wyświetleń linków, ponieważ w tym dopasowaniu pokazywane są reklamy, których słowa kluczowe są bliskie zapytaniom do Google. I tak: w liście fraz mamy wyrażenie hotel nad morzem, a nasze linki pokazują się także (po zastosowaniu dopasowania przybliżonego) po wpisaniu fraz: hotel morze, hotele nad morzem, morze hotel czy nadmorskie hotele. Wszystko zależy od tego czy wynik jakości naszej frazy oraz stawka CPC pozwolą na wyświetlenie reklamy. Jeśli bowiem przegramy licytację z innymi reklamodawcami, nasze linki będą pokazywane na niskich pozycjach lub nie będą pokazywane wcale. Wszystko zależy od konkurencyjności danej frazy, nawet tej dość dalekiej od naszej, ale z racji dopasowania przybliżonego często bardzo bliskiej. Na razie, mimo zapewnień Google, nowe zmodyfikowane dopasowanie nie jest dostępne w kontach AdWords. Gdy koncern z Mountain View wprowadzi innowację dopasowań słów kluczowych, postaram się przedstawić własne spostrzeżenie na temat tej zmiany.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:10 min 21.03.2013 Aplikacja Instagram podbiła serca milionów ludzi na całym świecie. Na początku stycznia udostępniono statystyki: 90 milionów aktywnych użytkowników każdego miesiąca robi wrażenie! Każdego dnia publikują około 40 milionów zdjęć z nałożonym specjalnym filtrem. Czy Instagram zyska sławę na miarę Facebooka? A może to się właśnie dzieje? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

ROI w social media – to możliwe Ikona 04:40 min 30.07.2013 Wiele mówi się o tym, że obecność firmy w mediach społecznościowych  jest dziś konieczna do zdobycia przez nią kolejnych klientów, a co za tym idzie – zysków. W dalszym ciągu jednak podchodzi się do tej kwestii z dużą ostrożnością. Powód jest jeden: ograniczone możliwości zmierzenia ROI (return on investment), czyli zwrotu z inwestycji. To wciąż element, który zniechęca firmy do korzystania z social media. Jak się jednak okazuje, pojawia się coraz więcej możliwości mierzenia zysków w mediach społecznościowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wyrażenia kluczowe Ikona 03:35 min 06.05.2008 Najważniejszym elementem skutecznego marketingu w wyszukiwarkach jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Musimy wczuć się w internautę poszukującego w sieci informacji czy usług, które oferujemy za pośrednictwem naszej strony. Nie jest to wbrew pozorom takie proste. Bogate doświadczenie i wiedza zdobyte na przestrzeni lat przez Sunrise System, pozwalają nam jednak przewidzieć, jakie słowa kluczowe okażą się dla Państwa potrzeb najskuteczniejsze. W niniejszym artykule pokrótce przybliżamy to zagadnienie. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700