Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:40 min Ikona 02.07.2010

Czy wybór dostawcy usług hostingowych może mieć wpływ na wyniki pozycjonowania?

Odpowiedź na postawione przeze mnie pytanie jest twierdząca. Odpowiedni wybór dostawcy usług hostingowych, wbrew pozorom, ma spore znaczenie dla pozycjonowania. Ciągle aktualizowane algorytmy wyszukiwania Google biorą pod uwagę bardzo wiele czynników podczas ustalania pozycji strony w indeksie. Kilka czynników związanych z kwestią hostingu omówię w tym artykule.

Google oczywiście nie podaje, na ile te czynniki są ważne, ale myślę, że warto je wziąć pod uwagę podczas analizy strategii marketingowej w sieci, w tym także prowadząc pozycjonowanie.

 

Geo-Targeting

 

Generalną zasadą jest, że powinno się wybierać firmę hostingową z obszaru geograficznego, na którym chcemy skupić / skupiamy swoją działalność lub też jest nasz docelowy rynek. Dotyczy to również odpowiedniego doboru domeny. Za przykład niech posłuży sytuacja, gdzie naszym rynkiem docelowym są Niemcy (domena narodowa nadrzędna to .de). Założenie naszej strony nawet w języku niemieckim, ale na domenie polskiej .pl i jej reklama w międzynarodowej wersji wyszukiwarki google.com najprawdopodobniej nie będzie dawała spodziewanych rezultatów.

Aby uzyskać zadowalające pozycje w google.com przy podanych wyżej założeniach, będą one wymagały więcej wysiłku niż efekty uzyskiwane przy postawieniu strony na domenie .de oraz przy reklamie w regionalnym google.de. Internauci nauczyli się już korzystać z regionalnych wersji wyszukiwarki Google (google.de; google.co.uk; google.it itp) i coraz rzadziej używają google.com. Dlatego też reklama w „ogólnym” google.com może nie dać zamierzonych efektów w postaci konwersji.

Dzieje się tak m.in. dlatego, że Google podczas indeksowania analizuje umiejscowienie serwera z naszą stroną. Zakłada, że skoro serwer stoi w Polsce, a domena jest .pl – to naszym rynkiem docelowym jest Polska. Idąc dalej przykładem pozycjonowania naszej strony po niemiecku, jeśli mamy domenę .pl albo .eu, a serwer stoi w Polsce – Google może podczas oceny strony zaniżyć uzyskany wynik ze względu na brak sprecyzowanego obszaru działania. Dodatkowo Google analizuje też czas ładowania strony.

Mimo szybkości współczesnego internetu, występują nieznaczne różnice w czasach dostępu do strony z Niemiec, jeśli strona jest w Polsce. Oczywiście, jeśli reklamujemy się w google.com i celujemy w USA, a strona jest Polsce, to te różnice są większe. Przy rozszerzaniu swojej działalności na rynki zagraniczne, warto poszukać firmy hostingowej z danego kraju, gdzie chcemy umieścić nasz biznes.

Można też pójść dalej: poszukać dostawcy w danym kraju, na konkretnym obszarze administracyjnym, gdzie będziemy poszukiwać klientów.

 

Adresy IP

 

Kolejnym elementem, nad którym warto się pochylić, jest pula adresowa IP, jaką dysponuje wybrany dostawca usług hostingowych.

Adresy IP wbrew pozorom mają wpływ na podejmowane działania SEO (Search Engine Optimization) wobec naszej strony. Posłużę się znowu przykładem. Załóżmy, że przydzielony nam adres IP przez usługodawcę należał do innej firmy. Jest to możliwe, gdyż adresy IP często są ponownie wykorzystywane, np. gdy ktoś zrezygnuje z usług hostingowych u danego operatora. Załóżmy, że poprzedni właściciel IP prężnie działał w sieci.

Zbudował dobrą markę i opinię o sobie w Google. Jeśli trafi się nam takie IP, to wszystko jest w najlepszym porządku. Jeśli jednak trafi się nam IP po firmie / osobie, która w sieci zasłynęła złą opinią, np. spamowała, zajmowała się phishingiem lub jakąkolwiek działalnością „nielegalną”, Google oraz inne wyszukiwarki automatycznie dają nam niższe wyniki podczas oceny naszej strony. W ekstremalnych przypadkach może być tak, że oceny będą bardzo niskie, a nawet istnieje ryzyko wykasowania z indeksu wyszukiwarki. Jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce, niewiele możemy z tym zrobić. Trzeba będzie budować dobre imię praktycznie od zera.

 

„Sąsiedztwo” naszej strony

 

Czynnik ten ma coraz mniejsze znaczenie. Najprawdopodobniej może też stracić całkowicie znaczenie w niedalekiej przyszłości. Jednak póki co ma i warto też wziąć go pod uwagę przy planowaniu działań z zakresu pozycjonowania. Szczególnie jeśli chcemy działać już teraz z promocją naszej strony. Co oznacza „sąsiedztwo strony”? W dużym skrócie oznacza to, jakie strony obsługuje wybrany przez nas hostingodawca. Tutaj zasada jest prosta: jeśli hostingodawca świadczy usługi (jego pula adresów IP) dobrym stronom, o uznanej wartości i jakości, będzie też to pośrednio wpływać na naszą stronę.

To tak samo jak w sytuacji, gdy poszukujemy domu w spokojnej, bezpiecznej, czystej okolicy… Ponieważ ustalenie, który dostawca usług hostingowych świadczy usługi tylko „dobrym” stronom, jest bardzo trudne, warto tutaj analizować firmy o ugruntowanej pozycji na rynku.

Warto sprawdzić, jakie są warunki, regulaminy świadczonej usługi wobec spammerów lub hackerów. Najbezpieczniejszym możliwym rozwiązaniem dla naszej strony jest uzyskanie własnego dedykowanego IP..

Jednak często taka opcja nie jest brana pod uwagę przez mniejsze firmy. Biorąc pod uwagę powyższe wskazówki, można dobrać odpowiedniego dostawcę usługi hostingowej dla naszej strony. Właściwy wybór pomoże w działaniach SEO podejmowanych wobec strony w postaci dobrej oceny naszej strony, stabilnych pozycji.

Źródło: SearchEngineJournal

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:00 min 17.09.2018 W internecie jak w życiu – pierwsze wrażenie ma duży wpływ na nasz odbiór i podejmowane potem decyzje. Warto więc zwrócić uwagę na wygląd strony głównej, a także zamieszczone na niej teksty. Proponujemy Ci dziś kilka rad, jak stworzyć atrakcyjny i przyciągający tekst na stronę główną, który zachęci użytkownika do dalszego pobytu na witrynie oraz skorzystania z Twoich usług! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:20 min 29.08.2012 Populacja internautów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej stale wzrasta.  Dowodzą tego wyniki badań, które zostały przeprowadzone przez lidera w badaniach internetu - firmę Gemius, we współpracy z IAB Europe w ramach kolejnej edycji raportu "Do you CEE?" The Internet Market of Central and Eastern Europe 2011. CEE (Europa Środkowo-Wschodnia) okazuje się najszybszej rozwijającym się na świecie rynkiem reklamowym. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 00:55 min 22.08.2008 Bliźniakom mówimy stanowcze stop! Oczywiście mowa tutaj o bliźniaczych stronach internetowych, które mocno utrudniają pozycjonowanie głównej domeny. W końcu Google nie ma żadnego interesu w wyświetlaniu dwóch identycznych witryn w swoich wynikach wyszukiwania - jedna w zupełności użytkownikom wystarczy. Czy na pewno Twoja strona nie swojego złowrogiego bliźniaka? Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700