Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 17.06.2016

Google gra w zielone – nowe znaczniki AdWords

Według raportu Ofcom, brytyjskiej instytucji zajmującej się nadzorowaniem mediów i rynku telekomunikacyjnego, prawie połowa internautów nie widzi różnicy między linkami sponsorowanymi a organicznymi wynikami wyszukiwania. Około 20% z nich uważa, że na pierwszych miejscach wyświetlają się strony, które najbardziej odpowiadają zapytaniu. Natomiast drugie tyle jest przekonanych, że są to najpopularniejsze wśród internautów witryny, a nie żadne reklamy.

 

Źródło: Search Engine Watch

 

Nic więc dziwnego, że Komisja Europejska wielokrotnie wzywała zarówno Google, jak i Bing do większej transparentności w rozdzielaniu treści marketingowych od standardowych. Od dłuższego czasu spekuluje się nawet, że Google może zostać ukarane przez UE za łamanie zasad konkurencyjności. Niewyklczuone, że do listy zarzutów dołączyłyby mało czytelne linki sponsorowane. A mówimy o niebagatelnej kwocie kary – nawet 3 miliardach euro.

 

Ale zostawmy spekulacje, a skupmy się na faktach. W środę Google oficjalnie potwierdziło, że zielone znaczniki reklamy przy linkach zastąpią żółte. Ta wydawałoby się tylko kosmetyczna zmiana ma na celu łatwiejsze odróżnienie treści sponsorowanych od organicznych rezultatów i będzie widoczna na urządzeniach desktopowych oraz mobilnych.

 

 

Trzeba przyznać, że teraz trudniej nie zauważyć znacznika „Reklama”. Niezależnie od rzeczywistych motywacji takiej zmiany – czy widma kary czy rzeczywistej troski o internautów – odróżnienie stron sponsorowanych od wyników organicznych jest o wiele łatwiejsze.

 

Czekamy więc na podobne działania ze strony Facebooka, którego posty sponsorowane praktycznie niczym się nie różnią od tych wstawianych przez użytkowników.

 

Źródła: Search Engine Watch, Search Engine Land, SEJ, Webcertain Group

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak reklamować się na TikToku? Ikona 5:00 min 17.03.2023

Jak reklamować się na TikToku?

Jeśli wydaje Ci się, że TikTok to jedynie miejsce, na której ogląda się śmieszne filmy z kotami, to grubo się mylisz. Aplikację tę pobrano już ponad 3 miliardy razy i stanowi świetną platformę reklamową. Przeczytaj, jak możesz wykorzystać TikTok w promocji swojego biznesu.  Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 7

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak szukać tematów na blog w wyszukiwarce Ikona 7:25 min 03.03.2023

Jak szukać tematów na blog w wyszukiwarce

Prowadzisz na swojej stronie blog, który nie generuje widoczności i ruchu? Twoja witryna zawiera już wiele wpisów, ale część z nich jest niektualna, a Ty dawno nie dodałeś nic nowego? A może dopiero zaczynasz przygodę z blogowaniem, ale nie wiesz, jakie tematy warto poruszyć, aby były poczytne i przynosiły wartościowy ruch na stronę? Jeśli tak – ten wpis jest dla Ciebie! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak „robić” Zakupy Google – praktyczny poradnik Ikona 5:55 min 01.03.2023

Jak „robić” Zakupy Google – praktyczny poradnik

Zakupy Google, czyli Google Shopping funkcjonują w Polsce od 10 lat, a mimo to świadomość na temat tej usługi wśród właścicieli firm jest wciąż niewielka. Czym właściwie są Zakupy Google i dlaczego warto z nich korzystać w ramach reklamowania sklepu w wyszukiwarce? Tego dowiesz się z mojego artykułu. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55