Ikona 00:00 min Ikona 17.06.2016

Google gra w zielone – nowe znaczniki AdWords

Według raportu Ofcom, brytyjskiej instytucji zajmującej się nadzorowaniem mediów i rynku telekomunikacyjnego, prawie połowa internautów nie widzi różnicy między linkami sponsorowanymi a organicznymi wynikami wyszukiwania. Około 20% z nich uważa, że na pierwszych miejscach wyświetlają się strony, które najbardziej odpowiadają zapytaniu. Natomiast drugie tyle jest przekonanych, że są to najpopularniejsze wśród internautów witryny, a nie żadne reklamy.

 

Nic więc dziwnego, że Komisja Europejska wielokrotnie wzywała zarówno Google, jak i Bing do większej transparentności w rozdzielaniu treści marketingowych od standardowych. Od dłuższego czasu spekuluje się nawet, że Google może zostać ukarane przez UE za łamanie zasad konkurencyjności. Niewyklczuone, że do listy zarzutów dołączyłyby mało czytelne linki sponsorowane. A mówimy o niebagatelnej kwocie kary – nawet 3 miliardach euro.

 

Ale zostawmy spekulacje, a skupmy się na faktach. W środę Google oficjalnie potwierdziło, że zielone znaczniki reklamy przy linkach zastąpią żółte. Ta wydawałoby się tylko kosmetyczna zmiana ma na celu łatwiejsze odróżnienie treści sponsorowanych od organicznych rezultatów i będzie widoczna na urządzeniach desktopowych oraz mobilnych.

 

Trzeba przyznać, że teraz trudniej nie zauważyć znacznika „Reklama”. Niezależnie od rzeczywistych motywacji takiej zmiany – czy widma kary czy rzeczywistej troski o internautów – odróżnienie stron sponsorowanych od wyników organicznych jest o wiele łatwiejsze.

 

Czekamy więc na podobne działania ze strony Facebooka, którego posty sponsorowane praktycznie niczym się nie różnią od tych wstawianych przez użytkowników.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.3 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.3 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 23.06.2016 Wielu z lekką dozą ironii wypowiada się o Google w kontekście medycyny. Jest to spowodowane tym, iż często sięgamy po pomoc dra Google jeśli nie czujemy się dobrze. Z reguły wyszukiwanie objawów i powiązanych z nimi chorób kończy się w jeden sposób, co niepotrzebnie stresuje i denerwuje użytkowników. Google postanowiło to zmienić i zmodyfikowało sposób wyświetlania wyników dla zapytań związanych ze zdrowiem. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.3 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 29.06.2016 Informacja, która z pewnością zainteresuje fanów muzyki zwracających uwagę na teksty piosenek. Pod koniec czerwca 2016 Google i LyricFind rozpoczęły współpracę. W efekcie autorzy oraz wydawcy otrzymają za każde wyświetlenie tekstu piosenki w wynikach wyszukiwania i w Google Play Music odpowiednią kwotę. Jak na razie umowa objęła obszar Stanów Zjednoczonych, jednak wnioskując z komentarzy najprawdopodobniej jej zasięg będzie globalny. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.3 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:30 min 08.06.2016 Pierwszy raz w dziejach Internetu, liczba rosyjskich użytkowników Google’a przewyższyła rodzimy Yandex. Tak, Drodzy Państwo, ten sam wszędobylski Google, gigant z  Mountain View, niekwestionowany monopolista na rynku europejskim  potrzebował kilkunastu lat, aby przegnać wyszukiwarkę z Moskwy.  Ale co to jest ten Yandex? Czym różni się od Google? Jak na rosyjską wyszukiwarkę przystało, postaram się odpowiedzieć przy pomocy niedźwiedzi. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700