Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Pod koniec czerwca w USA weszło w życie porozumienie Google z LyricFind, dotyczące licencji na wyświetlanie tekstów piosenek od ponad 4000 wydawców w wynikach wyszukiwania i w Google Play Music. Oznacza to, że od tej pory twórcy i wydawcy otrzymają zapłatę za każde wyświetlenie tekstu w wynikach wyszukiwania oraz z poziomu aplikacji muzycznej.
Mimo że już wcześniej można było znaleźć w Google teksty piosenek, aby dotrzeć do całego tekstu należało przejść na stronę Google Play i tam poszukać interesujących nas treści. Ewentualnie – wybrać coś z wyników organicznych, trafiając najczęściej na którąś z przepełnionych reklamami stron, zajmującą się tą tematyką. Nie da się ukryć, że nawiązanie współpracy z Lyric Find jest szczególnie ważne dla wydawców i autorów – im więcej odsłon doczeka się dany tekst w wynikach wyszukiwania oraz w aplikacji muzycznej, tym większa ilość pieniędzy z licencji trafi do najbardziej zainteresowanych.
Choć licencja obowiązuje na obszarze Stanów Zjednoczonych bardzo prawdopodobnym jest, że zacznie działać globalnie. CEO LyricFind ogłosił, iż trwają prace nad udostępnieniem tekstów piosenek jak największej grupie użytkowników, w jak najbardziej efektywny sposób.
Źródła: The SEM Post, Hypebot
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: