Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 22.06.2016

Pierwsze kroki na Facebooku

Największym błędem, jaki może popełnić właściciel firmy stawiający pierwsze kroki w prowadzeniu profilu na Facebooku (czy w innych portalach społecznościowych) jest ciągłe publikowanie postów reklamujących ofertę. „Ścianka” to nie billboard reklamowy, ale miejsce, w którym budujemy świadomość i przywiązanie do marki wśród naszych potencjalnych klientów. Warto stosować proporcję, w której 70% postów to oryginalne, własne treści angażujące internautów, 20% to treści udostępniane, a więc ciekawe artykuły branżowe i nowości związane z działalnością, a tylko 10% to treści reklamowe.

Jak tworzyć posty?

Przede wszystkim należy pisać na tematy powiązane z prowadzoną działalnością, tematyką strony czy bloga. Posty powinny być użyteczne i praktyczne. Wszelkie poradniki, ciekawostki czy zabawne treści będą cieszyć się popularnością.

Posty podzielić można na:

– statusy (sam tekst),

– posty ze zdjęciem,

– posty z filmem,

– posty z linkiem.

Warto obserwować, który rodzaj postów będzie cieszył się największą popularnością wśród fanów profilu.

Znajdź pomysł na post

1. Profil w portalu społecznościowym jest dobrym miejscem do odkrywania kulis firmy. Warto odpowiadać na posty pracowników, zamieszczać informacje „z życia firmy”, a nawet ogłoszenia o pracę.

2. Reaguj i odpowiadaj na komentarze dodawane przez fanów i followersów. Takie interakcje budują pozytywny wizerunek Twojej marki.

3. Publikuj zdjęcia, cytaty, aforyzmy – internauci chętnie się nimi dzielą.

4. Wykorzystuj ciekawe statystyki, newsy, zabawne GIF-y czy filmiki. W ten sposób wyróżnisz swój post.

5. W postach reklamowych wykorzystuj kolorowe, przykuwające uwagę ilustracje.

6. Stosuj call to action, czyli zwroty zachęcające użytkowników do zaangażowania, klikania. Możesz np. prosić o udostępnianie lub oznaczanie użytkowników.

Jak często publikować?

Można publikować codziennie, o ile oczywiście post jest tego wart. Tworzenie postów na siłę może zniechęcić fanów do obserwowania strony. Interesujące, zapadające w pamięć i angażujące posty mogą pojawiać się 2-3 razy w tygodniu. Tyle w zupełności wystarczy, ale należy robić to systematycznie. W wyborze dni tygodnia lub godzin publikacji warto posiłkować się zakładką „statystyki”, w której znaleźć można dane na temat aktywności fanów profilu.

Statystycznie większość profili komercyjnych w Polsce jest aktywna w godzinach roboczych, a więc między 9:00 a 17:00. Ponowny wzrost ilości publikowanych postów zaobserwować można w okolicach godziny 20:00. Godziny publikacji postów zależą od profilu marki i aktywności internautów, do których treści są skierowane.

Dla przykładu strony fanpage poświęcone macierzyństwu publikują najczęściej w godzinach porannych, a te poświęcone alkoholom, głównie wieczorem. Najlepiej jest poeksperymentować i samemu sprawdzić, w jakich godzinach najbardziej uda się zaangażować fanów do interakcji z postem.

100 000

Aż tyle zmiennych może wpływać na liczbę wyświetleń postów na Facebooku. To sprawka bardzo złożonego mechanizmu, określanego jako Edge Rank. Jest to algorytm, który odpowiada za dobór treści wyświetlanych na Facebooku w taki sposób, aby były one jak najbardziej wartościowe dla użytkownika.

O doborze treści decydować mogą m.in. autor wpisu, typ treści czy liczba interakcji, a więc komentarzy i kliknięć „Lubię to”. Im częściej podejmujemy jakąś interakcję z danym użytkownikiem bądź typem treści, tym wyższe prawdopodobieństwo, że właśnie takie posty będą się nam wyświetlały.

Zasięg określa liczbę osób, do których dotarła treść z profilu. Przeważnie zasięg jest znacznie mniejszy, niż liczba fanów. Żeby go zwiększyć, należy publikować treści na tyle atrakcyjne dla internautów, aby chcieli się nimi dzielić. Z pewnością warto też zaglądać na profile konkurencji, nie tylko po to, aby szukać inspiracji, ale także by przekonać się, jakiego typu posty cieszą się największym powodzeniem wśród ich fanów.

Do zmiennych wpływających na zasięg postów zaliczyć można m.in.:

Kategorię Facebook Page – im bardziej wartościowe treści, tym większy zasięg postów. – Czas spędzony poza Facebookiem – Facebook mierzy czas, po którym wracamy na niego po kliknięciu w link. Tak więc, im dłużej pozostaniemy poza domeną Facebooka po kliknięciu w link zawarty w poście, tym większy będzie zasięg posta. – Kliknięcia w link są bardziej wartościowe niż udostępnienia – przekierowują na stronę www, a więc główną platformę komunikacji z internautami. – Pierwsze minuty są najważniejsze – im więcej „lajków” w jak najkrótszym czasie od opublikowania posta, tym jego zasięg będzie większy.

Mamy nadzieję, że powyższe wskazówki pomogą Wam w rozpoczęciu prowadzenia własnego fanpage’a. Stosując się do nich i pamiętając jednocześnie o wymaganiach swojej grupy docelowej, wkrótce zyskacie popularność w Social Media. Efekty zależeć będą od spójnych i regularnych działań. Zawsze możesz też skorzystać z pomocy specjalistów oraz wykorzystać płatne możliwości oferowane przez Social Media.

 

Źródła: Nowy Marketing, Wirtualne Media, Brief

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55