Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Wygląda na to, że w najbliższych dniach Google zmieni sposób prezentowania informacji dotyczących zagadnień związanych ze zdrowiem, w szczególności objawów różnych dolegliwości. Jest to częściowo związane z ilością tego typu wyszukiwań, oscylujących na poziomie ok. 1%, co w przeliczeniu daje… miliony.
Jednak to nie ich ilość wymusiła na Google zmiany, ale fakt, iż wielu „pacjentów” dra Google już po kilkudziesięciu minutach wyszukiwania wiadomości na temat symptomów i po odwiedzeniu różnych stron, niepotrzebnie się stresuje i denerwuje, myśląc o najcięższych chorobach.
Wprowadzone zmiany mają odpowiednio ukierunkować użytkowników, nieco odsuwając wizję śmiertelnej choroby. Dodatkowo, dla zapytań takich, jak „ból głowy” lub „ból stawów”, wyświetlone zostaną takie informacje, jak sposoby leczenia domowego lub sugestia, czy w naszym przypadku jest konieczność odwiedzenia lekarza.
Jeśli zaś wpiszemy frazę, np. „jednostronny ból głowy”, pokazana zostanie lista powiązanych dolegliwości (ból głowy, migrena, przeziębienie, zapalenie zatok). Co ważne, w celu ulepszenia sposobu wyświetlania wyników dla zapytań o zdrowie, Google podjęło współpracę z ekspertami z dziedziny medycyny, którzy przyjrzeli się ostrożnie proponowanym podpowiedziom.
Wygląda więc na to, że być może już wkrótce zmniejszy się ilość użytkowników, którzy po sprawdzeniu swojego stanu zdrowia w Google panikowali na widok wyświetlających się podpowiedzi.
Źródło: Google Inside Search
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: