Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:35 min Ikona 08.10.2012

Foursqaure – geolokalizacja dla marketingu mobilnego

Co to jest Foursquare? To pytanie często zadaje moja żona, gdy robię „check – in” (zameldowanie) w miejscu, w którym aktualnie przebywam. W wielkim skrócie Foursquare jest serwisem społecznościowym opartym na geolokalizacji z dedykowaną aplikacją mobilną, która służy do dzielenia się informacją o miejscu, w którym aktualnie przebywamy. Dzięki aplikacji możemy robić „check – in” w nowych miejscach i walczyć o to by stać się „mayorem” danej lokalizacji. O ile awans na burmistrza jest prosty w przypadku mało popularnych miejsc, o tyle w tych częściej odwiedzanych, takich jak galerie handlowe, kina bądź restauracje – walka z innymi użytkownikami o status „mayora” trwa nawet kilka tygodni i wymaga codziennego meldunku.

 

Jak wykorzystać Foursquare dla Twojej firmy

 

Podczas każdego „check – in’u” możemy dodać zdjęcie czy też podzielić się wskazówką dla innych, którzy odwiedzą to miejsce w przyszłości. I tak w popularnym sushi barze możemy dowiedzieć się, że wystarczy przy pierwszej wizycie poprosić o kartę stałego klienta, by od pierwszej wizyty dostać 50% rabat.

 

Z poziomu aplikacji mobilnej możemy dodawać nowe miejsca oraz ich kategorie, np. biuro, pub, urząd czy klub ze striptizem. Za każde meldowanie dostajemy punkty, a przy spełnieniu określonych warunków są przyznawane „bedge”, czyli odznaki. Wpisuje się to w najnowsze trendy marketingu, jakim jest grywalizacja czyli wykorzystanie mechanizmów znanych z gier do budowania zaangażowania człowieka w sytuacjach niebędących grami.

 

No dobrze, ale jak to wykorzystać dla swojej firmy? Każdy przedsiębiorca może na oficjalnym profilu swojej firmy tworzyć tzw. „speciale”. Przy odpowiedniej konfiguracji możemy promować lojalnych klientów, w ten sposób by podczas kolejnych „check in’ów” dostali kilkuprocentowy rabat bądź darmowy dodatek. Na początku czerwca „Burger King” wykorzystał serwis Foursquare w Polsce do promocji lojalnych klientów ich restauracji.

 

Wykorzystanie serwisu dobrze prezentuje case dostępny na oficjalnym kanale foursquare na Youtube.

 

 

Serwis ten na całym świecie ma 25 milionów użytkowników na całym świecie z około 2,5 mld meldunków dziennie. Jest jedną z najszybciej zbierających popularność aplikacji mobilnych.

 

 

Dedykowane aplikacje na urządzenia mobilne są dostępne na większości popularnych platform takich jak Android, iOS czy też Blackberry, Windows Phone.

 

Biorąc pod uwagę, że żyjemy w erze „post pc”, w której coraz częściej miejsce laptopów i i komputerów stacjonarnych zajmują smartphony i tablety internetowe, już teraz warto zadbać o swoją obecność i ekspozycję w strefie mobile. Tym bardziej, że według badań aż 39 proc. użytkowników serwisów społecznościowych mających telefon z dostępem do internetu korzysta z geolokalizacji (EIAA European Mobile Internet Use 2011, European Interactive Advertising Association).

Źródła: Marketing Przy Kawie, Foursquare, Raport strategiczny IAB Polska – Internet 2011

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55