Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Co to jest Foursquare? To pytanie często zadaje moja żona, gdy robię „check – in” (zameldowanie) w miejscu, w którym aktualnie przebywam. W wielkim skrócie Foursquare jest serwisem społecznościowym opartym na geolokalizacji z dedykowaną aplikacją mobilną, która służy do dzielenia się informacją o miejscu, w którym aktualnie przebywamy. Dzięki aplikacji możemy robić „check – in” w nowych miejscach i walczyć o to by stać się „mayorem” danej lokalizacji. O ile awans na burmistrza jest prosty w przypadku mało popularnych miejsc, o tyle w tych częściej odwiedzanych, takich jak galerie handlowe, kina bądź restauracje – walka z innymi użytkownikami o status „mayora” trwa nawet kilka tygodni i wymaga codziennego meldunku.
Podczas każdego „check – in’u” możemy dodać zdjęcie czy też podzielić się wskazówką dla innych, którzy odwiedzą to miejsce w przyszłości. I tak w popularnym sushi barze możemy dowiedzieć się, że wystarczy przy pierwszej wizycie poprosić o kartę stałego klienta, by od pierwszej wizyty dostać 50% rabat.
Z poziomu aplikacji mobilnej możemy dodawać nowe miejsca oraz ich kategorie, np. biuro, pub, urząd czy klub ze striptizem. Za każde meldowanie dostajemy punkty, a przy spełnieniu określonych warunków są przyznawane „bedge”, czyli odznaki. Wpisuje się to w najnowsze trendy marketingu, jakim jest grywalizacja czyli wykorzystanie mechanizmów znanych z gier do budowania zaangażowania człowieka w sytuacjach niebędących grami.
No dobrze, ale jak to wykorzystać dla swojej firmy? Każdy przedsiębiorca może na oficjalnym profilu swojej firmy tworzyć tzw. „speciale”. Przy odpowiedniej konfiguracji możemy promować lojalnych klientów, w ten sposób by podczas kolejnych „check in’ów” dostali kilkuprocentowy rabat bądź darmowy dodatek. Na początku czerwca „Burger King” wykorzystał serwis Foursquare w Polsce do promocji lojalnych klientów ich restauracji.
Serwis ten na całym świecie ma 25 milionów użytkowników na całym świecie z około 2,5 mld meldunków dziennie. Jest jedną z najszybciej zbierających popularność aplikacji mobilnych.
Dedykowane aplikacje na urządzenia mobilne są dostępne na większości popularnych platform takich jak Android, iOS czy też Blackberry, Windows Phone.
Biorąc pod uwagę, że żyjemy w erze „post pc”, w której coraz częściej miejsce laptopów i i komputerów stacjonarnych zajmują smartphony i tablety internetowe, już teraz warto zadbać o swoją obecność i ekspozycję w strefie mobile. Tym bardziej, że według badań aż 39 proc. użytkowników serwisów społecznościowych mających telefon z dostępem do internetu korzysta z geolokalizacji (EIAA European Mobile Internet Use 2011, European Interactive Advertising Association).
Źródła: Marketing Przy Kawie, Foursquare, Raport strategiczny IAB Polska – Internet 2011
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: