Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 06:15 min Ikona

LC Elektronik: TOP 10 wyników dzięki Sunrise System

 

LC Elektronik istnieje od 1988 roku i zapewnia kompleksowe rozwiązania dla producentów elektroniki. Firma realizuje projekty łączące klawiatury i obudowy wykonywane w wielu zaawansowanych technologiach z bogatą gamą elementów i usług dodatkowych. Dla zapewnienia najwyższej jakości i estetyki produktów LC Elektronik stawia na najlepsze komponenty od sprawdzonych dostawców i współpracuje z Instytutem Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie. O budowaniu renomy firmy w Internecie rozmawiamy z Prezesem firmy, Leszkiem Czabakiem.

 

Co wyróżnia LC Elektronik wśród rynkowych konkurentów?

Dajemy klientom produkty, usługi – i czas: dążymy do ograniczenia pracochłonności przy produkcji i eliminujemy zbędne ogniwa w łańcuchu dostaw. Wiemy, że oprócz funkcjonalności liczy się przyjemność użytkowania, dlatego nasze produkty łączą wzornictwo przemysłowe, technologię i produkt, sprzyjając tworzeniu pozytywnych relacji pomiędzy operatorem i urządzeniem. Dążymy również do indywidualizacji dostarczanych rozwiązań – dzięki szerokiej gamie klawiatur i obudów możemy zaspokoić różnorodne potrzeby naszych klientów. Naszym atutem jest „szycie na miarę” – racjonalne połączenie indywidualnego projektu wzorniczego i optymalnej technologii wykonania. Co istotne z punktu widzenia odbiorcy, jako jedyna firma w Polsce dostarczamy klawiatury wykonane w różnych technologiach, umożliwiając efektywne dopasowanie do konkretnej aplikacji. Sądzę, że dla naszych klientów cenne jest również to, że aktywnie wspieramy ich w spełnieniu wymogów unijnych, zobowiązujących producentów do stosowania odpowiednich rozwiązań i materiałów. Podsumowując, myślę, że wyrazistość naszej marki tworzą jednak przede wszystkim pracownicy- ich zaangażowanie przekłada się na jakość produktów i standard obsługi klienta.

Firma istnieje od 1998 roku. Jakie są w Pana ocenie kluczowe momenty dla jej rozwoju?

Istniejemy od prawie 25 lat. Nasze wartości – jakość, aptekarska precyzja, dbałość o ergonomię i dobre wzornictwo – szybko zyskały uznanie w oczach klientów. W 2000 roku najwyższe standardy zarządzania jakością zostały udokumentowane certyfikatem ISO 9001, ale normy te obowiązywały naszą firmę od zawsze. Dla zapewnienia naszym odbiorcom najlepszych produktów współpracujemy z uznanymi w branży markami, wśród których są tacy dostawcy jak OKW czy Hammond Mfg – włączenie najlepszych do łańcucha dostaw uważamy za strategiczne posunięcie. W obszarze komunikacji z rynkiem duże znaczenie miała nasza aktywność w mediach, również internetowych.

 

Zdecydowali się Państwo na outsourcing kampanii w Sieci. Czego oczekiwało LC Elektronik, nawiązując współpracę z Sunrise System?

Postawiliśmy na Internet w 2008 roku. Zleciliśmy wówczas Sunrise System pozycjonowanie naszej strony internetowej. Już wtedy wyszukiwarka dawała ogromne możliwości dotarcia do potencjalnych klientów – przy dobrze dobranych słowach kluczowych. Dla uzyskania efektu wzmocnienia oddziaływania reklamowego, zdecydowaliśmy się także na kampanię linków sponsorowanych. Decyzja o outsourcingu była przemyślana – zarówno SEO, jak i AdWords wymagają profesjonalnych umiejętności, nie chcieliśmy wizerunku naszej firmy w Sieci zdawać na przypadek. Oczekiwaliśmy wzrostu ruchu na naszej stronie, stąd połączenie źródeł – wyników organicznych i sponsorowanych.

Pracownicy Sunrise System zajęli się zaplanowaniem i wdrożeniem działań promocyjnych w wyszukiwarkach, w tym linków sponsorowanych. Jak z perspektywy czasu ocenia Pan kampanię? Każdy miesiąc współpracy to kilkadziesiąt tysięcy wyświetleń naszych reklam na kilkadziesiąt słów kluczowych, które nasi odbiorcy wpisują jako zapytanie do wyszukiwarki Google. Widzimy więc, że już sam AdWords okazał się źródłem cennych odwiedzin. Tę kampanię obsługuje zespół z Centrum Innowacyjno-Wdrożeniowego Sunrise System, a planowaniem i optymalizacją kampanii zajmuje się certyfikowany specjalista Google Adwords. Miesięczne raporty z kampanii pokazują, że słowa kluczowe zostały trafnie dobrane. Lubimy tę kampanię za możliwość swobodnego wprowadzania zmian – wyrażeń, treści, ustawień. Obecnie sprawdza się wyświetlanie reklam w dni robocze w określonych godzinach; jeśli analiza efektywności i trendów pokaże, że zainteresowani internauci powinni widzieć ją o innej porze – jeden telefon wystarczy do zmiany harmonogramu wyświetleń. To duża wygoda i możliwość reagowania na oczekiwania rynku. Na razie CTR współczynnik wyświetleń do liczby kliknięć nas zadowala, co z kolei wskazuje, że zmiana ustawień na ten moment nie jest konieczna. Dużym plusem jest w przypadku AdWords dyscyplina budżetu – ustalenie limitu dziennych wydatków pozwala nam planować i kontrolować wydatki w skali każdego miesiąca.

 

Linki sponsorowane LC Elektronik w kampanii prowadzonej przez Sunrise System to: nagroda od Google i ponad 22 tysiące wyświetleń miesięczne

 

Na efekt synergii – wzmocnienie przekazu dzięki połączenie różnych narzędzi reklamowych – składa się w przypadku Państwa kampanii w wyszukiwarkach również pozycjonowanie w naturalnych wynikach. Czy pomysł Sunrise System na zbudowanie tam Państwa obecności był trafiony? Wiedzieliśmy, że naturalne wyniki wyszukiwania to duże wyzwanie.  Naszą branżę cechuje duża konkurencja, odczuwalna również na poziomie doboru słów kluczowych do pozycjonowania – wiele firm chce być wysoko na nasze wyrażenia.  Podczas ustalania listy wyrażeń z doradcą z Sunrise System braliśmy pod uwagę fakt, że z powodu tej konkurencyjności na niektóre frazy osiągnięcie dobrej pozycji może być praco- i czasochłonne. Pierwsze spektakularne efekty – awans kilku wyrażeń z pozycji 50. i dalszych na 1. i 2. miejsce – pojawiły się już po miesiącu pracy pozycjonerów z Sunrise System. Ta dynamika pracy została utrzymana i wejście z kilkudziesięcioma wyrażeniami na top pozycje zajęło nam kilka miesięcy. Sprawa płatności została przez Sunrise System postawiona uczciwie – nie ma efektów, nie płacimy. Nie ponieśliśmy kosztów optymalizacji serwisu, monitorowania, raportowania – płacąc tylko za wyniki mamy poczucie, że zespół pozycjonerów będzie wyjątkowo zmobilizowany do pracy.

Na czym będzie się opierać Państwa strategia marketingowa w kolejnych latach? Od wielu lat specjalizujemy się w integrowaniu różnych technologii i produktów. Z pewnością utrzymamy ten standard, bo spełnia oczekiwania odbiorców.  W promocji integracja również się sprawdza, będziemy więc zapewne kontynuować zsynchronizowaną z SEO kampanię Adwords i obserwować, jakie inne kanały przekazu liczą się dla naszych potencjalnych klientów. Będziemy zawsze tam, gdzie oni. Ze względu na dużą profesjonalizację obsługi kanałów marketingowych w Internecie prawdopodobnie nadal będziemy outsourcingować obsługę linków i prace pozycjonerskie. To się najbardziej opłaca. Przy tym nasze oczekiwania wobec dostawców usług SEM będą nadal duże – rynek się zmienia, więc oczekujemy aktywnego wsparcia w budowaniu strategii obecności w Sieci. Nasza uwaga będzie nadal skupiona na optymalizacji produkcji i łańcucha dostaw – efektywność i jakość procesu produkcyjnego wymaga tworzenia różnych rozwiązań na poszczególnych etapach rozwoju produktu.

 

Dziękuję za rozmowę.

Udostępnij:
Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:35 min 31.07.2013 Podobnie jak Google, również Yandex zmierza do tego, aby użytkownicy mieli dostęp do jak największej ilości usług z poziomu jednego konta, co oznacza konieczność zapamiętania tylko jednej nazwy użytkownika i hasła. Dlatego też właściwie niezbędne stało się posiadanie konta gmail dla korzystania z serwisów Google, a w przypadku runetu – Yandex.Poczty. Przedstawiamy instrukcję jak zrobić pierwszy krok w kierunku wykorzystania serwisów rosyjskiego kolosa: zakładanie i konfiguracja konta na Yandex.Poczcie. Czytaj więcej
Z życia firmy Ikona 01:20 min Czasem nie wystarczy spora popularność w Sieci - potrzebne okazuje się również przemyślane wsparcie pozycjonerskie, aby być o krok przed konkurencją. Tak było w przypadku sklepu internetowego intymnabielizna.pl, prowadzonym przez firmę Abby. E-sklep uzyskał znakomite wyniki dzięki współpracy z Sunrise System, a do tego stał się lepiej widoczny i co za tym idzie, rozpoznawalny. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:50 min 15.12.2008 Obyczaje ulegają zmianie, także ze względu na coraz większy dostęp do Internetu. Zamiast tradycyjnych wybieramy więc kartki elektroniczne, korzystając z możliwości, jakie daje nam sieć. Tylko czy to oznacza, że zatracamy magię samych świąt? Niekonieczne, zwłaszcza biorąc pod uwagę, jak wiele osób wybiera ten sposób ze względu na szybkość i wygodę docierania z życzliwym słowem do najbliższych. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700