Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:20 min Ikona 25.03.2013

Poszukiwany, poszukiwana….Social Media Manager

Statystyki przedstawione przez niemiecki BITKOM wyraźnie pokazują wzrost zainteresowania branżą social media. Odsetek menadżerów zajmujących się tą dziedziną wynosił już w 2011 roku 10%, a kolejne 7% procent przedsiębiorstw planowało stworzenie takiego stanowiska we własnych strukturach.

 

Kim jest Social Media Manager?

Ekspert ds. Mediów Społecznościowych planuje, kontroluje oraz monitoruje komunikację spółki na płaszczyźnie social mediów, do których należą blogi, serwisy społecznościowe (Facebook, Google+, XING) czy platformy do udostępniania jak YouTube bądź Flickr. Troszczą się nie tylko o wybór najlepszych rozwiązań dla danej firmy, ale też o prawidłowe wdrożenie działań społecznościowych wśród współpracowników.

Jak rozwija się ścieżka zawodowa eksperta?

W przeciągu ostatnich lat organizowano wiele szkoleń oraz ofert kształcenia w branży social mediów. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się kursy certyfikowane przez izby handlu oraz przemysłu. W dalszym ciągu nie ma jednak ogólnie przyjętych standardów kwalifikacji oraz certyfikacji Menadżerów ds. Mediów Społecznościowych. Obecnie wyższe uczelnie w Niemczech wprowadziły zintegrowane moduły nauczania oraz seminaria i praktyki z zakresu wykorzystywania mediów społecznościowych.

Wymagania wobec przyszłych menadżerów

Jak wynika z badań, przeprowadzonych przez BITKOM pracodawcy wymagają od menadżerów social media przede wszystkim wyższego wykształcenia. Obok absolwentów kierunku nauki o komunikowaniu się wymogi spełniają także absolwenci ekonomii z marketingiem lub PR, jak też lingwiści i absolwenci nauk o społeczeństwie. To również szansa dla osób, które posiadając wykształcenie dziennikarskie chcą spróbować swoich sił w innym zawodzie. Pracodawcy oczekują od takich osób aktywności, samodzielności oraz znajomości branży. Nie oznacza to, że ekspert z zakresu social media musi być programistą. Jednak powinien być dobrze poinformowany o aktualnych nowościach w dziedzinie technologii informacyjno-komunikacyjnej.

 

Źródło:BITKOM

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55