Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:20 min Ikona 11.10.2012

Klucz do sukcesu w e-mail marketingu – cd.

Ludzie listy piszą… E-mail marketing to „dinozaur” wśród instrumentów reklamy internetowej, który zaskoczył wszystkich swą skutecznością w 2011 roku. Jednak nie zawsze tak było. E-mail marketing zyskał swego czasu etykietkę nieskutecznego. Obecnie wiele przedsiębiorców jest zdania, że częsty kontakt z klientem zdecydowanie zwiększa oddziaływanie reklamy. Niestety, mimo to niewielu z nich potrafi uchwycić sedno w reklamowym e-mail’u. Mogłoby się zdawać że nie ma nic prostszego niż wysłanie takiej wiadomości. Jak to zrobić, by się nie narobić? Nie ma takiej opcji –  skuteczność kampanii e-mail marketing wymaga sporego nakładu pracy. Jak wydobyć kwintesencję naszej działalności i przekuć ją w dobrze przemyślaną kampanię?

 

Bazą jest baza Podstawową kwestią jest zbudowanie bazy adresów oraz zbadanie potrzeb grupy docelowej. Budując listę mailingową należy szczególnie pamiętać o tym, aby naszej wiadomości nie uznano za spam. Są na to dwa sposoby. Jednym z nich jest zachęcanie klientów do wpisu na odpowiednią listę subskrypcyjną umieszczoną na naszej stronie internetowej. Drugim natomiast, dość kosztownym rozwiązaniem jest kupno bazy danych od wyspecjalizowanej firmy. O ile w tym przypadku ponosimy znaczne koszty, to w pierwszym wskazana jest cierpliwość – zebranie chętnych, którzy samodzielnie udostępnią swoje dane jest zazwyczaj czasochłonne i wymaga dobrze optymalizowanego serwisu www. W obu przypadkach to klient musi wyrazić zgodę na otrzymywanie e-maili reklamowych.

 

Najważniejsze jest wnętrze? Także w e-mail marketing o sukcesie decyduje często pierwsze wrażenie, dlatego też uwagę adresata przykuć musi pomysłowy temat wiadomości.  Co dalej? Istnieje cała gama sposobów – od e-newsletterów po  case study.  Treść wiadomości należy jak najczęściej urozmaicać, a pomysłów na to jest tyle ile branż. Częstotliwość wysyłania e-maili również ma niebagatelne znaczenie. Nie pozwólmy klientowi o sobie zapomnieć – oczywiście z odpowiednią dozą rozsądku.

 

Wisienka na torcie Co pozwoli postawić przysłowiowa kropkę nad „i”? Aby wiadomość promocyjna była kompletna zastosujmy specjalne sztuczki. W pewnej mierze sukces gwarantuje personalizacja wiadomości. Każdy z nas lubi przecież odbierać e-maile od osoby znajomej, skierowany do nas wprost po imieniu. Firmy zajmujące się tego rodzaju kampaniami uciekają się przez to do coraz różniejszych pomysłów. Nikogo nie dziwi już wysyłanie wiadomości z prywatnej skrzynki czy potoczna treść wiadomości (uzależniona oczywiście od grupy docelowej). Dlatego mimo dużej ilości czasu którą może pochłonąć ten zabieg warto pozwolić klientowi poczuć się tak jakby e-mail wysłany był specjalnie dla niego.

 

Czego uczy eyetracking Przygotowując mailing, warto sięgnąć po wnioski z badań eyetrackingowych (technika śledzenia ruchów gałek ocznych użytkownika w trakcie korzystania z zasobów internetowych). Znajdziemy tam odpowiedzi na pytania, jakie elementy przyciągają uwagę, co zniechęca, w jakiej kolejności zawartość maila jest czytana przez odbiorcę. Dobrym przykładem jest raport firmy Edisonda, przygotowany na podstawie analizy 34 mailingów i newsletterów, na grupie 30 użytkowników. Wyniki badania skupienia gałek ocznych użytkowników przedstawiają się następująco:

 

 

 

Badacze doszli do wniosku, że:

 

– użytkownicy skanują wzrokowo mailing wg pewnego wzorca czytania -na mapach cieplnych widoczny jest on jako tzw. „F-pattern”: internauta najpierw wykonuje wzrokiem ruch w poziomie od lewej do prawej, następnie przenosi się niżej i wykonuje analogiczny ruch, tym razem krótszy. Później następuje ruch pionowy w dół;

 

 

– pierwsze wiersze są najczęściej przeglądane z większą uwagą, każde kolejne coraz mniej uważnie; – najwięcej uwagi użytkownicy skupiają w lewej, górnej części strony – można to przypisać nawykom nabytym podczas „analogowego” czytania.

Biorąc pod uwagę powyższe, przy projektowaniu mailingu zalecane jest:

– umieszczenie najważniejszych informacji na samym początku; – duży kontrast między tekstem a tłem; – podzielenie wiadomości nagłówkami.

Uwagę dodatkowo przykują ramki wskazujące na najważniejsze fragmenty i oczywiście grafika.

Wspomniany raport pozwala również ocenić, jak w mailingu prezentować dane liczbowe, ile kolumn tekstu zastosować i jaka długość newslettera jest „bezpieczna”. W tej kwestii badania wskazują, że:

 

– użytkownicy mają tendencję do skupiania się na elementach widocznych, bez konieczności przewijania strony, a treści na samym dole są zazwyczaj pomijane wzrokiem – dlatego warto najważniejsze elementy umieszczać jak najwyżej; – jeżeli newsletter wymaga przewijania strony, najlepiej zakończyć pierwszy widoczny ekran grafiką, która zachęci użytkownika do przewinięcia.

 

Każda branża i dedykowana jej grupa docelowa będzie dyktowała szereg indywidualnych zaleceń w warstwie tekstu, ale od strony nawyków wzrokowych powyższe ustalenia będą dość uniwersalne – przynajmniej w naszym kręgu kulturowym.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:25 min 16.03.2015 Pierwsza w historii duża zmiana algorytmu Google, która została zapowiedziana wcześniej i będzie dotyczyć stron pojawiających się w mobilnych wynikach wyszukiwania. Jeśli można wprost wierzyć słowom Google, to strony, które nie posiadają mobilnych wersji swoich serwisów, stracą swoje dotychczasowe pozycje na rzecz stron, które takie wersje posiadają. Zmiana odbija się szerokim echem w środowisku internetowym i wzbudza wiele domysłów i obaw. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:45 min 21.04.2010 Najpopularniejsza na świecie wyszukiwarka Google wciąż się zmienia. Modyfikacje wynikają zawsze z chęci lepszego dostosowania do wymagań użytkowników. Niedawno Google znowu zmieniło kilka rzeczy – m.in. interfejs, który od teraz jest o wiele prostszy. Dodatkowo pojawił się nowy link „pokaż opcje” – do czego prowadzi i jakie daje nam możliwości? O tym rozpisujemy się w tym poście. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 04:15 min 25.06.2018 Tworząc treści na nasze strony internetowe jesteśmy często zdeterminowani, by efekt osiągnąć zaraz, już, natychmiast. Okazuje się jednak, że wcale nie pośpiech, a systematyczna praca i dokładność pozwolą nam na najlepsze rezultaty. Cierpliwości uczyć powinniśmy się od ogrodników, którzy muszą wykazać się pieczołowitością i poświęceniem, aby doglądane przez nich rośliny mogły piąć się do nieba. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700