Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Zakładając, że posiadają już Państwo fanpage swojej marki oraz że publikują na nim posty o określonych, dostosowanych do grupy docelowej porach, nadszedł czas na przeanalizowanie, jakich słów należy używać, aby przyciągnąć uwagę czytelnika oraz sprowokować go do reakcji w postaci polubienia wpisu, skomentowania go lub udostępnienia go dalej. Firma SoTrender, zajmująca się obserwowaniem trendów związanych z wykorzystaniem social media w marketingu internetowym, przeprowadziła badanie na ponad 100 brytyjskich fanpage’ach oraz przyjrzała się ponad 2800 postom dotyczącym branż takich jak motoryzacja, odzież, żywność i kosmetyki. Rezultaty uzyskane w wyniku tych badań wskazują na kilka interesujących tendencji. Fot.: Flickr
Jeśli prowadzimy profil firmy działającej w branży spożywczej, to starajmy się jak najczęściej używać słów o pozytywnym wydźwięku emocjonalnym, czyli np. kochać, lubić, szczęście, dobro itp.
W przypadku branży odzieżowej kluczowe okazują się dość powszechne zwroty, takie jak kolekcja, oferta, styl, moda etc. Odradza się stosowanie tak „wyeksploatowanych” słów jak zdobądź, wyprzedaż, wygraj. Chyba, że nasza firma działa w branży kosmetycznej. Tam takie zwroty nadal przyciągają uwagę Klientów. Niezależnie od tego, jakie słownictwo wykorzystamy, nie wolno zapominać o dorzuceniu do postu zdjęcia. Analiza przeprowadzona przez SoTrender wskazuje, że jest to czynnik, który znacząco wpływa na zwiększenie aktywności internautów. Ponadto, zalecane jest zakończenie wpisu pytaniem, ponieważ pobudza to w fanach tendencję do komentowania, związaną z odruchem odpowiedzenia na zadane im pytanie.
Do słów niepopularnych wśród internautów, a wręcz przez nich ignorowanych, należą… polub, zobacz, kliknij i, co ciekawe, wygraj. Raport SoTrender wskazuje, że nadużywanie tych słów sprawiło, że użytkownicy social media stali się na nie „nieczuli”.
A zatem pamiętajmy, aby publikowane przez nas wpisy były ciekawe, oryginalne, a najlepiej opatrzone zdjęciem i zakończone pytaniem. A jakie Państwo zauważyli tendencje związane z rozwojem marketingu w mediach społecznościowych?
Źródło: Interaktywnie
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: