Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:15 min Ikona 20.04.2012

Potencjał drzemiący w geolokalizacji

Geolokalizacja to usługa pozwalająca na określenie położenia geograficznego konkretnej osoby lub obiektu. W Internecie system geolokalizacji opiera się na udostępnianiu informacji, skąd dany użytkownik dokonał logowania, na podstawie adresu IP urządzenia sieciowego, z którego korzysta.

 

Geolokalizacja w Internecie: Źródła i zastosowania

 

W praktyce geolokalizacja wykorzystywana jest między innymi przez portale społecznościowe, w celu stworzenia mapy użytkowników oraz uproszczenia im odnajdywania się. Usługa ta jest również stosowana przez firmy, które pragną ułatwić potencjalnym klientom i kontrahentom odnalezienie siedziby przedsiębiorstwa. Niedawno możliwości geolokalizacji niezwykle skutecznie wykorzystał serwis funkcjonujący jako wyszukiwarka ofert turystycznych. Okazało się bowiem, że polscy internauci nadal preferują model dokonywania zakupów nazywany ROPO (Research Online Purchase Offline). Oznacza to, że mimo iż użytkownicy Internetu bardzo często wykorzystują Sieć do poszukiwania interesujących ich produktów lub usług, to samego zakupu wolą dokonywać metodą tradycyjną. Wyszukiwarka ofert turystycznych, po określeniu przez klienta jego lokalizacji, podpowiadała mu, gdzie znajdzie najbliższe biuro podróży z wybraną ofertą.

 

Wykorzystanie Geolokalizacji w Marketingu Internetowym

 

Opcja geolokalizacji jest również bardzo atrakcyjna, jeśli spojrzeć na nią pod kątem raportu opublikowanego przez TNS OBOP w roku 2009. Według wyników zawartych w tym dokumencie, geolokalizacja oceniana jest jako jeden z najbardziej obiecujących trendów w marketingu internetowym.

Źródło: eGospodarka.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55