Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:15 min Ikona 26.06.2017

Nowość na Facebooku – czy lokalne wyszukiwanie będzie konkurencją dla Google?

Większość z nas nie wyobraża sobie dzisiaj funkcjonowania bez Facebooka. Za jego pośrednictwem nawiązujemy i utrzymujemy kontakty, organizujemy wydarzenia, poznajemy ludzi o tych samych zainteresowaniach… Funkcjonalności tego serwisu ciągle się rozwijają. W ostatnim czasie twórcy Facebooka postanowili ruszyć o krok dalej – konkurować z największą wyszukiwarką w sieci – Google.

Pracownicy Marka Zuckerberga zdecydowali się zmodernizować wyszukiwarkę największego serwisu społecznościowego. Wprowadzili funkcje wyszukiwania lokalnego, opartego na wbudowanych w smartfonach nadajnikach GPS. Prace nad ulepszeniem wewnętrznej wyszukiwarki Facebooka są na razie w trakcie testów. Nie wiadomo więc, jak ostatecznie będzie wyglądało wyświetlanie danych wyników.

Jak to działa?

Aby sprawdzić, jak działa wprowadzona funkcja, wystarczy włączyć aplikację Facebooka i wpisać w wyszukiwarkę dowolną frazę, np. „restauracja Gdańsk”. Po zaakceptowaniu zapytania pojawi się lista lokali, ułożonych według odległości od miejsca przebywania danego użytkownika.  Wyświetla się dystans dzielący nas od konkretnego lokalu, a także godziny otwarcia. Dodatkowo możemy przejść na fanpage, a także posty znajomych, którzy udostępnili tę lokalizację.

 

 

 

Źródło: searchengineland.com

Z pewnością jest to przydatna funkcja, pozwalająca znaleźć najbliższe firmy czy lokale. Czy jednak takie usprawnienie wyszukiwarki najpopularniejszego portalu społecznościowego może konkurować z Google?

Niewątpliwym atutem Facebooka jest ogromna baza użytkowników, korzystających z serwisu. Dzięki niej wyszukiwarka może wyświetlać wyniki, dostosowane do preferencji danego internauty. Wykorzystuje w tym celu informacje zawarte na ich tablicach, a także profilach znajomych. W rezultacie odpowiedź na wpisaną frazę może zawierać informacje o oznaczeniach przyjaciół, dzięki czemu możemy też sprawdzić ich opinie o danym miejscu.

Dlaczego więc wiele osób uważa, że Facebook nie ma szans w konkurencji z Google?

Przede wszystkim Google jest najczęściej wybieraną wyszukiwarką w sieci, co potwierdza jej 63% udział na rynku USA. Dodatkowo w przypadku urządzeń mobilnych, wartość ta jest jeszcze wyższa – 95%. Facebook natomiast jest uważany w pierwszym rzędzie jako portal przeznaczony do komunikacji z innymi ludźmi, nie jest więc utożsamiany z możliwością szukania firm.

Dodatkowo Google, podczas indeksowania poszczególnych stron w poszukiwaniu najlepszych wyników, wykorzystuje wiele zaawansowanych technologicznie algorytmów, takich jak Panda czy Koliber. Oceniają one precyzję oraz jakość wyświetlanych wyników. Dzięki temu Google wskazuje te strony, które są najlepiej dopasowane do oczekiwań użytkownika. Wysoką pozycję w takim przypadku zapewnia starannie przygotowany content oraz pozycjonowanie.

 

 

Wspomnieć należy o jeszcze jednej kwestii. Aby w ogóle pojawić się w wynikach wyszukiwania Facebooka, konieczne jest założenie fanpage’a danej firmy. Serwis ten nie indeksuje zewnętrznych domen – skupia się wyłącznie na wewnętrznej bazie danych.

W przypadku Google natomiast nie jest to konieczne. Roboty tej wyszukiwarki nieustannie indeksują kolejne witryny internetowe i w zależności od trafności i jakości umieszczają je w organicznych wynikach. Wystarczy więc posiadać dobrze pozycjonowaną stronę, aby się w nich pojawić.

Podsumowanie

Ze względu na to, że nowo wprowadzona opcja jest dopiero w fazie testów, ich funkcjonalność na naszych smartfonach może być ograniczona. Jeśli jednak zostanie zatwierdzona, z pewnością stanie się przydatnym narzędziem osób korzystających z portalu na co dzień. Pomoże w szybki sposób, bez konieczności zamykania aplikacji, znaleźć najbliższą restaurację czy sklep.

Opcja ta jednak nie zastąpi tradycyjnej wyszukiwarki Google, która umożliwia wyszukiwanie niemal wszystkich działających na rynku firm. Dba jednocześnie o pozytywne doświadczenie użytkownika, związane z wysoką jakością treści zamieszczonych na poszczególnych witrynach (co zapewnia chociażby odpowiednie pozycjonowanie).

Źródła: searchengineland.com, socialmediatoday.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55