Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:35 min Ikona 10.10.2018

By zostać kamerdynerem, czyli jak personalizować stronę internetową, by klient chciał na niej zostać

Sklepem idealnym, do którego każdy chciałby wejść, byłby salon „Tu Wstaw Imię”, wypełniony produktami opracowanymi i stworzonymi specjalnie dla danej osoby, zgodnie z jej przekonaniami, potrzebami i gustami. Przy wejściu oczekiwałby elegancki kamerdyner, czytający klientowi w myślach. Natychmiast podsunąłby mu tacę pełną najbardziej odpowiednich w danej chwili ofert, a potem odpowiedziałby na każde, nawet najbardziej skomplikowane pytania.
Brzmi nierealnie? Cóż – taki jest właśnie sposób myślenia klientów korzystających z internetowych wyszukiwarek!

„Nazwa produktu” idealny dla mnie…

Jakiś czas temu Google ogłosiło nastanie Ery Oczekiwania Pomocy [Age of Assistance]. O co chodzi? O to, w jaki sposób klienci wpisują frazy w wyszukiwarkę, jakich wyników oczekują i jak zachowują się na pozycjonowanych stronach. Na podstawie analizy wpisywanych wyrażeń, Google określiło trzy cechy współczesnych użytkowników.
Dzisiejszy klient jest przede wszystkim wymagający, ciekawski i niecierpliwy. Cechy te wiążą się w dużej mierze z dostępnością Internetu, a więc całego przekroju usług, dostępnych w każdej chwili i w każdym miejscu. Wystarczy sięgnąć do kieszeni, by móc porównać oferty, sprawdzićocenić dany produkt bądź usługę, a także by zapoznać sięopiniamirecenzjami innych. Dodatkowo, klienci zdają sobie doskonale sprawę z tego, że to rynek walczy o ich uwagę, nie na odwrót – dlatego wymagają specjalnego traktowania. Chcą, by się o nich starać, wyprzedzać ich potrzeby, przygotowywać oferty specjalnie dla nich, a przede wszystkim – by podawać im wszystkie wymagane informacje na złotej tacy.

A dlaczego?

Co to oznacza? Przede wszystkim, klient chce wiedzieć wszystko. Nie wystarczy więc powiedzieć mu, że przygotowaliśmy dla niego „niezwykłą aluminiową patelnię, do której nic nie przywiera!”, ponieważ oczekuje on znacznie więcej. Dlaczego patelnia jest niezwykła, czym różni się od innych? Jakie znaczenie ma wykorzystanie aluminium? Dlaczego do aluminium nic nie przywiera? Czy takie patelnie są zdrowe? Czy są ekologiczne? Czy są drogie?
Nietrudno zgadnąć, co stanie się, jeśli klient nie znajdzie odpowiedzi na te pytania na danej stronie produktu. Niedokładny opis jest jak trampolina, wybijająca klienta z naszej witryny z powrotem do wyszukiwarki, której zada on swoje pytania. To niekorzystna sytuacja, jeśli chodzi o pozycjonowanie – jeśli użytkownik spędza na naszej stronie tylko chwilę, oznacza to, że nie odpowiada ona jego potrzebom, nie warto więc pokazywać jej podobnym użytkownikom. W ten sposób zamykamy sobie grono odbiorców, a to ma katastrofalny wpływ na sprzedaż danych usług. Koniecznością więc jest właściwe personalizowanie strony internetowej!

 

Jak długo…?

Klient nie lubi czekać. Jeśli coś go interesuje, chce to dostać od razu – niezależnie od tego, czy to informacja, czy dostawa produktu do domu. W dobie wyszukiwarek odpowiadających na każde pytanie w ciągu kilku sekund, jak i całodobowych sklepów online, konsument nie chce tracić cennych minut. Strona internetowa ma być więc jak kamerdyner, oczekujący w każdej chwili z wyborem najlepszych produktów na tacy, gotowy podsunąć je młodemu paniczowi czy damie, kiedy ci tylko zechcą po nie sięgnąć.
Warto także pamiętać, że proponowane strony z usługami muszą być skrojone idealnie dla danej osoby – jak przygotowane przez doskonałego kamerdynera, znającego klienta i jego gusta w każdym calu. Klienci dbają o swoją prywatność, nie chcą odpowiadać na pytania i określać swoich oczekiwań, wymagają jednak, by oferty odpowiadały na wszystkie ich potrzeby. Dlatego też nie trafiają do nich ogólne formy reklamy, kierowane do wszystkich. W ogromnym wyborze najróżniejszych usług, klient wie, że gdzieś w Internecie czeka przygotowana specjalnie dla niego oferta i nie zadowoli się niczym pośrednim. Stąd bardzo konkretne, zindywidualizowane frazy wpisywane w wyszukiwarkę, takie jak „jakie buty są najlepsze dla mnie” czy „jaki laptop powinienem kupić”, aż do „co powinienem zjeść na obiad”!

By Twoja witryna służyła pomocą

Jeśli strona internetowa ma odnaleźć się w nowej erze, należy odpowiednio spersonalizować prezentowane na niej usługi i treści, a także poprawnie ją pozycjonować. Poniżej więc – garść porad, jak sprawić, by na Twoim kawałku Internetu klient czuł się jak pod opieką najlepszego kamerdynera:
  • nie pisz „hasłami”, zamiast tego od razu wyjaśniaj podawane informacje,
  • najważniejsze cechy produktu umieszczaj jak najwcześniej,
  • nie kieruj ofert do ogółu, przemyśl, czego oczekują Twoi nabywcy i personalizuj treści,
  • nie pozwól, by klienci opuścili Twoją witrynę z pytaniami – wzbogacaj ją o artykuły i poradniki, by dodatkowych informacji nie trzeba było szukać u konkurencji!

W ten sposób użytkownik, trafiając pod Twój adres, poczuje się jak w przywołanym na początku sklepie idealnym, gdzie właściciel tylko czeka, by służyć mu pomocą, wspierać i oferować jedynie doskonale skrojone oferty. Sprawi to, że zostanie on na stronie znacznie dłużej – a to dla algorytmów Google najlepszy znak!

Żródła: ThinkwithGoogle 1, 2, 3

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55