Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:45 min Ikona 12.12.2018

Marketing internetowy w turystyce

1. Interakcje

 

Wykorzystaj zaangażowanie osób, które miło spędzają czas. Kiedy są na udanych wakacjach, zwiększa się prawdopodobieństwo, że będą chcieli o tym powiedzieć swoim znajomym. Być może oznaczą się w poście na Facebooku albo napiszą kilka miłych słów na temat pobytu w recenzji. Wykorzystaj tę okazję do nawiązania relacji. Odpowiedz, podziękuj, wstaw emotikon. Pamiętaj, że zobaczy to nie tylko osoba zainteresowana, ale także wszyscy jej znajomi. Szkoda byłoby stracić taką szansę do pokazania potencjalnemu klientowi, jakie fajne miejsce tworzysz!

2. Nie za dużo tej technologii?

 

Jeśli nie jesteś osobą biegłą w obsłudze rozmaitych stron czy aplikacji, nie skupiaj się na tworzeniu profili we wszystkich możliwych serwisach. Lepsza jest jedna, dobrze wypozycjonowana strona internetowa niż wiele kont na serwisach, które są słabiej obsługiwane lub (co gorsza) stały się internetowym cmentarzyskiem. Do najpopularniejszych serwisów należy Facebook, na drugim miejscu jest Instagram, a na trzecim Twitter.

3. Dzieje się

Jeśli nie chcesz inwestować w reklamę na Facebooku wykorzystaj te narzędzia, którymi już dysponujesz. Jeżeli Twój hotel organizuje np. wyjście na nordic walking czy wycieczkę, załóż wydarzenie. Pokaż, że dzięki Twojemu biznesowi można ciekawie spędzić wolny czas. Znani z dalekich podróży blogerzy polecają tę formę jako jedną z możliwość osiągnięcia dużych zasięgów wśród osób, które jeszcze nie znają Twojej firmy.

 

4. Bądź, gdy jest źle

 

Gdy Twój klient daje w Internecie upust swojemu niezadowoleniu, nie chowaj głowy w piasek. W takich sytuacjach ważna jest reakcja. Zasada ta dotyczy zarówno wielkich, międzynarodowych brandów, jak i kameralnych pensjonatów. Odpowiadając na taki komentarz postaraj się, aby ta osoba poczuła, że naprawdę interesuje Cię przyczyna wystawienia jednej gwiazdki na Facebooku. To właśnie dzięki tym recenzjom możesz uzyskać informacje zwrotne, które przydadzą się w ulepszaniu jakości. Dlatego warto podziękować komuś za podzielenie się swoją opinią, nawet jeśli zepsuje nam ona średnią ocen. Pamiętaj jednak, że jakakolwiek ingerencja w negatywne komentarze (usuwanie, ograniczanie ich widoczności) może poważnie nadwerężyć zaufanie klientów. Internet o tym nie zapomina. Nigdy.

 

5. Blog

Daj swoim czytelnikom możliwość poznania Twojego biznesu bliżej poprzez prowadzenie bloga. Regularna działalność pełna unikalnych treści (zdjęcia, filmy) to coś, czym pozytywnie wpłyniesz również na pozycjonowanie stron w przeglądarkach internetowych. Projektując bloga, zadbaj też o to, by była równie dobrze widoczna na komputerze, co na urządzeniach mobilnych. Według badań pokazujących zwyczaje zakupowe w branży turystycznej millenialsów, aż 46% reprezentantów pokolenia Y dokonuje rezerwacji poprzez tablet lub smartfon. Zadbaj o to, by nie musieli się denerwować powolnym ładowaniem się treści, a przy okazji unikniesz też wysokich wskaźników bounce rate.

 

6. Wykorzystaj swoją wyjątkowość

 

Wyjątkowość (a nawet niszowość) to Twój ogromny atut w branży turystycznej. Oferujesz bezglutenowe posiłki, masz hodowlę alpak a ośrodek prowadzisz od trzech pokoleń? Idealnie. Znajdź sposób na to, by opowiedzieć klientom tę historię za pomocą mediów społecznościowych. Dzięki temu charakterystycznemu elementowi jest większe prawdopodobieństwo, że zostaniesz zapamiętany.

 

7. Grupy

 

Jednym z podróżniczych trendów ostatnich lat były podróże kobiet. Widać to w mediach społecznościowych. Jak grzyby po deszczu powstają grupy na Facebooku dla podróżniczek, podróżniczek 50+, podróżniczek z dzieckiem itd. Jeśli charakterystyczny profil Twojej działalności (patrz punkt 6), mógłby pasować do bardzo konkretnych potrzeb danej grupy to znajdź ją. Im szybciej staniesz się jej aktywnym użytkownikiem i komentatorem tym lepiej dla Ciebie.

 

Zacznij działać!

„Nawet najdalszą podróż zaczyna się od pierwszego kroku” – miał powiedzieć kiedyś chiński filozof Laozi. Skorzystaj ze wskazówek i rozpocznij swoją przygodę z budowaniem społeczności dookoła Twojej firmy. To właśnie w Internecie czeka na Ciebie mnóstwo osób, które wahają się, z których usług skorzystać podczas wakacji.

Źródła: Jetsetter; Internet Marketing Inc.; Webcertain; The Village Journal; Travel with Val; Medium

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55