Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Jeśli nie chcesz inwestować w reklamę na Facebooku wykorzystaj te narzędzia, którymi już dysponujesz. Jeżeli Twój hotel organizuje np. wyjście na nordic walking czy wycieczkę, załóż wydarzenie. Pokaż, że dzięki Twojemu biznesowi można ciekawie spędzić wolny czas. Znani z dalekich podróży blogerzy polecają tę formę jako jedną z możliwość osiągnięcia dużych zasięgów wśród osób, które jeszcze nie znają Twojej firmy.
Gdy Twój klient daje w Internecie upust swojemu niezadowoleniu, nie chowaj głowy w piasek. W takich sytuacjach ważna jest reakcja. Zasada ta dotyczy zarówno wielkich, międzynarodowych brandów, jak i kameralnych pensjonatów. Odpowiadając na taki komentarz postaraj się, aby ta osoba poczuła, że naprawdę interesuje Cię przyczyna wystawienia jednej gwiazdki na Facebooku. To właśnie dzięki tym recenzjom możesz uzyskać informacje zwrotne, które przydadzą się w ulepszaniu jakości. Dlatego warto podziękować komuś za podzielenie się swoją opinią, nawet jeśli zepsuje nam ona średnią ocen. Pamiętaj jednak, że jakakolwiek ingerencja w negatywne komentarze (usuwanie, ograniczanie ich widoczności) może poważnie nadwerężyć zaufanie klientów. Internet o tym nie zapomina. Nigdy.
Daj swoim czytelnikom możliwość poznania Twojego biznesu bliżej poprzez prowadzenie bloga. Regularna działalność pełna unikalnych treści (zdjęcia, filmy) to coś, czym pozytywnie wpłyniesz również na pozycjonowanie stron w przeglądarkach internetowych. Projektując bloga, zadbaj też o to, by była równie dobrze widoczna na komputerze, co na urządzeniach mobilnych. Według badań pokazujących zwyczaje zakupowe w branży turystycznej millenialsów, aż 46% reprezentantów pokolenia Y dokonuje rezerwacji poprzez tablet lub smartfon. Zadbaj o to, by nie musieli się denerwować powolnym ładowaniem się treści, a przy okazji unikniesz też wysokich wskaźników bounce rate.
Wyjątkowość (a nawet niszowość) to Twój ogromny atut w branży turystycznej. Oferujesz bezglutenowe posiłki, masz hodowlę alpak a ośrodek prowadzisz od trzech pokoleń? Idealnie. Znajdź sposób na to, by opowiedzieć klientom tę historię za pomocą mediów społecznościowych. Dzięki temu charakterystycznemu elementowi jest większe prawdopodobieństwo, że zostaniesz zapamiętany.
Jednym z podróżniczych trendów ostatnich lat były podróże kobiet. Widać to w mediach społecznościowych. Jak grzyby po deszczu powstają grupy na Facebooku dla podróżniczek, podróżniczek 50+, podróżniczek z dzieckiem itd. Jeśli charakterystyczny profil Twojej działalności (patrz punkt 6), mógłby pasować do bardzo konkretnych potrzeb danej grupy to znajdź ją. Im szybciej staniesz się jej aktywnym użytkownikiem i komentatorem tym lepiej dla Ciebie.
„Nawet najdalszą podróż zaczyna się od pierwszego kroku” – miał powiedzieć kiedyś chiński filozof Laozi. Skorzystaj ze wskazówek i rozpocznij swoją przygodę z budowaniem społeczności dookoła Twojej firmy. To właśnie w Internecie czeka na Ciebie mnóstwo osób, które wahają się, z których usług skorzystać podczas wakacji.
Źródła: Jetsetter; Internet Marketing Inc.; Webcertain; The Village Journal; Travel with Val; Medium
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: