Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:25 min Ikona 15.11.2018

3 sposoby na to, jak uatrakcyjnić bloga

Please, love my art!

Bez względu na to, jakiego bloga twórcą jesteś – prywatnego czy firmowego – z pewnością nie raz spotkałeś się z problemem kiepskiego odzewu ze strony odbiorców. Ale przecież wszystko na pierwszy rzut oka jest w jak najlepszym porządku. Zadbałeś o to, aby treści były unikatowe, eksperckie i ciekawe. Przygotowałeś atrakcyjną szatę graficzną. Udzielasz się na innych stronach, a także utrzymujesz kontakt z czytelnikami swoich postów. Mimo to jednak popularność strony (a raczej jej brak) nie napawa Cię optymizmem? Czas nieco uatrakcyjnić zawartość bloga i zarazem mieć większy wpływ na jego pozycjonowanie. Istotnym jest, aby stale sięgać po dodatkowe rozwiązania, które mają na celu użytkownika sieci:

Zainteresować.
Zatrzymać na dłużej.
Zachęcić do powrotu.

1. Nie samym blogiem człowiek żyje

Oprócz samego bloga istnieją jeszcze inne sposoby na docieranie do odbiorców. Korzystanie z portali społecznościowych to dziś podstawowa forma komunikowania się z innymi za pośrednictwem sieci. Prowadzenie fanpage’a pozwala na: dzielenie się z innymi przygotowanymi treściami, wymianę myśli, zwiększenie zasięgu bloga, śledzenie i wyłapywanie trendów, przynależność do różnych grup oraz prowadzenie inspirujących dyskusji. Facebook, Twitter, Instagram… każdy z nich stanie się mostem prowadzącym do bloga, a zarazem – oczywiście w sposób pośredni – wsparciem dla pozycjonowania strony.

Jakie jes
t Twoje zadanie?
  • Załóż fanpage, na którym będziesz regularnie zamieszczał posty na tematy wszelakie. Możesz zapowiedzieć, że przygotowujesz właśnie tekst na konkretny temat lub zapytać, o czym chcieliby poczytać Twoi odbiorcy.
  • Na fanpage’a wrzuć link do świeżo opublikowanego tekstu na blogu i obserwuj, jak rośnie liczba zainteresowanych. Na bieżąco śledź wymianę zdań pod wpisami i chętnie się w nich udzielaj.

2. Treść treści nierówna

A co powiesz na to, żeby zamiast kolejnego tekstu przygotować ankietę lub quiz? Czytelnicy uwielbiają urozmaicenia, w których mogą wykazać się własną wiedzą i powiedzieć, co myślą na dany temat. Jednocześnie uzyskujesz coś cenniejszego niż zainteresowanie – dodatkowe informacje. Wyniki ankiety wykorzystasz podczas przygotowywania kolejnego contentu, a zarazem pokażesz, że zdanie innych nie jest Ci obojętne. Chodzi przede wszystkim o to, aby blog nie składał się wyłącznie z artykułów tematycznych – Google lubi różnorodność i lepiej pozycjonuje te strony, które są po prostu ciekawsze dla użytkowników. Warto nieco poeksperymentować z krótką i bezpośrednią formą zwrotu do odbiorcy lub za pomocą infografiki przedstawić swój punkt widzenia. Wywiad z ekspertem czy polemika z innym blogerem to także sposób na uatrakcyjnienie zawartości strony.

Jakie jest Twoje zadanie?
  • Sporządź listę pytań, które Cię nurtują: czego mogą oczekiwać odbiorcy, czym się interesują, jakie inne dziedziny są dla nich zajmujące, o czym chcą poczytać/posłuchać na blogu. Na tej podstawie stwórz ankietę i zachęć do jej wypełnienia.
  • Przygotuj quiz dotyczący Twojej branży lub przeciwnie – związany z jakimś aktualnym wydarzeniem. Nie bądź serio, to ma być zabawa. Zaanonsuj się z nią także na portalu społecznościowym.

3. I… AKCJA!

Content to nie tylko tekst. To także całe mnóstwo innych źródeł, które pomogą Ci dotrzeć do odbiorcy. Pamiętasz jeszcze o czymś takim, jak podcast? Audycja dźwiękowa to atrakcyjne rozwiązanie dla internautów niepotrafiących rozstać się ze słuchawkami, którzy zamiast czytać wolą słuchać. Mocnym punktem Twojego bloga staną się również materiały filmowe. Video marketing, przemyślany i różnorodny, może wpłynąć większe zainteresowanie ze strony użytkowników sieci. Zalety obu rozwiązań? Dają mnóstwo możliwości na uatrakcyjnienie przekazywanej wiedzy, zaprezentowanie produktu czy wypromowanie się w sieci.

Jakie jest Twoje zadanie?
  • Przygotuj film i opublikuj go na platformie YouTube, a następnie zamieść na blogu oraz portalu społecznościowym. To może być krótka relacja z targów branżowych lub zajawka na temat przygotowywanego wpisu, który pojawi się na łamach bloga za kilka dni.
  • Przygotuj podcast, w którym pochwalisz się rozmową z ekspertem w swojej dziedzinie. Może to być również podsumowanie tygodnia nowinek technicznych lub wymiana uwag z innym blogerem, z którym tworzysz wspólny projekt (przynęta na zainteresowanych zostanie zarzucona).

Wychodzi więc na to…

…że czeka Cię mnóstwo przyjemnej pracy. Oprócz tekstu musisz przygotować ankietę, wymyślić zabawny quiz, aktywować fanpage, nagrać podcast lub materiał wideo, wdać się w dyskusję z czytelnikami, zainicjować wywiad, nawiązać współpracę z innym blogerem… jak widzisz, możliwości mnożą się na Twoich oczach! Dzięki zaledwie tym trzem podpowiedziom będziesz wiedzieć, w jaki sposób uatrakcyjnić zawartość bloga: zainteresować nim odbiorcę, zatrzymać go na dłużej i zachęcić do rychłego powrotu.
Źródła:  RazorSocial, doświadczenie własne.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55