Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:00 min Ikona 28.02.2017

8 porad SEO Copywritera

Tak, tak… „content is king” etc. Chętnie poruszyłbym jakiś nowy temat, ale fakty mówią same za siebie: bez contentu ani rusz! I nie chodzi tutaj tylko o pozycjonowanie, czy pisanie tekstów stricte reklamowych (np. dla reklam AdWords). Dobre treści są zawsze w cenie: na blogu, w social media, na profesjonalnych stronach tematycznych… no, dosłownie wszędzie – WSZĘDZIE!

I jest kilka uniwersalnych porad, które początkującemu SEO Copywriterowi pomogą, bardziej doświadczonemu otworzą oczy, a profesjonaliście przypomną jak pisać teksty dla odbiorcy online.

 

 

Porady SEO

 

 1. Zabójczy początek

 

Nie przynudzaj! Od razu wciągnij czytelnika w akcję i zafunduj mu dawkę niezbędnych informacji. Niezależnie od tekstu, jaki piszesz, czytelnik nie będzie przebijał się przez 2000 słów wstępu. Złap jego uwagę, powiedz mu o czym piszesz i co zyska czytając Twoje najnowsze dzieło.

 

 

2. EMOCJE!!!

 

Aaaaaaa! Emocje! Tak jest! I nie chodzi o wstawianie wykrzykników, ale o działanie na te emocje, które mogą przynieść nam sukces. Czasami może to być strach, czasami gniew, czasem śmiech, a czasami wzruszenie. Wszystko zależy od sytuacji.

 

3. Mocny, jednoznaczny ton

 

Musisz się wyróżnić. Musisz pokazać czytelnikowi, że jesteś człowiekiem z krwi i kości. Musisz udowodnić, że ten temat, o którym piszesz, nie jest przypadkowy. Pisz więc jako Ty – wpleć w opowiadaną historię, w tworzony tekst odrobinę swojej osobowości. I nie przejmuj się powielaniem „sprawdzonych” schematów innych twórców. Ty jesteś unikalny, wyjątkowy i taki również bądź w swoich tekstach – również tych, które mają wesprzeć pozycjonowanie.

 

 

4. Mordercze grafiki

 

Jesteśmy wzrokowcami. Podobno tak jest. Niezależnie od tego, czy to dobrze, czy źle – dla Twojego tekstu ma to kluczowe znaczenie. Wybierz ciekawe, przyciągające uwagę grafiki! Oczywiście muszą mieć związek z tematem: wrzucenie prześmiesznego kota uwagę przyciągnie, ale na pewno nie doda powagi Twojej treści… szczególnie jeśli piszesz np. o kamieniarstwie i nagrobkach…

 

Dla rozluźnienia atmosfery: zdjęcie prześmiesznego kota (och, czyż nie jest uroczy?)

 

 

5. Śmiertelnie skuteczne nagłówki



Krótkie, jasne, opisujące o czym będzie ten fragment tekstu – takie powinny być nagłówki. Nie wymyślaj łamigłówek, nie odbiegaj od tematu: po prostu powiedz czytelnikowi o czym będziesz pisał w kolejnym fragmencie tekstu.

Anarchiści mogą się ze mną nie zgodzić, ale ludzie nie lubią nieporządku i chaosu. Dlatego prowadź swój tekst logicznie i nadaj mu strukturę, między innymi poprzez dobre, mocne nagłówki.

Taka struktura powinna również przypaść do gustu robotom Google, a więc tekst będzie lepiej wspierał pozycjonowanie niż chaotyczny zbiór informacji, grafik i żartów.

 

 

6. Błyskawiczne akapity

 

Krótki akapit = dobry akapit. Oczywiście bez przesady. Jednozdaniowe akapity wyglądają dziwnie. Mając strzelać powiedziałbym, że akapit na ok. 400-600 znaków jest optymalny.

ALE (zawsze jest jakieś ale…) – to wszystko zależy przede wszystkim od efektu „wizualnego”. Jeśli czytelnik spojrzy na nasz tekst i zobaczy zbity „blok” tekstu, zniechęci się! Zresztą, można to łatwo sprawdzić samemu: skopiuj dowolny dłuższy tekst do edytora, usuń wszystkie podziały na akapity i spójrz (bez czytania!) czy masz ochotę przeczytać taki tekst.

Osobiście, kiedy widzę taki tekst na stronie internetowej, zawsze odzywa się u mnie w głowie taki cichutki głosik: „O nie…” – podobny głosik odezwie się zapewne również w mechanicznej głowie robota Google, co na pewno pozycjonowaniu nie pomoże.

 

 

7. Problemy? Zlikwidowane!

 

Opisujesz produkt lub usługę? A może opisujesz nową technologię? O ile dla geeków (Nerdów? Nigdy nie wiem, którzy to którzy…) wszystkie smaczki i detale techniczne są niebywale fascynujące, o tyle dla przeciętnego „Kowalskiego” nie mają większego sensu. Czego więc oczekuje nasz „Kowalski”? Rozwiązania swojego problemu.

Jeśli więc opisujemy separator do mechanicznego oddzielania cząstek stałych od wody (uff…) napiszmy, że dzięki niemu woda będzie czystsza za mniejsze pieniądze. Czyli rozwiązujemy 2 problemy:
– brudnej wody,
– dużych kosztów oczyszczania wody.

 

8. Korzyści, korzyści i jeszcze raz korzyści!

 

No i oczywiście skupmy się przede wszystkim na korzyściach, jakie przynosi nasze rozwiązanie. Cóż naszemu Kowalskiemu daje informacja, że nasz sprzęt posiada turbinę XVG SuperSport 9000z dziewiątej generacji o asymetrycznym wlocie paliwa?*

Jeśli z kolei napiszemy, że turbina XVG SuperSport 9000z daje więcej mocy, przy mniejszym zużyciu paliwa, a jednocześnie jest 3 razy bardziej niezawodna, nasz „Kowalski” będzie wiedział co zyskuje.

 
*zdanie zmyślone – wszelkie podobieństwo do prawdziwego sprzętu jest przypadkowe i niezamierzone

 

I to by było na tyle!

 

To nie jest oczywiście pełna lista „trików”, pomysłów i rozwiązań, jakie warto stosować. Mógłbym tak wymieniać i wymieniać i wymieniać… ale nawet taki niewielki wycinek powinien pomóc w samodzielnym tworzeniu treści – pomocnych w pozycjonowaniu i przydatnych dla czytelnika.

Najfajniejsze jest to, że powyższe wskazówki sprawdzają się właściwie w tekście na każdy temat i o każdym charakterze! Trzeba tylko się trochę nagimnastykować, żeby taki tekst stworzyć. Nikt nie mówił, że będzie łatwo!

Gdyby było łatwo, to SEO Copywriterzy, tacy jak skromny autor tego tekstu, pracowaliby zapewne w zupełnie innej branży… lub w ogóle!

 

Zapamiętaj:

Dobry początek + emocje + spójny ton + świetne grafiki + krótkie akapity + likwidacja problemów + korzyści = dobry Copywriting

 

Źródła: WordStream; CognitiveSEO; Quicksprout

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 00:50 min 11.01.2013 Zespół Certyfikowanych Specjalistów Google AdWords wzmocniły trzy nowe osoby, na co dzień pracownicy Pionu Obsługi Klienta. Razem tworzymy siłę! Siłę, która owocnie wpływa na budowanie pozytywnych relacji z naszymi Klientami, gdzie kluczowe są nie tylko efekty, ale również wiedza, doświadczenie i dobre rozeznanie w szeroko pojętym rynku SEM. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Czym jest analityka konwersji i kto jej potrzebuje? Ikona 06:10 min 23.02.2022 Wzrost konwersji to pożądana sytuacja w świecie marketingu internetowego, ponieważ niesie ze sobą korzyści w postaci np. większej liczby sprzedanych artykułów bądź usług, czy większej liczby wypełnionych formularzy kontaktowych. W jaki jednak sposób można konwersję optymalizować i oceniać? Czy w ogóle takie działania są potrzebne -  a jeśli tak, to komu? Potężną dawkę wiedzy na temat analityki konwersji znajdziecie w tym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:50 min 31.08.2012 Firma Webmarketing123 opublikowała raport dotyczący rynku reklamy w Internecie w 2012 roku. Pięciuset amerykańskich specjalistów od marketingu z firm B2B oraz B2C odpowiadało na pytania dotyczące ich oczekiwań, osiągniętych wyników, oraz planów na przyszłość związanych z promocją w Internecie. Wyniki badań potwierdzają wzrostowe trendy panujące w tej branży. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700