Ikona 03:20 min Ikona 28.06.2017
Wpisy (ang. „Posts„) w Google Moja Firma to funkcja dostępna dla lokalnych firm od 22 czerwca 2017 roku. A wygląda przykładowo tak:

Czyli to nic innego jak krótkie „posty”, podobne do tych z Facebooka czy Google+, ale wyświetlane bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google. Mają to być krótkie (100-300 słów) informacje/nowości o firmie i jej ofercie z atrakcyjnym zdjęciem (minimalne wymiary to 250×250 pikseli), które wyświetlą się w lokalnym panelu na zapytania brandowe (czyli takie, które zawierają w sobie nazwę firmy).

 

Aktualizacja z 06.07.2017:  Wpisy automatycznie wygasają po upływie 7 dni – 6-ego dnia otrzymujemy maila z przypomnieniem. Jeśli jednak Wpis jest wydarzeniem, wygaśnie dopiero z datą końca tegoż wydarzenia.

 

Dodawanie przycisków i tworzenie wydarzeń

 

Bardzo fajną funkcją jest możliwość dodania jednego z przycisków: więcej informacji, zarezerwuj, rejestracja, kup lub zapisz ofertę. Do takiego przycisku przypisujemy adres URL i użytkownik po kliknięciu przenoszony jest w odpowiednie miejsce na naszej stronie internetowej.

 

Dodatkowo możemy zrobić z wpisu wydarzenie. Trzeba je tylko odpowiednio nazwać (np. „Weekend szalonych przecen”), ustawić datę i godzinę rozpoczęcia oraz zakończenia.

 

Przed ostateczną publikacją klikamy w „Podgląd” aby zobaczyć czy wszystko jest w porządku. Po publikacji mamy również możliwość edycji wpisu oraz jego usunięcia (jeśli np. wpis jest już nieaktualny).

 

Oczywiście, aby skorzystać z funkcji, trzeba mieć konto Google Moja Firma i zweryfikować swój wpis w tym serwisie.

 

Dla osób niezaznajomionych z tematem Google Moja Firma odsyłamy do naszego przewodnika po tej usłudze.

 

Prosto, łatwo… czy skutecznie?

 

Dodawanie wpisów przez Google Moja Firma jest dziecinnie łatwe. I takie miało być w założeniu. Czy jednak będzie skuteczne?

 

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że jest to świetna alternatywa dla postów na serwisie Google+, który stopniowo traci aktywnych użytkowników na rzecz innych sieci społecznościowych. Być może z biegiem czasu również we „wpisach” pojawią się bardziej zaawansowane funkcje a same wpisy zaczną się wyświetlać nie tylko na zapytania brandowe.

 

Wpisy w Google nie mają też obecnie bezpośredniego przełożenia na pozycjonowanie. Oczywiście, każda dodatkowa forma promocji, szczególnie taka, którą za darmo oferuje Google, jest warta rozważenia. Jak na razie jednak nie wydaje się, żeby wpisy wspierały wysiłki zwiazane z pozycjonowaniem.

 

Jak zwykle – pożyjemy, zobaczymy. A póki co gorąco zachęcamy wszystkie firmy lokalne do publikowania wpisów i analizowania statystyk, które udostępniane są bezpośrednio w panelu Google Moja Firma.

 

Chronologia wprowadzania nowej funkcji

 

  • 26 stycznia 2016 – funkcja dostępna sztabom kandydatów na prezydenta USA;
  • 4 marca 2016kilkadziesiąt małych firm, wybranych przez Google, zaczyna testować nową funkcję;
  • 19 sierpnia 2016 – rozszerzenie testów na tysiące małych firm w Brazylii, USA i Indiach;
  • 17 lutego 2017 – w postach pojawiają się animowane gify;
  • 22 marca 2017 – rozszerzenie testów na muzea, filmy, muzyków, drużyny i ligi sportowe w USA i Brazylii;
  • 22 czerwca 2017WPROWADZENIE FUNKCJI DLA WSZYSTKICH FIRM LOKALNYCH;
  • 26 czerwca 2017 – firmy zapisują się na listę oczekujących na możliwość publikowania jednego posta w wielu lokalizacjach jednocześnie.

 

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:55 min 25.07.2017 Zgodnie z aktualnymi wskazówkami Google, w usłudze Google Moja Firma dla jednej firmy, na jeden adres fizyczny można stworzyć tylko jedną wizytówkę. Wydawałoby się logiczne. Wszyscy jednak wiemy, że na Mapach Google wciąż można znaleźć wiele powtarzających się - zduplikowanych wpisów. W dzisiejszym artykule wyjaśniamy, czym są duplikaty, jak mogą powstać i czy mogą wpływać na pozycjonowanie! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:35 min 21.08.2017 Posiadanie duplikatu wizytówki na Mapach Google nie jest korzystne ani z marketingowego punktu widzenia, ani pod kątem SEO. Wiemy też, że usunięcie wpisu w panelu usługi Google Moja Firma nie jest jednoznaczne z usunięciem go z Map Google. Usunięcie wizytówki z konta wiąże się jedynie z utratą weryfikacji wpisu oraz możliwości zarządzania nim. Co więc należy zrobić, żeby pozbyć się duplikatu, jeśli taki już istnieje? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:15 min 26.06.2017 Funkcja lokalnego wyszukiwania, wprowadzona ostatnio przez Facebooka, ma ułatwić użytkownikom poszukiwanie restauracji, sklepów czy innych firm w okolicy. Wskazuje dystans dzielący internautę od lokalu, czy opinie o nim. Czy jednak rozszerzenie to stanie się poważną konkurencją dla najpopularniejszej wyszukiwarki w sieci – Google? Czy niedługo będziemy pozycjonować również fanpage firmy na Facebooku? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700