Ikona 00:00 min Ikona 17.02.2016

Wśród wielu zalet płynących z promowania się w sieci, i to niezależnie od charakteru i skali prowadzonej działalności, jedna jest kluczowa. Internet jest medium, które scala w sobie niemal wszystkie dotychczas dostępne kanały, dzięki którym można było docierać do klientów. Prasa papierowa, radio czy telewizja tracą dziś stopniowo na znaczeniu, gdyż ich odgórna, narzucona narracyjność ma coraz mniejsze szanse w starciu z interaktywnością i możliwością samodzielnego stawiania wirtualnych kroków.

 

Konwergencja mediów a marketing internetowy

 

Henry Jenkins, w książce „Kultura konwergencji”, opisywał wpływ, jaki wzajemne przenikanie się mediów – właśnie dzięki Internetowi – wywarło na odbiorców filmów, seriali, książek czy gier komputerowych (m.in. powstanie wspólnot fanowskich czy intensywna wymiana informacji na forach). Zaproponowane przez autora podejście jak najbardziej zasadne jest także w przypadku marketingu. Począwszy od systemu ocen i komentarzy (Google Maps, Facebook, spisy firm), który bardzo szybko potrafi zdyskredytować bądź znacznie podnieść rating konkretnego przedsiębiorstwa, aż po umiejętność wykorzystania sytuacji i zaintrygowania klienta w taki sposób, by sam mógł nawigować contentem.

 

Jednym z nowoczesnych rozwiązań uskutecznianych w tym zakresie jest między innymi film interaktywny, będący atrakcyjnym rozwinięciem słynnego wirtualnego spaceru. Z takiej formy skorzystał niedawno chociażby Teatr Polski w Bielsku-Białej. Zyskaj przewagę nad konkurencją – zleć nam optymalizację i pozycjonowanie swojej witryny! Odbiorca, mogąc samodzielnie kształtować przebieg obserwowanych na ekranie wydarzeń, w zupełnie inny, dużo bardziej indywidualny i osobisty, sposób reaguje na przedstawianą mu ofertę, co można wykorzystać do podprogowego sformułowania komunikatu call-to-action.

 

Co jeszcze? Product placement w filmach popularnych youtuberów bądź na cieszących się dużą ilością odwiedzin stronach internetowych. Sklepy online z atrakcyjną szatą graficzną i wyeksponowanymi na plan pierwszy napisami „promocja”. Regularne organizowanie konkursów na Facebooku bądź w innych mediach społecznościowych, tak, by wykreować popyt na ciągłe śledzenie aktualności przez osoby obserwujące. Pomysłów na oryginalne zaistnienie w świadomości odbiorcy jest bez liku.

 

Personalizacja a konwencjonalny przekaz marketingowy

 

Z drugiej strony, nawet konwencjonalny przekaz marketingowy w sieci znacznie się personalizuje. Wszyscy spotkaliśmy się z takim zjawiskiem jak inteligentne algorytmy, choćby w wyszukiwarkach, proponujące klientom konkretne produkty w zależności od charakteru odwiedzanych przez nich stron. Sprawdź, jak Google Ads może zrewolucjonizować Twoją kampanię marketingową – skontaktuj się z nami!. Poszukując intensywnie np. nowego piecyka, już po chwili zaskoczy nas z pewnością fala banerów z rekomendowanymi urządzeniami tego typu. Nieco pokrewnym rozwiązaniem jest też geotargetowanie, ograniczające wybór polecanych firm świadczących konkretne usługi do tych położonych w naszej okolicy. Przykłady można mnożyć.

 

Kluczowym aspektem jest dziś to, że każde medium tradycyjne ma swój odpowiednik online. Radio internetowe, telewizyjny streaming (między innymi coraz popularniejszy i w pełni legalny polski serwis Videostar) i miliony wartościowych artykułów w wersji cyfrowej to jedynie wisienka na torcie w digitalnej ofercie. Z każdym kolejnym rocznikiem wchodzącym w dorosłość, uwzględnienie tego, że paradygmatem przy dorastaniu nie było już tylko oglądanie bajek, a godziny spędzane na grach komputerowych będzie szalenie istotnym czynnikiem marketingowym.

 

Ciekawe, czy przyszłość reklamy w sieci, nawiązując jeszcze na moment do filmów interaktywnych, będzie przebiegać równolegle do innowacji w kinematografii, która, co jest bardzo prawdopodobne, po flircie z 3D, 4D, 5D i innymi formatami zacznie stopniowo skręcać w stronę fabuł, nad którymi możemy mieć pewną kontrolę (mniej więcej tak), niebezpiecznie zbliżając się do gier takich jak „Heavy Rain”. Obserwowanie wszystkich tych procesów na bieżąco będzie z pewnością pasjonującym doświadczeniem.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 23.02.2016 Włączenie urządzeń mobilnych do naszego codziennego życia sprawiło, że reklamodawcy zauważyli ich rosnący potencjał marketingowy. Geotargetowanie to prosty i skuteczny sposób na dotarcie do klientów, którzy są zainteresowani konkretnymi produktami bądź usługami. Dzięki postępowi technologicznemu firmy są w stanie coraz dokładniej określać lokalizację konsumentów - i bazując na niej - kreować działania marketingowe dostosowane do naszych konkretnych oczekiwań. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 03.03.2016 Treści reklamowe stanowią nieodłączny element każdego przekazu medialnego - filmu, informacji, komunikacji. Każdego dnia mamy więc kontakt z różnego rodzaju materiałami graficznymi, dźwiękowymi czy video, których celem jest przekonanie nas o zaletach jakiegoś produktu, usługi czy firmy. Osoby dorosłe często nie zwracają na te treści uwagi, coraz częściej są odporne na taki przekaz lub potrafią świadomie i skutecznie selekcjonować informacje ze względu na ich użyteczność oraz wiarygodność. Inaczej wygląda to jednak w przypadku dzieci. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 05.02.2016 Serwis Etsy.com jest narzędziem, które cieszy się rosnącą popularnością w Polsce. Dedykowany głównie artystom, rękodzielnikom, rzemieślnikom, a także sprzedawcom materiałów i surowców wykorzystywanych w pracy przez wyżej wymienionych. Oferuje sporych rozmiarów, zagraniczny rynek zbytu, dostęp do specyficznych klientów i niewysokie prowizje. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700