Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 05.02.2016

Etsy.com

Prowadząc przedsiębiorstwo lub firmę handlową, warto rozważyć poszerzenie rynku zbytu i zdecydować się na dystrybucję za granicę. Obecnie, w sieci funkcjonuje wiele portali pozwalających na dotarcie do interesujących nas grup konsumentów, bez konieczności spełnienia niejednokrotnie absurdalnych warunków oraz zapłacenia wysokich opłat związanych z korzystaniem z usług serwisu.

Jednym z takich miejsc jest Etsy.com. To interesująca opcja, która nastawiona jest dość przyjaźnie do mniejszych sprzedawców, szczególnie tych, którzy mają do zaoferowania dobra lub usługi niszowe.

 

Źródło: etsy.com

 

Alternatywa dla najpopularniejszych portali sprzedażowych.

 

Rękodzielnicy, krawcy, artyści wszelkiej maści, a także wytwórcy mebli, elementów dekoracyjnych i biżuterii, graficy, dostawcy półproduktów, surowców, tkanin, antykwariusze oraz wielu innych – z łatwością można znaleźć ich wszystkich na Etsy.

Jakie zalety ich przyciągają?

•    Niewysokie opłaty za wystawienie produktu (listing fee), wynoszące 0,20$ za każdą sztukę. •    Raz wystawiony przedmiot jest widoczny dla kupujących aż przez 4 miesiące (lub do momentu sprzedaży). •    Brak miesięcznej opłaty stałej za korzystanie z serwisu oraz ograniczeń związanych z podziałem na zwykłych użytkowników oraz tych z kontem typu PRO (nie wprowadzono takiej funkcjonalności). •    Niska prowizja od sprzedaży, na poziomie 3,5%. •    Płatności PayPal – czyli szybkie i bezpieczne transakcje. •    Statystyki sprzedaży przedstawione w ciekawy sposób.

 

 

Źródło: etsy.com

•    Opcja zamówienia indywidualnego (custom order). •    Możliwość wystawienia usługi lub produktu na zamówienie, realizowanego dopiero po złożeniu zamówienia przez klienta. •    Prosta obsługa, liczne kategorie, możliwość sprzedaży swoich wyrobów za kwoty znacznie wyższe, niż w kraju.

 

Źródło: etsy.com

Należy oczywiście wziąć pod uwagę, że Etsy, w przeciwieństwie do najpopularniejszego, internetowego portalu tego typu, nie pozwala na sprzedaż wszystkiego. Dozwolone są:

•    handmade goods – przedmioty wytwarzane ręcznie, rękodzieło artystyczne, •    vintage – produkty retro, czyli stylowe starocie i przedmioty kolekcjonerskie, •    craft supplies – półprodukty i surowce.

 

 

Źródło: etsy.com

W rzeczywistości, są to kategorie dość elastyczne, co sprawia, że bez problemu znajdziemy masowo produkowane przez chińskie firmy, ogromne suknie ślubne, wykonane z kilometrów tiulu, w cenie 250$ za sztukę, co jest odrobinę deprymujące. Dość ciężko też przebić się do potencjalnych klientów, poszukujących materiałów rękodzielniczych, przez konkurencyjne ceny najpopularniejszych półproduktów i surowców sprzedawanych przez Azjatów – w tej dziedzinie obecnie nie mają sobie równych, zaś to, czego akurat nie sprzedają, znajdziemy w sklepach amerykańskich.

 

Ogromne znaczenie mają zdjęcia

 

Wyraźne, szczegółowe oraz estetyczne. Podawanie swoich produktów w eleganckiej oprawie, przyjemne dla oka logo, duży wybór sprzedawanego towaru, to również droga do sukcesu.

 

 

Źródło: etsy.com

Kwestią kluczową jest też wysyłka – nie może być zbyt droga, dla własnego spokoju lepiej, aby posiadała numer nadania (tracking number). List polecony priorytetowy jest tu najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem i dość szybkim. Do Stanów z Polski dociera z reguły w około 10 dni roboczych, do innych krajów europejskich w 4-7, a do Australii i Azji w dwa lub trzy tygodnie. Ma on jednak ograniczone gabaryty, a delikatniejsze przedmioty mogą ulec zniszczeniu. Koszty przesyłki podajemy od razu w trakcie wystawiania przedmiotu, warto skorzystać z opcji automatycznego ustawiania wcześniej zaprogramowanych kwot.

 

Źródło: etsy.com

Etsy – czy warto?

 

Warto też pamiętać o tym, że mimo iż Etsy obecnie oferuje dość wygodne przeliczniki walut, sprzedając za granicę warto przestawić się od razu na dolary i w tej właśnie walucie podawać ceny w sklepie oraz kwoty za przesyłkę. W przeciwnym wypadku, opłaty związane z transferem pieniędzy zdecydowanie negatywnie odbiją się na opłacalności.

Jest to portal posiadający swoją specyfikę, dzięki której pozwolił na wybicie się wielu lokalnym firmom, szczególnie tym zlokalizowanym w Stanach Zjednoczonych. Również Polacy coraz chętniej wykorzystują Etsy do sprzedaży swoich wyrobów, poszerzając rynki zbytu oraz wypracowując sobie markę. Założenie sklepu wymaga niewiele wysiłku, wystawienie przedmiotu z czasem wykonujemy już automatycznie (warto przygotować sobie szablony opisów i mieć je pod ręką). A co najważniejsze, mimo dużej ilości sprzedających, tak naprawdę każdy może znaleźć tam swoje miejsce.

 

 

Źródło: etsy.com

 

Źródła: etsy.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Czym jest marketing społecznie zaangażowany? Ikona 05:15 min 20.04.2022 Biznes coraz chętniej i odważniej wspiera różnego rodzaju inicjatywy społeczne. Mechanizm tego działania obliczony jest na korzyści obu stron, a bardzo ważnym aspektem jest jasna i zrozumiała komunikacja. Na czym opiera się marketing zaangażowany społecznie? Co stanowi o jego szczególnym charakterze? Jak działać w tym obszarze, aby nie zaliczyć wpadki wizerunkowej? Najważniejsze informacje znajdziesz w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:15 min 18.05.2009 W kontekście pozycjonowania mówi się bardzo dużo o duplikatach treści. Są one bardzo szkodliwe i mogą zniweczyć nawet wielomiesięczne działania SEO. Dlatego tak istotne jest, aby unikać kopiowania treści i to nie tylko z innych stron internetowych. Również wewnątrz jednego serwisu wszystkie treści powinny być unikalne - a te, które takie nie są: zablokowane przed indeksowaniem. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:55 min 10.05.2010 Świeże i nieszablonowe podejście to podstawa, szczególnie jeśli mowa o reklamie. Dużych pokładów kreatywności nie można odmówić firmie Google, która po raz kolejny postanowiła nas czymś zaskoczyć. Mowa o reklamie przeglądarki Chrome 5 Beta. Jak przedstawić największe atuty swojego produktu z przymrużeniem oka, a zarazem w sposób ciekawy? Obejrzyj film i sprawdź jaka będzie Twoja reakcja. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700