Prowadząc przedsiębiorstwo lub firmę handlową, warto rozważyć poszerzenie rynku zbytu i zdecydować się na dystrybucję za granicę. Obecnie, w sieci funkcjonuje wiele portali pozwalających na dotarcie do interesujących nas grup konsumentów, bez konieczności spełnienia niejednokrotnie absurdalnych warunków oraz zapłacenia wysokich opłat związanych z korzystaniem z usług serwisu.
Jednym z takich miejsc jest Etsy.com. To interesująca opcja, która nastawiona jest dość przyjaźnie do mniejszych sprzedawców, szczególnie tych, którzy mają do zaoferowania dobra lub usługi niszowe.
Rękodzielnicy, krawcy, artyści wszelkiej maści, a także wytwórcy mebli, elementów dekoracyjnych i biżuterii, graficy, dostawcy półproduktów, surowców, tkanin, antykwariusze oraz wielu innych – z łatwością można znaleźć ich wszystkich na Etsy.
Jakie zalety ich przyciągają?
Należy oczywiście wziąć pod uwagę, że Etsy, w przeciwieństwie do najpopularniejszego, internetowego portalu tego typu, nie pozwala na sprzedaż wszystkiego. Dozwolone są:
W rzeczywistości, są to kategorie dość elastyczne, co sprawia, że bez problemu znajdziemy masowo produkowane przez chińskie firmy, ogromne suknie ślubne, wykonane z kilometrów tiulu, w cenie 250$ za sztukę, co jest odrobinę deprymujące. Dość ciężko też przebić się do potencjalnych klientów, poszukujących materiałów rękodzielniczych, przez konkurencyjne ceny najpopularniejszych półproduktów i surowców sprzedawanych przez Azjatów – w tej dziedzinie obecnie nie mają sobie równych, zaś to, czego akurat nie sprzedają, znajdziemy w sklepach amerykańskich.
Wyraźne, szczegółowe oraz estetyczne. Podawanie swoich produktów w eleganckiej oprawie, przyjemne dla oka logo, duży wybór sprzedawanego towaru, to również droga do sukcesu.
Kwestią kluczową jest też wysyłka – nie może być zbyt droga, dla własnego spokoju lepiej, aby posiadała numer nadania (tracking number). List polecony priorytetowy jest tu najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem i dość szybkim. Do Stanów z Polski dociera z reguły w około 10 dni roboczych, do innych krajów europejskich w 4-7, a do Australii i Azji w dwa lub trzy tygodnie. Ma on jednak ograniczone gabaryty, a delikatniejsze przedmioty mogą ulec zniszczeniu. Koszty przesyłki podajemy od razu w trakcie wystawiania przedmiotu, warto skorzystać z opcji automatycznego ustawiania wcześniej zaprogramowanych kwot.
Warto też pamiętać o tym, że mimo iż Etsy obecnie oferuje dość wygodne przeliczniki walut, sprzedając za granicę warto przestawić się od razu na dolary i w tej właśnie walucie podawać ceny w sklepie oraz kwoty za przesyłkę. W przeciwnym wypadku, opłaty związane z transferem pieniędzy zdecydowanie negatywnie odbiją się na opłacalności.
Jest to portal posiadający swoją specyfikę, dzięki której pozwolił na wybicie się wielu lokalnym firmom, szczególnie tym zlokalizowanym w Stanach Zjednoczonych. Również Polacy coraz chętniej wykorzystują Etsy do sprzedaży swoich wyrobów, poszerzając rynki zbytu oraz wypracowując sobie markę. Założenie sklepu wymaga niewiele wysiłku, wystawienie przedmiotu z czasem wykonujemy już automatycznie (warto przygotować sobie szablony opisów i mieć je pod ręką). A co najważniejsze, mimo dużej ilości sprzedających, tak naprawdę każdy może znaleźć tam swoje miejsce.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: