Ikona 00:00 min Ikona Sunrise System 05.02.2016

Prowadząc przedsiębiorstwo lub firmę handlową, warto rozważyć poszerzenie rynku zbytu i zdecydować się na dystrybucję za granicę. Obecnie, w sieci funkcjonuje wiele portali pozwalających na dotarcie do interesujących nas grup konsumentów, bez konieczności spełnienia niejednokrotnie absurdalnych warunków oraz zapłacenia wysokich opłat związanych z korzystaniem z usług serwisu.

Jednym z takich miejsc jest Etsy.com. To interesująca opcja, która nastawiona jest dość przyjaźnie do mniejszych sprzedawców, szczególnie tych, którzy mają do zaoferowania dobra lub usługi niszowe.

 

Alternatywa dla najpopularniejszych portali sprzedażowych

 

Rękodzielnicy, krawcy, artyści wszelkiej maści, a także wytwórcy mebli, elementów dekoracyjnych i biżuterii, graficy, dostawcy półproduktów, surowców, tkanin, antykwariusze oraz wielu innych – z łatwością można znaleźć ich wszystkich na Etsy.

Jakie zalety ich przyciągają?

  • Niewysokie opłaty za wystawienie produktu (listing fee), wynoszące 0,20$ za każdą sztukę.
  • Raz wystawiony przedmiot jest widoczny dla kupujących aż przez 4 miesiące (lub do momentu sprzedaży).
  • Brak miesięcznej opłaty stałej za korzystanie z serwisu oraz ograniczeń związanych z podziałem na zwykłych użytkowników oraz tych z kontem typu PRO (nie wprowadzono takiej funkcjonalności).
  • Niska prowizja od sprzedaży, na poziomie 3,5%.
  • Płatności PayPal – czyli szybkie i bezpieczne transakcje.
  • Statystyki sprzedaży przedstawione w ciekawy sposób.
  • Opcja zamówienia indywidualnego (custom order).
  • Możliwość wystawienia usługi lub produktu na zamówienie, realizowanego dopiero po złożeniu zamówienia przez klienta.
  • Prosta obsługa, liczne kategorie, możliwość sprzedaży swoich wyrobów za kwoty znacznie wyższe, niż w kraju.

Należy oczywiście wziąć pod uwagę, że Etsy, w przeciwieństwie do najpopularniejszego, internetowego portalu tego typu, nie pozwala na sprzedaż wszystkiego. Dozwolone są:

 

  • handmade goods – przedmioty wytwarzane ręcznie, rękodzieło artystyczne,
  • vintage – produkty retro, czyli stylowe starocie i przedmioty kolekcjonerskie,
  • craft supplies – półprodukty i surowce.

 

W rzeczywistości, są to kategorie dość elastyczne, co sprawia, że bez problemu znajdziemy masowo produkowane przez chińskie firmy, ogromne suknie ślubne, wykonane z kilometrów tiulu, w cenie 250$ za sztukę, co jest odrobinę deprymujące. Dość ciężko też przebić się do potencjalnych klientów, poszukujących materiałów rękodzielniczych, przez konkurencyjne ceny najpopularniejszych półproduktów i surowców sprzedawanych przez Azjatów – w tej dziedzinie obecnie nie mają sobie równych, zaś to, czego akurat nie sprzedają, znajdziemy w sklepach amerykańskich.

 

Ogromne znaczenie mają zdjęcia

 

Wyraźne, szczegółowe oraz estetyczne. Podawanie swoich produktów w eleganckiej oprawie, przyjemne dla oka logo, duży wybór sprzedawanego towaru, to również droga do sukcesu.

Kwestią kluczową jest też wysyłka – nie może być zbyt droga, dla własnego spokoju lepiej, aby posiadała numer nadania (tracking number). List polecony priorytetowy jest tu najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem i dość szybkim. Do Stanów z Polski dociera z reguły w około 10 dni roboczych, do innych krajów europejskich w 4-7, a do Australii i Azji w dwa lub trzy tygodnie. Ma on jednak ograniczone gabaryty, a delikatniejsze przedmioty mogą ulec zniszczeniu. Koszty przesyłki podajemy od razu w trakcie wystawiania przedmiotu, warto skorzystać z opcji automatycznego ustawiania wcześniej zaprogramowanych kwot.

 

Etsy – czy warto?

 

Warto też pamiętać o tym, że mimo iż Etsy obecnie oferuje dość wygodne przeliczniki walut, sprzedając za granicę warto przestawić się od razu na dolary i w tej właśnie walucie podawać ceny w sklepie oraz kwoty za przesyłkę. W przeciwnym wypadku, opłaty związane z transferem pieniędzy zdecydowanie negatywnie odbiją się na opłacalności.

Jest to portal posiadający swoją specyfikę, dzięki której pozwolił na wybicie się wielu lokalnym firmom, szczególnie tym zlokalizowanym w Stanach Zjednoczonych. Również Polacy coraz chętniej wykorzystują Etsy do sprzedaży swoich wyrobów, poszerzając rynki zbytu oraz wypracowując sobie markę. Założenie sklepu wymaga niewiele wysiłku, wystawienie przedmiotu z czasem wykonujemy już automatycznie (warto przygotować sobie szablony opisów i mieć je pod ręką). A co najważniejsze, mimo dużej ilości sprzedających, tak naprawdę każdy może znaleźć tam swoje miejsce.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 17.02.2016 W dzisiejszych czasach odgórne i linearne narracje (telewizja, radio, prasa) coraz bardziej tracą na znaczeniu przy interaktywnym charakterze Internetu. Przyzwyczajonemu do możliwości wywierania wpływu na przebieg wydarzeń odbiorcy warto więc zapewnić wrażenie, że to on decyduje o tym, jakie treści przegląda. Nawet jeśli nie do końca tak jest. W jaki sposób ten trend można przekuć w sukces marketingowy? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 23.02.2016 Włączenie urządzeń mobilnych do naszego codziennego życia sprawiło, że reklamodawcy zauważyli ich rosnący potencjał marketingowy. Geotargetowanie to prosty i skuteczny sposób na dotarcie do klientów, którzy są zainteresowani konkretnymi produktami bądź usługami. Dzięki postępowi technologicznemu firmy są w stanie coraz dokładniej określać lokalizację konsumentów - i bazując na niej - kreować działania marketingowe dostosowane do naszych konkretnych oczekiwań. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 01.02.2016 Nie od dziś wiadomo, że Internet jest jednym z najważniejszych wynalazków w historii naszej cywilizacji (jeśli nie najważniejszym). Masowy dostęp do tego medium to swoista demokratyzacja informacji. Sieć daje wiele możliwości, ale czyha w niej też sporo zagrożeń. Przyjrzymy się zatem w jaki sposób odnajduje się w niej reklama społeczna, szczególnie ta, która dotyczy bezpieczeństwa. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.6 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700