Ikona 01:25 min Ikona 29.06.2009

Zmiana sposobu indeksowania rel=nofollow

Atrybut nofollow został wprowadzony po to, by blokować robotom wyszukiwarki Google dostęp do pewnych stron www. W pozycjonowaniu był i jest stosowany również w sytuacji, gdy pojawienie się jakiejś strony w wynikach jest z jakichś względów niepożądane lub gdy po prostu nie chciano przekazać „mocy” stronie linkowanej.

Nofollow jest stosowany nie tylko ze względu na pozycjonowanie: m.in. przez Wikipedię, GoldenLine czy przy komentarzach na blogach. Blokowanie dostępu do stron przez „nofollow” staje się zjawiskiem coraz częstszym, co może hamować wyszukiwarki w przedstawianiu naprawdę wartościowych wyników. Komentatorzy oceniają, że Google wprowadzają zmianę indeksowania tego atrybutu po to, by nie był on nadużywany do manipulowania linkami.

 

Nowe postrzeganie nofollow

 

Przedstawię to na przykładzie. Załóżmy, że na stronie z PR 4 znajdują się 4 linki. Dwa z nich mają atrybut nofollow. Przed zmianą algorytmu Google dwa linki z atrybutem nofollow zostały odrzucane i PageRank rozchodził się między dwa linki, czyli w wielkim uproszczeniu dwóm linkom przekazano „moc” równą 2 (4 : 2 linki = 2).

W chwili obecnej linki nofollow nie są odrzucane, przez co PageRank rozchodzi się między 4 linki przekazując „moc” równą 1 (4 : 4 linki = 1). Należy jednak zwrócić uwagę, że linki nofollow tak naprawdę nie otrzymują „mocy”, jednak są uwzględniane przy rozdzielaniu PageRanku między wszystkie linki wychodzące, które znajdują się na pozycjonowanej stronie.

Nofollow nabrał więc znaczenia. Zmiana algorytmu może być przyczyną ostatnich przetasowań, które zaobserwować można było w wynikach wyszukiwania.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:15 min 30.07.2009 Czy Google może czuć się zagrożony? No cóż, z całą pewnością od momentu podpisania umowy Microsoftu z Yahoo na pewno nie może spać całkowicie spokojnie. Oczywiście nie jest do końca pewne jakich zmian możemy się spodziewać w związku ze współpracą tych dwóch gigantów. Natomiast jest to sygnał, że istnieje również świat poza Google i branże SEO/SEM muszą cały czas trzymać rękę na pulsie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:25 min 11.08.2009 Niemal wszyscy internauci szukają informacji w wyszukiwarkach internetowych (z Google na czele). Czego szukają? Właściwie wszystkiego: rozrywki, konkretnych faktów, ale także - produktów, które zamierzają kupić. Dlatego tak ważny jest wybór odpowiednich fraz kluczowych dla naszych działań pozycjonerskich, czy też dla naszych reklam AdWords. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:00 min 18.06.2009 Użytkownikom wyszukiwarek internetowych z pewnością marzy się urządzenie, które w lot pojmie czego szukają, o co dokładnie pytają i przedstawi odpowiednią odpowiedź. Wyszukiwarka semantyczna nie jest pomysłem nowym, natomiast stopień jej skomplikowania wciąż nie pozwala na stworzenie maszyny, która byłaby w stanie "rozumieć" dokładnie nasze zapytania. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700