Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:25 min Ikona 29.06.2009

Zmiana sposobu indeksowania rel=nofollow

Zmiana sposobu indeksowania rel=nofollowAtrybut nofollow został wprowadzony po to, by blokować robotom wyszukiwarki Google dostęp do pewnych stron www. W pozycjonowaniu był i jest stosowany również w sytuacji, gdy pojawienie się jakiejś strony w wynikach jest z jakichś względów niepożądane lub gdy po prostu nie chciano przekazać „mocy” stronie linkowanej.

Nofollow jest stosowany nie tylko ze względu na pozycjonowanie: m.in. przez Wikipedię, GoldenLine czy przy komentarzach na blogach. Blokowanie dostępu do stron przez „nofollow” staje się zjawiskiem coraz częstszym, co może hamować wyszukiwarki w przedstawianiu naprawdę wartościowych wyników. Komentatorzy oceniają, że Google wprowadzają zmianę indeksowania tego atrybutu po to, by nie był on nadużywany do manipulowania linkami.

 

Nowe postrzeganie nofollow

 

Przedstawię to na przykładzie. Załóżmy, że na stronie z PR 4 znajdują się 4 linki. Dwa z nich mają atrybut nofollow. Przed zmianą algorytmu Google dwa linki z atrybutem nofollow zostały odrzucane i PageRank rozchodził się między dwa linki, czyli w wielkim uproszczeniu dwóm linkom przekazano „moc” równą 2 (4 : 2 linki = 2).

W chwili obecnej linki nofollow nie są odrzucane, przez co PageRank rozchodzi się między 4 linki przekazując „moc” równą 1 (4 : 4 linki = 1). Należy jednak zwrócić uwagę, że linki nofollow tak naprawdę nie otrzymują „mocy”, jednak są uwzględniane przy rozdzielaniu PageRanku między wszystkie linki wychodzące, które znajdują się na pozycjonowanej stronie.

Nofollow nabrał więc znaczenia. Zmiana algorytmu może być przyczyną ostatnich przetasowań, które zaobserwować można było w wynikach wyszukiwania.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 17.03.2016 Prowadzenie bloga związanego z naszymi zainteresowaniami, który jest chętnie czytany przez dużą ilość użytkowników, nierzadko staje się czymś więcej, niż tylko rekreacyjnym dodawaniem okazjonalnych wpisów. Zdarza się, że wzbudzamy zainteresowanie różnych firm, które chętnie podarują nam swoje produkty w zamian za ich zaprezentowanie na naszym blogu. Warto jednak pamiętać, że takie działania wymagają postępowania z wytycznymi Google. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:00 min 20.07.2010 Zastanawiacie się, czy na całym świecie Google ma ok. 97% rynku wyszukiwania - jak to się dzieje w Polsce? W odpowiedzi między innymi na takie pytania o hegemonię wyszukiwarek powstała swoista "Googlowską mapę świata". Z pewnością konkurencja na rynku wyszukiwania pozytywnie wpływa na rozwój tego sektora, m.in. zmiany algorytmów, które zwiększają trudność  pozycjonowania oraz likwidują możliwości szybkiego i łatwego wypozycjonowania stron do TOP10. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:45 min 25.02.2009 Internetowy gigant otwiera się na nasze potrzeby i proponuje innowacyjne podejście do kwestii zdrowia. Za pośrednictwem sieci można już nie tylko sprawdzić objawy lub przyczyny wielu schorzeń. Firma 23andMe współpracująca z Google proponuje coś więcej - stworzenie profilu genetycznego, dzięki któremu będzie można dowiedzieć się, w jaki sposób właściwie zadbać o zdrowie. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700