Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:05 min Ikona 26.08.2009

Zakupy online w recesji? Jak polują Internauci

Zachowania konsumentów online znów pod lupą. Tym razem eksperci z firmy Penn, Schoen & Berland Associates obserwowali zachowania konsumenckie Internautów przez pryzmat recesji. Jak kryzys wpłynął na sposób kupowania, przyzwyczajenia zakupowe lub wybór określonych produktów czy usług online?

 

Kryzys a zachowania konsumentów online

 

Jak wynika z badań, użytkownicy w czasie kryzysu przemierzają Internet w poszukiwaniu produktu o najwyższej wartości, a nie – jak można by się spodziewać – w poszukiwaniu najniższych cen. Jakość szczególnie zyskała na wartości w ostatnim czasie. Konsumentów ukierunkowanych na znalezienie najbardziej wartościowego produktu nazwano „łowcą wartości” w odróżnieniu od funkcjonującego dotąd określenia „łowca okazji”. Oto dane dotyczące przyzwyczajeń zakupowych konsumentów online: DEFINICJA Wartość: w kontekście marketingu, wartość oznacza relację pomiędzy oczekiwaniami konsumenta co do jakości produktu do nakładów finansowych przeznaczonych na to. Zazwyczaj wyraża się we wzorze: Wartość = Korzyści : Cena lub Wartość = Otrzymana jakość : Oczekiwania – 72% „łowców wartości” szuka najwyższej jakości, której nie uzależnia od marki produktu, – 51% „łowców wartości” zainteresowanych jest otrzymaniem dodatkowych atrakcji tj. punkty w programie lojalnościowym lub darmową przesyłką, – 63% „łowców wartości” kupiło online coś, czego nie planowali, ponieważ otrzymali specjalną ofertę podnoszącego w ich oczach wartość produktu, – dla 68% „łowców wartości” wartość to może mieć postać np. kuponów online lub specjalnych promocji, – 45% „łowców wartości” dokonuje zakupów online przynajmniej raz w tygodniu, – 22% „łowców wartości” online przewiduje, że dokona większej ilości zakupów w tym roku niż w poprzednim.

 

Jak recesja wpłynęła na zwyczaje zakupowe internautów

 

Prezentowane badania obrazują fragment zmieniającej się rzeczywistości rynkowej. Internet, a poprzez niego zwiększona dostępność do informacji, spowodował, że konsumenci mogą w bardzo krótkim czasie ocenić jakość i wartość ofertowanych produktów – wystarczy tylko wejść na strony internetowe dystrybutorów lub producentów. Mając szeroką skalę porównawczą szukają najlepszych produktów w maksymalnie dobrej jakości za rozsądną cenę. Coraz częściej kupuje się online, jednak presja na sprzedawców jest coraz większa ze strony świadomego konsumenta – „łowcy wartości”.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:20 min 09.01.2017 Wykorzystywanie filmów z Youtube w polecanym fragmencie nie jest niczym nowym. Jednak od niedawna, zamiast transkrypcji z wideo, wyszukiwarka Google korzysta z przygotowanego przez twórcę opisu. Dlatego warto zadbać, aby jego treść była przejrzysta, wartościowa oraz zawierała hasła, które mogą wyszukać użytkownicy Google, czy też YouTube. Może to przyczynić się do zwiększenia jego widoczności w sieci. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:55 min 18.01.2013 Każde pokolenie różni się czymś od poprzedniego i ma swoje indywidualne cechy oraz  zachowania. Nie inaczej jest z tak zwaną „generacją Y”, która nastąpiła po „X” i jest jej całkowitym przeciwieństwem. Badania nad tym, czym jest dla niej Internet i w jakim stopniu go używa, pozwalają na wysunięcie interesujących wniosków.  Ankietę, która objęła kilkanaście krajów z całego świata (w tym Polskę), przeprowadził InsightExpress. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Czym jest analityka konwersji i kto jej potrzebuje? Ikona 06:10 min 23.02.2022 Wzrost konwersji to pożądana sytuacja w świecie marketingu internetowego, ponieważ niesie ze sobą korzyści w postaci np. większej liczby sprzedanych artykułów bądź usług, czy większej liczby wypełnionych formularzy kontaktowych. W jaki jednak sposób można konwersję optymalizować i oceniać? Czy w ogóle takie działania są potrzebne -  a jeśli tak, to komu? Potężną dawkę wiedzy na temat analityki konwersji znajdziecie w tym artykule. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700