Czym jest sezonowość? W trybie online sezonowość to przede wszystkim trendy wyszukiwań produktów i usług w Google.pl. Naturalnym elementem rzeczywistości rynkowej jest zmniejszanie bądź zwiększanie popytu na dane produkty w określonych częściach roku. Zainteresowanie ciepłą odzieżą z początkiem wiosny maleje, aby następnie dynamicznie wzrosnąć w drugiej połowie roku. Sezonowość jest zupełnie oczywistym czynnikiem rynku, dynamicznie napędzającym sprzedaż danych produktów czy usług.
Google, analizując na bieżąco wszelkie trendy wyszukiwań, wskazuje określone branże, które właśnie teraz na przełomie lata i jesieni będą cieszyć się największym zainteresowaniem klientów. Wrzesień to początek roku szkolnego. Uczniowie, a bardziej ich rodzice, to bardzo ważna grupa dla sprzedawców. W sierpniu i wrześniu zdecydowanie częściej poszukiwane są artykuły biurowe, podręczniki, akcesoria szkolne czy plecaki. Oczywiste jest, że zwiększenie zaangażowania w promocję producentów i sprzedawców artykułów papierniczych przyniesie im zwiększenie obrotów. Przełom lata i jesieni to okres wciąż niemalejącego zainteresowania branżą turystyczną. Wyrażenia kluczowe: „wycieczka”, „oferty last minute”, „Egipt” czy… „grzybobranie” są wpisywane w okienko wyszukiwarki Google.pl z dużym natężeniem także jesienią. Polacy szukają tanich wycieczek po sezonie, unikając w ten sposób tłoku turystycznego, które ma miejsce w miesiącach wakacyjnych. W sierpniu i wrześniu uaktywniają się także studenci. Żacy dynamizują wiele branż, przede wszystkim branżę nieruchomości. Hasło „student na swoim” w drugiej połowie roku przechodzi swój intensywny rekonesansu. Ale i to nie wszystko. Studenci poszukują również pracy – na stałe lub w charakterze dorywczym. Wrzesień to także czas rozkwitu rynku elektroniki. To właśnie w tym miesiącu sprzedaje się najwięcej komputerów i oprogramowania. Dla przykładu, warto wskazać znaczący wzrost liczby zapytań „mieszkanie dla studenta” i „podręczniki”:
Słowem – sezon jesiennej sprzedaży wchodzi w swój najlepszy okres. Jak go wykorzystać, podejmując działania w tej chwili – właściwie z dnia na dzień? O tym następnym razem.
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: