Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:00 min Ikona 28.08.2009

Sezonowość – walka z czasem i konkurencją. Część Pierwsza.

Czym jest sezonowość? W trybie online sezonowość to przede wszystkim trendy wyszukiwań produktów i usług w Google.pl. Naturalnym elementem rzeczywistości rynkowej jest zmniejszanie bądź zwiększanie popytu na dane produkty w określonych częściach roku. Zainteresowanie ciepłą odzieżą z początkiem wiosny maleje, aby następnie dynamicznie wzrosnąć w drugiej połowie roku. Sezonowość jest zupełnie oczywistym czynnikiem rynku, dynamicznie napędzającym sprzedaż danych produktów czy usług.

 

Przykłady sezonowości

 

Google, analizując na bieżąco wszelkie trendy wyszukiwań, wskazuje określone branże, które właśnie teraz na przełomie lata i jesieni będą cieszyć się największym zainteresowaniem klientów. Wrzesień to początek roku szkolnego. Uczniowie, a bardziej ich rodzice, to bardzo ważna grupa dla sprzedawców. W sierpniu i wrześniu zdecydowanie częściej poszukiwane są artykuły biurowe, podręczniki, akcesoria szkolne czy plecaki. Oczywiste jest, że zwiększenie zaangażowania w promocję producentów i sprzedawców artykułów papierniczych przyniesie im zwiększenie obrotów. Przełom lata i jesieni to okres wciąż niemalejącego zainteresowania branżą turystyczną. Wyrażenia kluczowe: „wycieczka”, „oferty last minute”, „Egipt” czy… „grzybobranie” są wpisywane w okienko wyszukiwarki Google.pl z dużym natężeniem także jesienią. Polacy szukają tanich wycieczek po sezonie, unikając w ten sposób tłoku turystycznego, które ma miejsce w miesiącach wakacyjnych. W sierpniu i wrześniu uaktywniają się także studenci. Żacy dynamizują wiele branż, przede wszystkim branżę nieruchomości. Hasło „student na swoim” w drugiej połowie roku przechodzi swój intensywny rekonesansu. Ale i to nie wszystko. Studenci poszukują również pracy – na stałe lub w charakterze dorywczym. Wrzesień to także czas rozkwitu rynku elektroniki. To właśnie w tym miesiącu sprzedaje się najwięcej komputerów i oprogramowania. Dla przykładu, warto wskazać znaczący wzrost liczby zapytań „mieszkanie dla studenta” i „podręczniki”:

Sezonowość

Sezonowość2

Słowem – sezon jesiennej sprzedaży wchodzi w swój najlepszy okres. Jak go wykorzystać, podejmując działania w tej chwili – właściwie z dnia na dzień? O tym następnym razem.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zmiana w strukturze Sunrise System Ikona 04:50 min 04.08.2021 Ostatnie miesiące to dla nas bardzo intensywny okres, obfitujący w wiele zmian. Przeprowadziliśmy rebranding, ale też wdrożyliśmy do sprzedaży nowe, a wręcz innowacyjne usługi. Dziś chcemy poinformować o zmianach w strukturach organizacyjnych, ponieważ stanowisko Prezesa Sunrise System obejmuje Miron Kłosińskim, zaś tymczasowa prezeska Sandra Górecka, awansuje w strukturach Grupy do grona C-level. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 01:45 min 15.02.2010 W VIII edycji Programu Gospodarczo-Konsumenckiego SOLIDNA FIRMA, prowadzonej pod patronatem przedstawicielstwa Komisji Europejskiej, Spółka Sunrise System została ponownie poddana weryfikacji przez organy instytucji państwowych, w tym finansowych. Wynikiem kilkuetapowego audytu jest potwierdzenie naszego statusu jako wiarygodnego przedsiębiorstwa w postaci certyfikatu SOLIDNA FIRMA 2009. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 03.03.2014 Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Soczi już za nami. Medale rozdane, torby spakowane, wioska olimpijska opustoszała a ze znicza górującego nad rosyjskim kurortem zniknął płomień. Warto jednak przypomnieć sobie jak zmagania sportowców zostały podsumowane w mediach społecznościowych. Bierzemy na tapetę Twittera, który w przypadku ważnych wydarzeń sportowych staje się obecnie najciekawszym i najczęściej wykorzystywanym przez światowe marki oraz osobistości kanałem. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700