Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:00 min Ikona 28.08.2009

Sezonowość – walka z czasem i konkurencją. Część Pierwsza.

Czym jest sezonowość? W trybie online sezonowość to przede wszystkim trendy wyszukiwań produktów i usług w Google.pl. Naturalnym elementem rzeczywistości rynkowej jest zmniejszanie bądź zwiększanie popytu na dane produkty w określonych częściach roku. Zainteresowanie ciepłą odzieżą z początkiem wiosny maleje, aby następnie dynamicznie wzrosnąć w drugiej połowie roku. Sezonowość jest zupełnie oczywistym czynnikiem rynku, dynamicznie napędzającym sprzedaż danych produktów czy usług. Google, analizując na bieżąco wszelkie trendy wyszukiwań, wskazuje określone branże, które właśnie teraz na przełomie lata i jesieni będą cieszyć się największym zainteresowaniem klientów. Wrzesień to początek roku szkolnego. Uczniowie, a bardziej ich rodzice, to bardzo ważna grupa dla sprzedawców. W sierpniu i wrześniu zdecydowanie częściej poszukiwane są artykuły biurowe, podręczniki, akcesoria szkolne czy plecaki. Oczywiste jest, że zwiększenie zaangażowania w promocję producentów i sprzedawców artykułów papierniczych przyniesie im zwiększenie obrotów. Przełom lata i jesieni to okres wciąż niemalejącego zainteresowania branżą turystyczną. Wyrażenia kluczowe: „wycieczka”, „oferty last minute”, „Egipt” czy… „grzybobranie” są wpisywane w okienko wyszukiwarki Google.pl z dużym natężeniem także jesienią. Polacy szukają tanich wycieczek po sezonie, unikając w ten sposób tłoku turystycznego, które ma miejsce w miesiącach wakacyjnych. W sierpniu i wrześniu uaktywniają się także studenci. Żacy dynamizują wiele branż, przede wszystkim branżę nieruchomości. Hasło „student na swoim” w drugiej połowie roku przechodzi swój intensywny rekonesansu. Ale i to nie wszystko. Studenci poszukują również pracy – na stałe lub w charakterze dorywczym. Wrzesień to także czas rozkwitu rynku elektroniki. To właśnie w tym miesiącu sprzedaje się najwięcej komputerów i oprogramowania. Dla przykładu, warto wskazać znaczący wzrost liczby zapytań „mieszkanie dla studenta” i „podręczniki”:

Sezonowość

Sezonowość2

Słowem – sezon jesiennej sprzedaży wchodzi w swój najlepszy okres. Jak go wykorzystać, podejmując działania w tej chwili – właściwie z dnia na dzień? O tym następnym razem.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55