Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:00 min Ikona 11.02.2010

Wyszukiwarkom i pozycjonowaniu kryzys nie straszny

W 2009 roku kryzys był jeszcze odczuwalny w wielu sektorach gospodarki, wiele mówiło się o rosnących wydatkach i spadających dochodach. Wydaje się jednak, że regres ten ominął rynek wyszukiwarek internetowych i pozycjonowania. Według raportu ComScore, znacznie wzrosła liczba odnotowanych zapytań, czyli wyrażeń wpisywanych przez internautów do wyszukiwarek. W 2009 roku ich liczba osiągnęła aż 131 miliardów, co daje 29 milionów wyszukiwań na minutę. W porównaniu do 2008 roku, w którym odnotowano 89 miliardów wyszukiwań, można mówić o 46% wzroście. Wynik ten jest naprawdę imponujący.

 

Kto wyszukuje najwięcej?

 

Według raportu ComScore najbardziej ciekawskim narodem są Amerykanie i to oni zajęli pierwsze miejsce pod względem liczby zapytań. Drudzy byli Chińczycy, a na trzecim miejscu uplasowali się Japończycy. Ranking ten nie przekłada się jednak na tempo wzrostu, bo tu liderami są Rosjanie z 92% wynikiem.

Nie obyło się oczywiście bez zaskoczeń. W tym prestiżowym Top-10 zabrakło Indii, których rynek od kilku lat rozwija się bardzo dynamicznie. Polska, z 4 miliardami zapytań, nie zakwalifikowała się do pierwszej dziesiątki.

 

Najpopularniejsze wyszukiwarki

 

Jeśli chodzi o ranking wyszukiwarek to prym niezmiennie wiedzie Google z 87 miliardami 809 milionami zapytań. Pomimo, że międzynarodowy gigant, nie może poszczycić się najszybszym tempem wzrostu, to cały czas jest tym najbardziej znanym i najchętniej wybieranym, również pod kątem pozycjonowania.

Jak wynika z przedstawionych faktów, w dobie kryzysu rynek internetowy przeżywał progres. Klienci, zmuszeni do obcięcia swoich wydatków, częściej wybierali oferty sklepów internetowych, gdzie dokonywali precyzyjnych i wcześniej przemyślanych zakupów. Nie narażali się tym samym na pokusy i zbędne wydatki czyhające na nich w centrach handlowych.

Kryzys sprzyja rozwojowi działalności gospodarczej w Internecie, dzięki temu serwisu usługowe stają się bardziej konkurencyjne i oferują większą ilość produktów w niższych cenach. Jeśli jakość świadczonych w Internecie usług będzie wystarczająco wysoka, wraz ze zwiększającą się ilością zapytań wyszukiwarek handel online ma przed sobą znakomite perspektywy. Oczywiście niezbędna jest odpowiednia promocja w tym medium, poprzez między innymi pozycjonowanie, czy też płatne reklamy AdWords.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:10 min 19.12.2011 Kto czyta opinie o produktach zamieszczone w internecie? Co więcej, kto te opinie pisze? Czy ufamy temu, co znajdujemy w sieci? Jak wypadamy na tle internautów z innych krajów? Te oraz wiele innych, czasami zaskakujących, informacji można znaleźć w najnowszym raporcie Digital Life 2011. Można z niego także wyciągnąć bardzo ciekawe wnioski na temat skuteczności marketingu w mediach społecznych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 05:50 min 02.03.2018 Każdy kolejny rok niesie ze sobą zmiany i nowe zadania, jakie czekają na osoby zajmujące się promocją stron internetowych. Branża SEO nieustannie się zmienia, algorytmy wyszukiwarek są coraz bardziej precyzyjne, a użytkownicy - dużo bardziej wymagający. Dlatego w 2018 roku strategia działań SEO powinna skupiać się nie tylko na aspektach technicznych, ale także na tworzeniu użytecznych treści. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:30 min 29.03.2016 Nic się nie dzieje. Nuda. Zastój. Hop hop! Czy jest tam kto? Czy ktoś w ogóle tu zagląda? Strona bez ruchu – to może prowadzić do frustracji. Tym bardziej, jeśli głęboko wierzysz, że już wszystkie asy z rękawa zostały wyjęte, a skutek twoich działań jest opłakany. A teraz szczerze! Czy zrobiliście wszystko? Wykorzystaliście content marketing do zwiększenia konwersji? Sprawdźcie proste rozwiązania o dużej sile oddziaływania. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700