Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:15 min Ikona 30.12.2009

Czy te ciasteczka szkodzą? O plikach cookies

Jakiś czas temu Google wprowadziło personalizację naturalnych wyników wyszukiwania – użytkownicy zalogowani na swoje konto Google otrzymywali wyniki ukształtowane pod wpływem historii wyszukiwań na to samo słowo kluczowe. Jeżeli zatem internauta odwiedzał jakąś stronę wcześniej, pojawi się ona przy kolejnych wyszukiwaniach na wyższej pozycji.

 

Personalizacja wyników a niezalogowani użytkownicy

 

Teraz to samo zjawisko będzie dotyczyć użytkowników niezalogowanych, których preferencje Google może śledzić za pomocą plików cookies. Niejako więc z automatu jesteśmy monitorowani przez wyszukiwarkę – uniknięcie tego wymaga podjęcia konkretnych czynności:

– usunięcia Historii wyszukiwania online na koncie w przypadku śledzenia po zalogowaniu;
– wyłączenia dostosowania wyszukiwania w przypadku śledzenia bez zalogowania.

Rozpowszechnienie personalizacji wyników na użytkowników niezalogowanych Google uzasadnia chęcią jeszcze precyzyjniejszego dostosowania wyników do oczekiwań i preferencji internauty. Nie należy się jednak spodziewać rewolucji w pozycjonowaniu i wynikach wyszukiwania. Efektem wyświetlania lepiej dobranych wyników do potrzeb użytkownika, może być np. większe zaangażowanie odwiedzających nas internautów.


Oficjalna wypowiedź Google

Niektórzy uważają ten zabieg za zamach na ostatni bastion prywatności internautów, inni nie widzą różnicy, a jeszcze innym wszystko jedno – najważniejsze to znaleźć w Google odpowiedź adekwatną na swoje pytanie. W czym, niezależnie od personalizacji wyników, zawsze pomagać będzie pozycjonowanie.

Źródło: Google Blog

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.7 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Pojęcie Google Analytics Ikona 0:35 min 08.10.2008 Google Analytics to praktyczne narzędzie, dzięki któremu, jako posiadacze stron internetowych, możemy pozyskać wiele praktycznych informacji dotyczących witryny. Są one użyteczne także dla webmasterów oraz specjalistów zajmujących się promowaniem stron. Raporty tworzone przez Analytics stanowią podstawę do wdrażania zmian oraz nowych koncepcji. Aż tyle w tym jednym, prostym w obsłudze narzędziu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 05:50 min 02.03.2018 Każdy kolejny rok niesie ze sobą zmiany i nowe zadania, jakie czekają na osoby zajmujące się promocją stron internetowych. Branża SEO nieustannie się zmienia, algorytmy wyszukiwarek są coraz bardziej precyzyjne, a użytkownicy - dużo bardziej wymagający. Dlatego w 2018 roku strategia działań SEO powinna skupiać się nie tylko na aspektach technicznych, ale także na tworzeniu użytecznych treści. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 00:20 min 23.05.2011 Społeczna odpowiedzialność to nie jest w biznesie nowa idea, niemniej wciąż jeszcze nie okrzepła i działania charytatywne firm warto mocno eksponować. Mieliśmy przyjemność krótko zaprezentować swoje działania w bydgoskiej telewizji -ideę Sunrise Dzieciom jako model dobrych praktyk w CSR oraz przykład wolontariatu pracowniczego - angażowania się pracowników bezinteresownie w działania prospołeczne. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700