Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:45 min Ikona 23.06.2008

Złoty środek, czyli nie przedobrzyć w SEO

Dotąd, a nie dalej. Dobra gospodyni wie, że nie można wkładać zbyt wielu grzybów w barszcz. Dobry pozycjoner także wie, że w jeden tekst nie można wmontować nadmiernej liczby wyrażeń kluczowych. A jeżeli mamy długą listę magicznych fraz? Jeżeli trudno je skategoryzować? Skuteczne pozycjonowanie wymaga ich umiejętnego rozlokowania.

Jeżeli posiadamy bogatą ofertę, która nie mieści się w krótkim, zbiorczym pojęciu „odzież” (a zresztą: kogo zadowala tak ogólne pojęcie?), lecz chcemy promować się i na ciuchy, i na buty, i na okulary, i na torebki – w skali lokalnej i ogólnokrajowej – wyrażenia się namnażają. Tymczasem tekst na stronie głównej ma ograniczoną objętość, co nie pozwala umieścić wyrażeń w sposób logiczny i w spójnej formie – chyba że chcemy odstraszyć użytkownika dziwną formułą pozbawioną treści, czyli zbitką nazw produktów i miejscowości.

 

Umiar w pozycjonowaniu

 

Złotą zasadą dobrego i długofalowo skutecznego pozycjonowania jest umiar – naprawdę nie chodzi o to, by strona natychmiast „wskoczyła” do dziesiątki i za pięć minut spadła do ogonka stron w wyszukiwarce, lecz aby dostała się do czołówki zasłużenie i na dłuuuugooooo. Dlatego umieszczanie licznych i zróżnicowanych wyrażeń wymaga usytuowania je w proporcjonalny sposób w całym serwisie. Dla firmy, która chce się pozycjonować na różnorodne produkty, tak naprawdę jest to całkiem proste – trzeba inteligentnie rozbudować serwis o podstrony tematyczne, poświęcić trochę czasu na stworzenie adekwatnej dla ofert treści. Nic nie szkodzi temu, by stosować śródtytuły w tekście na podstronie, co pozwoli wyeksponować wyrażenia tak dla robotów, jak i oczu użytkownika.

Bo to ostatnie – użytkownik – jest zawsze najważniejsze. Robot poda mu stronę na tacy. Ale sama strona musi być apetyczna.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:15 min 05.11.2009 Jak się okazuje rok 2009 był bardzo istotny dla marketingu w wyszukiwarkach internetowych. A także bardzo łaskawy dla tej branży. O ile w innych mediach, takich jak telewizja, radio czy prasa, mieliśmy do czynienia z cięciami budżetowymi na reklamę, to promocja w Internecie ma się całkiem dobrze, a co więcej - ciągle przyspiesza. Zachęcamy do sprawdzenia krótkiego podsumowania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 06:35 min 24.07.2015 Content is king. Niezmiennie. Szczególnie w Internecie. Ta znana prawda towarzyszy każdemu specjaliście, dla którego promowanie stron w wyszukiwarce Google to chleb powszedni. Jak jednak tworzyć ciekawe, inspirujące i angażujące treści? Jak nie zanudzić swojego odbiorcy? Jak zwiększyć swoją kreatywność i szybkość pisania? W naszym poradniku znajdziesz odpowiedź na te i inne, podobne pytania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:05 min 21.05.2008 Nie wystarczy dobra strona internetowa, by odnieść sukces w sieci. Jeśli chcemy zarabiać, musimy podjąć szereg działań zwiększających obecność naszej witryny w Internecie. Ciekawym rozwiązaniem jest reklama kontekstowa – zarówno z punktu widzenia reklamodawcy, jak i reklamobiorcy. Co to takiego i jak na tym zarabiać? W poszukiwaniu odpowiedzi zapraszamy do lektury! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700