Ikona 01:45 min Ikona 23.06.2008

Złoty środek, czyli nie przedobrzyć w SEO

Dotąd, a nie dalej. Dobra gospodyni wie, że nie można wkładać zbyt wielu grzybów w barszcz. Dobry pozycjoner także wie, że w jeden tekst nie można wmontować nadmiernej liczby wyrażeń kluczowych. A jeżeli mamy długą listę magicznych fraz? Jeżeli trudno je skategoryzować? Skuteczne pozycjonowanie wymaga ich umiejętnego rozlokowania.

Jeżeli posiadamy bogatą ofertę, która nie mieści się w krótkim, zbiorczym pojęciu „odzież” (a zresztą: kogo zadowala tak ogólne pojęcie?), lecz chcemy promować się i na ciuchy, i na buty, i na okulary, i na torebki – w skali lokalnej i ogólnokrajowej – wyrażenia się namnażają. Tymczasem tekst na stronie głównej ma ograniczoną objętość, co nie pozwala umieścić wyrażeń w sposób logiczny i w spójnej formie – chyba że chcemy odstraszyć użytkownika dziwną formułą pozbawioną treści, czyli zbitką nazw produktów i miejscowości.

 

Umiar w pozycjonowaniu

 

Złotą zasadą dobrego i długofalowo skutecznego pozycjonowania jest umiar – naprawdę nie chodzi o to, by strona natychmiast „wskoczyła” do dziesiątki i za pięć minut spadła do ogonka stron w wyszukiwarce, lecz aby dostała się do czołówki zasłużenie i na dłuuuugooooo. Dlatego umieszczanie licznych i zróżnicowanych wyrażeń wymaga usytuowania je w proporcjonalny sposób w całym serwisie. Dla firmy, która chce się pozycjonować na różnorodne produkty, tak naprawdę jest to całkiem proste – trzeba inteligentnie rozbudować serwis o podstrony tematyczne, poświęcić trochę czasu na stworzenie adekwatnej dla ofert treści. Nic nie szkodzi temu, by stosować śródtytuły w tekście na podstronie, co pozwoli wyeksponować wyrażenia tak dla robotów, jak i oczu użytkownika.

Bo to ostatnie – użytkownik – jest zawsze najważniejsze. Robot poda mu stronę na tacy. Ale sama strona musi być apetyczna.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:00 min 19.08.2008 Godziny pieczołowicie spędzone nad tworzeniem treści strony, a następnie nad jej pozycjonowaniem mogą zostać bezpowrotnie stracone przez jeden fałszywy ruch. Zdarza się, iż mimo wszystkich zabiegów i najlepszych chęci strona zostaje wyrzucona z Google. Usunięcie serwisu z wyszukiwarki jest reakcją obronną na nieuczciwe metody pozycjonowania. Aby ustrzec się przed tym, warto znać i przestrzegać zasad, które uchronią przed wyeliminowaniem strony z publicznej przestrzeni. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 00:55 min 22.08.2008 Bliźniakom mówimy stanowcze stop! Oczywiście mowa tutaj o bliźniaczych stronach internetowych, które mocno utrudniają pozycjonowanie głównej domeny. W końcu Google nie ma żadnego interesu w wyświetlaniu dwóch identycznych witryn w swoich wynikach wyszukiwania - jedna w zupełności użytkownikom wystarczy. Czy na pewno Twoja strona nie swojego złowrogiego bliźniaka? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:40 min 19.06.2008 Roboty chodzą, węszą i robią różne inne dziwne rzeczy... oczywiście w przenośni :) w rzeczywistości to bardzo sprawne programy komputerowe, które działają zgodnie z algorytmem. Nie wszystkie roboty "poruszają się" tak samo. Istnieją między nimi subtelne różnice, które warto znać. Wszystko zależy bowiem od wyszukiwarki i jej sposobu działania. Sprawdźmy, jakie to różnice. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700