Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:40 min Ikona 19.06.2008

Bajki robotów

Co to jest: chodzi, rozgląda się, szuka, węszy, wyłuskuje, przenosi i pieczołowicie notuje? Podpowiedź: prawdopodobnie masz z tym czymś do czynienia co najmniej kilka razy dziennie i nie jest to pies sąsiada ani nadgorliwy kelner…

Mam na myśli naturalnie roboty sieciowe, którym przypisuje się takie antropomorficzne działania, można bowiem powiedzieć, że robot „chodzi” po stronach i „węszy” za „kąskiem” w postaci określonych wyrażeń wpisanych w okno wyszukiwarki przez internautę. Roboty te to oczywiście nie są żadne mechaniczne stworki ukryte w sieci i człapiące po niej na żądanie, lecz sprawne programy komputerowe działające na komendę algorytmu. Jednak nie można powiedzieć, że wszystkie roboty są do siebie podobne: bo wyszukiwarek też jest całkiem sporo (w co nam, googlofilom, trudno uwierzyć – bo po co korzystać z innych globalnych wyszukiwarek, skoro w Google jest praktycznie wszystko??).

Obok bardzo wartościowych wyszukiwarek krajowych, nakierowanych na określony obszar językowo-gospodarczy i stanowiących cenną bazę firm istnieją wyszukiwarki pretendujące do konkurenta Google. Jakie są różnice w ich działaniu? (pomijam milczeniem olbrzymią liczbę użytkowników, których pożarł nasz poczciwy rekin internetowy, korporacja Google 😉 ). Jak donosi Andrzej Szewczyk („Google dla praktyków” – na papierowym papierze 😉 ) wyszukiwarki różnicują się pod względem:

  • Konieczności zgłaszania stron do wyszukiwarek – niektóre roboty nie wywęszą nowego serwisu, jeżeli nie napisze się ładnego podania z prośbą o indeksację. Rozpatrzenie takiej petycji trwa kilka tygodni, a w tym czasie nasi konkurenci panoszą się na liście wyników wyszukiwania, podczas gdy my czekamy w ogonku petentów. Na szczęście Google lubi i docenia ambitnych: nowa strona może znaleźć się w bazie znanej robotom i „lubianej” przez nie, o ile umiejętnie umieści się odsyłacze na stronach już znanych.
  • Czasu oczekiwania na pierwsze odwiedziny robota – kwestia zależna od powyższego podpunktu.
  • Typu indeksowanych dokumentów – niektóre wyszukiwarki nie widzą innych formatów poza tekstową zawartością stron WWW.
  • Zasięgu wyszukiwarki – jak wspomniałam wyżej, niektóre z wyszukiwarek ograniczają się do domen z rozszerzeniem krajowym.
  • Ograniczenia rozmiaru pobieranych plików – niektóre roboty widzą tylko pierwsze partie tekstu. Bądź tu mądry i uprawiając marketing internetowy wmontuj wszystkie wyrażenia kluczowe do pierwszego akapitu…
  • Zasad ustalania kolejności dokumentów w odpowiedzi na konkretne zapytanie – ktokolwiek widział, ktokolwiek wie… Krótko mówiąc – sekret. Ale bystrzy googlomaniacy wiedzą, co roboty lubią i tym je karmią. I na tej wiedzy opiera się także reklama w Internecie.
  • Wpływu elementów języka HTML na indeksowaniu – niektóre roboty lubią taki ogonek w kodzie, inne – inny.
  • Uwzględniania odsyłaczy prowadzących do strony – gdyby się ktoś zastanawiał, co tak pieczołowicie robią pozycjonerzy.
  • Częstotliwości odświeżania indeksów – szczerze mówiąc, robot wchodzi bez pukania.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55