Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 5:00 min Ikona Michalina 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Dziś już nie wystarczy dobra oferta i reklama, by podbić rynek. Konkurencja rośnie, konsumenci mają coraz większy wybór i coraz większe wymagania. Dlatego tak ważne jest, żeby stworzyć z klientami relację i zyskać ich zaufanie oraz sympatię. Nie jest to ani proste, ani szybkie – za to jest bardzo opłacalne! Jednym z narzędzi, które pomogą w stworzeniu wokół marki zaangażowanej społeczności, są grupy na Facebooku. Dlaczego warto je założyć i w jaki sposób mogą wesprzeć Twój biznes? Chętnie podpowiemy Ci, jak mądrze wykorzystać to narzędzie.

Czym są grupy na Facebooku?

Facebook stale udoskonala swoje funkcje zarówno dla użytkowników prywatnych, jak i dla firm. Oprócz profilu oraz strony firmowej można stworzyć także grupę. Jest to miejsce na Facebooku, które gromadzi społeczność zainteresowaną konkretną tematyką. W ramach grupy można publikować i komentować posty, a także komunikować się z jej członkami. To, jak będzie funkcjonować, zależy od ustawień. Administrator utworzonej społeczności może określać między innymi, kto widzi grupę oraz kto może publikować i komentować posty. A jaka może być ich tematyka? Dowolna, oczywiście z uwzględnieniem regulaminu Facebooka oraz regulacji prawnych (niedozwolone są na przykład grupy promujące zakazane substancje).

Jak stworzyć grupę na Facebooku?

Nie potrzeba szczególnych umiejętności – każdy użytkownik Facebooka może założyć grupę samodzielnie. Jak? Poniżej krótka instrukcja. Krok po kroku przeprowadzimy Cię przez ten proces.

microsoftteams-image-31-2

Źródło: Facebook

  1. Zaloguj się do Facebooka i z menu po lewej stronie wybierz sekcję „Grupy” (może być potrzebne rozwinięcie menu).
  2. Kliknij „Utwórz nową grupę”.
  3. Wprowadź nazwę grupy, wybierz ustawienia prywatności oraz zaproś do niej znajomych (opcjonalnie).
  4. Kliknij „Utwórz” i… GOTOWE!

Tylko 4 kroki dzielą Cię od stworzenia własnej grupy na Facebooku! Oczywiście to tylko podstawy. Warto również dodać zdjęcie w tle, opis i regulamin. Zanim jednak stworzysz grupę, przygotuj strategię. Zastanów się nad tym, jaki cel ma spełniać ta społeczność, kto ma ją tworzyć i jaka będzie jej nazwa. W social mediach pełno jest grup na niemal każdy temat. Dlatego zaproponuj użytkownikom coś unikalnego, żeby chcieli tworzyć społeczność wokół Twojej marki.

Jak prowadzić grupę na Facebooku?

Od strony technicznej nie jest to trudne zadanie. Jeśli jednak chodzi o strategię, to już wyższa szkoła jazdy! Nie chodzi przecież o to, żeby stworzyć grupę spontanicznie i dać jej żyć własnym życiem. Tutaj potrzebny jest konkretny plan. Musisz też pamiętać, że grupa na Facebooku to miejsce na tworzenie zaangażowanej społeczności i zdobywanie zaufania do marki, a nie plac targowy (od tego masz na Facebooku Marketplace). Dlatego dobrze przemyśl, jaki content będziesz publikować.

Bardzo ważny jest dobór nazwy i tematyki. Prowadzisz biuro podróży? W takim razie świetnym pomysłem będzie stworzenie grupy skupiającej miłośników wojaży, zwiedzania, poznawania innych kultur i języków. A może działasz w branży spożywczej? Wówczas dobrym rozwiązaniem będzie gromadzenie społeczności dzielącej się przepisami i wskazówkami dotyczącymi wszystkiego, co związane jest z kuchnią i jedzeniem. Pamiętaj też o nazwie grupy – niech to nie będzie nazwa Twojej firmy. Lepiej stworzyć coś oryginalnego, związanego bezpośrednio z poruszaną tematyką. Bardzo ważne jest również stworzenie i udostępnienie regulaminu, który będzie stanowić zbiór zasad panujących na grupie.

O czym jeszcze warto pamiętać?

  1. Regularnie publikuj treści zgodne z tematyką grupy. Ważne, żeby content był przydatny i angażujący.
  2. Nie bądź nachalny sprzedażowo – grupa to miejsce na budowanie relacji, a nie na sprzedaż.
  3. Zadbaj o atrakcyjne zdjęcia i inne materiały graficzne.
  4. Twórz posty z zachętą do dyskusji.
  5. Bądź aktywny i odpowiadaj na komentarze.
  6. Kontroluj, co publikują inni w Twojej grupie i na bieżąco rozwiązuj spory oraz usuwaj treści obraźliwe lub będące spamem. Jeśli nie masz na to czasu, wyznacz zaufaną osobę na drugiego administratora lub moderatora.
  7. Postaw na selekcję i przyjmuj do grupy tylko realnych użytkowników. Nie da się na 100% wyeliminować fejkowych kont, ale ich zdecydowaną większość można rozpoznać po nowych profilach bez zdjęć profilowych, z niepełnymi danymi lub imieniem i nazwiskiem w innym języku (najczęściej są to boty z Azji) oraz po publikowanych przez nie spamerskich treściach.

Dlaczego warto prowadzić grupę na Facebooku?

Zalet tego narzędzia jest mnóstwo! Dobrze przemyślana i prowadzona grupa na Facebooku to świetny sposób na wsparcie działań marketingowych firmy i budowanie świadomości marki. A stąd już niedaleka droga do pozyskania nowych i utrzymania aktualnych klientów.

Jeśli nadal nie jesteś do końca przekonany, czy warto inwestować czas w taką grupę, i potrzebujesz konkretnych argumentów, zapoznaj się z poniższą listą. To wypunktowanie najważniejszych z biznesowego punktu widzenia korzyści płynących z prowadzenia grupy na Facebooku.

  1. Zgromadzenie w jednym miejscu osób o podobnych zainteresowaniach (= potencjalnych klientów Twojej firmy!).
  2. Zwiększenie rozpoznawalności marki.
  3. Możliwość prowadzenia bezpośredniej konwersacji z potencjalnymi i dotychczasowymi klientami.
  4. Budowanie wizerunku eksperta i zdobywanie zaufania do marki.
  5. Szansa na lepsze zrozumienie potrzeb użytkowników, co pomoże w udoskonaleniu produktów lub usług.
  6. Dotarcie do szerszego grona potencjalnych klientów (jest większa szansa na to, że użytkownicy Facebooka dołączą do grupy związanej z ich zainteresowaniami, aniżeli polubią stronę konkretnej marki).

W grupie siła! Stwórz wokół swojej marki zaangażowaną społeczność

Wiesz już, jaki potencjał tkwi w grupach na Facebooku. Teraz pora na przystąpienia do działania. Zgromadź społeczność o zainteresowaniach powiązanych z ofertą Twojej marki i dbaj o zaangażowanie oraz zadowolenie użytkowników. Dzięki temu zyskasz grono wiernych fanów, którzy będą Ci ufać i chętniej skorzystają z usług/produktów Twojej firmy. Pamiętaj tylko, że musisz uzbroić się w cierpliwość – budowanie zaufania to proces. Jednak warto poświęcić czas na stworzenie oraz prowadzenie grupy, co przełoży się na postrzeganie marki, a pośrednio także na sprzedaż.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.7 / 5. Vote count: 34

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
grupa docelowa Ikona 06:10 min Tamark Spółka Akcyjna jest liderem na polskim rynku w zakresie dystrybucji środków ochrony i pielęgnacji roślin. Jeszcze kilka miesięcy temu była widoczna w Internecie wyłącznie na swoją nazwę – czyli praktycznie niewidoczna dla potencjalnych nowych klientów. Na temat zmiany tego stanu rzeczy przy współpracy z Sunrise System rozmawiamy z Panem Przemysławem Hirsch, Dyrektorem Handlowym Tamark. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:25 min 03.08.2011 Google wciąż rozszerza możliwości aplikacji Google Maps wzbogacając ją o nowe funkcje. Ostatnie unowocześnienie o nazwie Google Traffic pozwala na śledzenie natężenia ruchu na najważniejszych drogach w kraju, a także aortach komunikacyjnych dużych miast. Istnieje również możliwość obliczenia przebiegu trasy z uwzględnieniem objazdów bardziej zakorkowanych części miast. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:00 min 05.01.2017 W życiu jest tak, że im więcej czegoś mamy, tym bardziej jesteśmy narażeni na przesyt, a co za tym idzie na jego negatywne skutki. Jak złapać odpowiedni balans na płaszczyźnie zawodowej? Z pracą jest jak z wieloletnim partnerem – krótka rozłąka może wzbudzić w nas tęsknotę i na nowo rozbudzić pożądanie. Przeczytajcie kilka słów o tym, dlaczego warto oraz jak zatęsknić za pracą, nieco ją ożywić, a nawet… zafascynować się nią. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700