Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:50 min Ikona 14.09.2022

Wiecznie zielone treści – content, który nie przemija

 
Określenie evergreen content pochodzi z języka angielskiego i jest nawiązaniem do roślin zimnozielonych, czyli takich, które przez cały rok zachwycają soczystymi kolorami. „Wiecznie żywe” treści, podobnie jak wspomniane rośliny, zawsze prezentują się atrakcyjnie i nigdy się nie nudzą. Co je wyróżnia? Uniwersalna tematyka, ponadczasowy charakter, nietracący na użyteczności przekaz i nieprzemijająca aktualność.
 
Evergreen content to także ciekawa alternatywa i przeciwwaga dla panujących w internecie trendów, które bazują na założeniach real-time marketingu. Tworzenie newsów czy treści inspirowanych bieżącymi wydarzeniami oraz modą są ważne dla zwiększania widoczności witryny i mogą być skutecznym narzędziem SEO. Najlepsze efekty osiągniemy jednak miksując w obrębie jednej witryny content i projektując treści w oparciu o „wiecznie żywe” elementy oraz aktualizacje ad hoc.
 

W poszukiwaniu ponadczasowych tematów
Wiemy już, czym są „wiecznie zielone” teksty, ale… jak stworzyć treść, która raz opublikowana będzie rezonowała przez kilka miesięcy, a nawet lat? Niezwykle ważnym etapem w trakcie prac nad ponadczasowym contentem będzie wyselekcjonowanie odpowiednich tematów i słów kluczowych.
 
Jak to zrobić?
Zastanów się dobrze, jakie zagadnienia nie tracą na aktualności, są zawsze świeże i chętnie czytane. Dla przykładu, użytkownicy nieustannie interesują się tym, jak znaleźć najlepszy sprzęt AGD czy RTV. Tworząc wpis blogowy zawierający porady na temat tego, jak wybrać pralkę czy lodówkę, możesz z dużym prawdopodobieństwem założyć, że taka treść przez wiele miesięcy lub lat będzie generowała ruch. Podobnie może się stać z rankingiem dotyczącym sposobów na odporność u dzieci, metodami na usuwanie tłustych plam z ubrań czy wskazówkami dotyczącymi przygotowania chrupiących placków ziemniaczanych. To oczywiście tylko kilka wybranych przykładów – ponadczasowych tematów jest znacznie, znacznie więcej, a żeby je znaleźć wystarczy jedynie odrobina wysiłku.
 
Evergreen content – w co go „ubrać”, żeby dobrze się prezentował?
Jeśli wytypowałeś już uniwersalne zagadnienia, które pomogą pozycjonować witrynę, musisz pamiętać jeszcze o odpowiednich typach treści. Evergreen content przybiera zazwyczaj określone formy. Są to:
 
  • wpisy blogowe
  • poradniki
  • słowniki zawierające definicje
  • rankingi i formy typu TOP5, TOP10
  • FAQ
  • przepisy
  • recenzje
  • zestawienia
 
Dlaczego wymienione typy treści są najlepsze w przypadku evergreen contentu? Użytkownicy cenią sobie nie tylko uniwersalne treści, ale i atrakcyjną formę przekazu. Rankingi, poradniki czy recenzje są idealne do szybkiego skanowania, charakteryzują się też dużą użytecznością, co czyni z nich łakomy kąsek dla spragnionych informacji właścicieli smartfonów.
 
Jak stworzyć „samograj” na stronę internetową? Pamiętaj, że…
O evergreen content należy dbać tnie tylko na etapie przygotowań i publikacji. Choć „wiecznie zielone” teksty są uniwersalne, to i one podlegają prawom, jakimi rządzi się wirtualny świat. Oznacza to tyle, że co jakiś czas powinieneś zaktualizować wpis – zgodnie z tym, jak zmienia się oferta sklepu, wiedza na temat danego zagadnienia czy oczekiwania odbiorców.
 
Może to oznaczać drobne poszerzenie tekstu o kolejny akapit, dodanie materiału wideo czy wypunktowania, ale także uzupełnienie treści o nowe pytania i odpowiedzi dla użytkowników. Dzięki niewielkiej modyfikacji możesz zapewnić sobie ruch na stronie internetowej przez kolejne miesiące. Pamiętaj, żeby zmiany wprowadzać regularnie – to sekret każdego wiecznie żywego tekstu.
 
Sztuka tworzenia evergreen contentu wydaje się prosta, prawda? Praktyka pokazuje jednak, że perfekcja w przygotowywaniu tego typu treści wymaga pewnej wprawy. My nie mamy wątpliwości, że warto dążyć do tego, żeby jak największa liczba treści pracowała na sukces witryny nawet wówczas, kiedy my jesteśmy pochłonięci… oglądaniem lub słuchaniem prawdziwych evergreenów, czyli klasyków, do których zawsze się wraca.

Dominika – Dla copywritingu porzuciła dziennikarstwo i z radością odkryła nowy wymiar pisania. Od ponad 2 lat z dumą reprezentuje toruńską odnogę kreatywnego działu w Sunrise System. Kiedy wstaje od klawiatury, wertuje przepisy kulinarne w poszukiwaniu najlepszych wegetariańskich smaków, czyta literaturę faktu lub wskakuje na rower.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55