Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 03:50 min Ikona 14.09.2022
 
Określenie evergreen content pochodzi z języka angielskiego i jest nawiązaniem do roślin zimnozielonych, czyli takich, które przez cały rok zachwycają soczystymi kolorami. „Wiecznie żywe” treści, podobnie jak wspomniane rośliny, zawsze prezentują się atrakcyjnie i nigdy się nie nudzą. Co je wyróżnia? Uniwersalna tematyka, ponadczasowy charakter, nietracący na użyteczności przekaz i nieprzemijająca aktualność.
 
Evergreen content to także ciekawa alternatywa i przeciwwaga dla panujących w internecie trendów, które bazują na założeniach real-time marketingu. Tworzenie newsów czy treści inspirowanych bieżącymi wydarzeniami oraz modą są ważne dla zwiększania widoczności witryny i mogą być skutecznym narzędziem SEO. Najlepsze efekty osiągniemy jednak miksując w obrębie jednej witryny content i projektując treści w oparciu o „wiecznie żywe” elementy oraz aktualizacje ad hoc.

 

W poszukiwaniu ponadczasowych tematów

 

Wiemy już, czym są „wiecznie zielone” teksty, ale… jak stworzyć treść, która raz opublikowana będzie rezonowała przez kilka miesięcy, a nawet lat? Niezwykle ważnym etapem w trakcie prac nad ponadczasowym contentem będzie wyselekcjonowanie odpowiednich tematów i słów kluczowych.

 

Jak to zrobić?

 

Zastanów się dobrze, jakie zagadnienia nie tracą na aktualności, są zawsze świeże i chętnie czytane. Dla przykładu, użytkownicy nieustannie interesują się tym, jak znaleźć najlepszy sprzęt AGD czy RTV. Tworząc wpis blogowy zawierający porady na temat tego, jak wybrać pralkę czy lodówkę, możesz z dużym prawdopodobieństwem założyć, że taka treść przez wiele miesięcy lub lat będzie generowała ruch. Podobnie może się stać z rankingiem dotyczącym sposobów na odporność u dzieci, metodami na usuwanie tłustych plam z ubrań czy wskazówkami dotyczącymi przygotowania chrupiących placków ziemniaczanych. To oczywiście tylko kilka wybranych przykładów – ponadczasowych tematów jest znacznie, znacznie więcej, a żeby je znaleźć wystarczy jedynie odrobina wysiłku.

 

Evergreen content – w co go „ubrać”, żeby dobrze się prezentował?

 

Jeśli wytypowałeś już uniwersalne zagadnienia, które pomogą pozycjonować witrynę, musisz pamiętać jeszcze o odpowiednich typach treści. Evergreen content przybiera zazwyczaj określone formy. Są to:
 
  • wpisy blogowe
  • poradniki
  • słowniki zawierające definicje
  • rankingi i formy typu TOP5, TOP10
  • FAQ
  • przepisy
  • recenzje
  • zestawienia
 
Dlaczego wymienione typy treści są najlepsze w przypadku evergreen contentu? Użytkownicy cenią sobie nie tylko uniwersalne treści, ale i atrakcyjną formę przekazu. Rankingi, poradniki czy recenzje są idealne do szybkiego skanowania, charakteryzują się też dużą użytecznością, co czyni z nich łakomy kąsek dla spragnionych informacji właścicieli smartfonów.

 

Jak stworzyć „samograj” na stronę internetową? Pamiętaj, że…

 

O evergreen content należy dbać tnie tylko na etapie przygotowań i publikacji. Choć „wiecznie zielone” teksty są uniwersalne, to i one podlegają prawom, jakimi rządzi się wirtualny świat. Oznacza to tyle, że co jakiś czas powinieneś zaktualizować wpis – zgodnie z tym, jak zmienia się oferta sklepu, wiedza na temat danego zagadnienia czy oczekiwania odbiorców.
 
Może to oznaczać drobne poszerzenie tekstu o kolejny akapit, dodanie materiału wideo czy wypunktowania, ale także uzupełnienie treści o nowe pytania i odpowiedzi dla użytkowników. Dzięki niewielkiej modyfikacji możesz zapewnić sobie ruch na stronie internetowej przez kolejne miesiące. Pamiętaj, żeby zmiany wprowadzać regularnie – to sekret każdego wiecznie żywego tekstu.
 
Sztuka tworzenia evergreen contentu wydaje się prosta, prawda? Praktyka pokazuje jednak, że perfekcja w przygotowywaniu tego typu treści wymaga pewnej wprawy. My nie mamy wątpliwości, że warto dążyć do tego, żeby jak największa liczba treści pracowała na sukces witryny nawet wówczas, kiedy my jesteśmy pochłonięci… oglądaniem lub słuchaniem prawdziwych evergreenów, czyli klasyków, do których zawsze się wraca.

Dominika – Dla copywritingu porzuciła dziennikarstwo i z radością odkryła nowy wymiar pisania. Od ponad 2 lat z dumą reprezentuje toruńską odnogę kreatywnego działu w Sunrise System. Kiedy wstaje od klawiatury, wertuje przepisy kulinarne w poszukiwaniu najlepszych wegetariańskich smaków, czyta literaturę faktu lub wskakuje na rower.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Copywriting dla branż technicznych – o czym warto pamiętać? Ikona 5:30 min 13.01.2023 Każda branża potrzebuje dobrego contentu. Nie każda jednak jest prosta do opisania. Tak jest na przykład z branżą techniczną, która stanowi nie lada wyzwanie dla większości copywriterów. Jak stworzyć teksty, które będą profesjonalne, merytoryczne, zrozumiałe dla przeciętnego odbiorcy, a przy tym ciekawe? Choć wydaje się to niemożliwe, jest to do wykonania. I o tym właśnie będzie ten artykuł - zapraszamy do lektury! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak szukać tematów na blog w wyszukiwarce Ikona 7:25 min 03.03.2023 Prowadzisz na swojej stronie blog, który nie generuje widoczności i ruchu? Twoja witryna zawiera już wiele wpisów, ale część z nich jest niektualna, a Ty dawno nie dodałeś nic nowego? A może dopiero zaczynasz przygodę z blogowaniem, ale nie wiesz, jakie tematy warto poruszyć, aby były poczytne i przynosiły wartościowy ruch na stronę? Jeśli tak – ten wpis jest dla Ciebie! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

10 wskazówek dla początkującego SEO Copywritera Ikona 06:25 min 22.08.2022 Pisać każdy może...I tak, i nie. W ostatnich latach niesamowicie wzrosła świadomość tego, jak ważne jest budowanie widoczności w sieci. Tym samym popularny stał się zawód SEO Copywritera, czyli mistrza słowa, który wie, jak trafić nie tylko do czytelnika, ale też algorytmów wyszukiwarki internetowej. I o tym będzie ten artykuł - o tym, jak rozpocząć swoją przygodę z tworzeniem treści publikowanych w wirtualnym świecie, które docenią zarówno użytkownicy, jak i roboty. Zapraszam do lektury! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 8

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700