Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 7:25 min Ikona Damian Chmarzyński 03.03.2023

Jak szukać tematów na blog w wyszukiwarce

Wśród właścicieli witryn internetowych – w szczególności z branży e-commerce – często można spotkać się z opinią, że blog nie jest im potrzebny. W efekcie nie zakładają go w ogóle, albo nie poświęcają mu wystarczająco dużo uwagi, bo „przecież tych tekstów nikt nie czyta”, a najważniejsza jest sprzedaż i wzrost konwersji na stronie.

To prawda – blog „nie sprzedaje”. Natomiast dobrze prowadzony, z odpowiednio dobranymi i opisanymi zagadnieniami, może stanowić doskonałą wartość dodaną i pośrednią drogę do zwiększenia ruchu na stronie i wzrostu sprzedaży.

Korzyści z prowadzenia bloga na stronie

Jeśli cały czas nie jesteś przekonany do dużej wartości, jaką Twojej stronie może przynieść skutecznie prowadzony blog, odpowiedz sobie na inne pytanie – co możesz stracić, jeśli całkowicie z niego zrezygnujesz?

Zapewne bardzo często odnosisz wrażenie, że zaledwie garstka użytkowników, którzy odwiedzili wybrany wpis na blogu Twojej strony, dokonuje następnie jakiegoś zakupu czy zapoznaje się z innymi, kluczowymi dla Ciebie podstronami na stronie.

Masz rację. Według badań przedstawionych na stronie cxl.com blog posiada największy średni współczynnik odrzuceń wśród różnych typów stron.

microsoftteams-image-39

Źródło: https://cxl.com/guides/bounce-rate/benchmarks/#h-2-informational-and-reference-pages

Pamiętaj jednak, że gdyby nie blog, tych użytkowników nie byłoby wcale. Nawet, jeśli tylko 1 na 100 użytkowników, dla których pierwszą wizytą na Twojej stronie był wybrany wpis na blogu, dokonał następnie zakupu, to w przypadku braku tego wpisu, ten użytkownik mógłby w ogóle nie trafić na Twoją stronę.

Każdy zindeksowany wpis na blogu może podnieść widoczność Twojej strony poprzez pojawienie się w wynikach organicznych na określone wyrażenia kluczowe, a co za tym idzie, może zwiększyć liczbę wejść na Twoją stronę – a od tego już tylko krok od zmiany nowego użytkownika na klienta Twojej firmy!

Kluczowe błędy w prowadzeniu bloga

Zaobserwowałeś, że całkiem spory odsetek odwiedzających Twoją witrynę trafia właśnie na blog, a pomimo tego sprzedaż nie stoi na zadowalającym poziomie? Przyjrzyj się jemu dokładnie, bo być może to właśnie w nim drzemie największy potencjał do osiągnięcia lepszych efektów!

W pierwszej kolejności zweryfikuj dotychczas opublikowane artykuły i sprawdź, czy:

  • nie są pisane „jednym ciągiem”, bez podziału na akapity czy śródnagłówki – użytkownik czytając tego typu treści może po pewnym czasie poczuć się znużony i zniechęcić się do dalszego przebywania na stronie,
  • zawierają listy, pogrubienia, podkreślenia i inne formy przyciągające wzrok – nawet jeśli internauta nie przeczyta całego tekstu, to naturalnie zwróci uwagę na dodatkowo sformatowane i wyróżniające się fragmenty,
  • zawierają dodatkowe filmy, obrazki czy infografiki – zdecydowanie wzbogacają wpis i czynią go bardziej atrakcyjnym,
  • posiadają odpowiednio wyszczególnione linki wewnętrzne do wybranych kategorii lub produktów – poprowadź czytelnika „za rękę” i skieruj w odpowiednie miejsca na stronie,
  • wyczerpują dany temat – postaraj się odpowiedzieć na główne pytania, które może sobie zadawać użytkownik: wbrew pozorom, to może odegrać kluczową rolę w podjęciu przez niego decyzji o zakupie danego produktu: odpowiedz sobie na pytanie, czy po zapoznaniu się z wpisem będzie Cię uznawał za eksperta? Jeśli nie, prawdopodobnie podświadomie nie oceni również Twoich produktów jako wysokiej jakości.

O czym pisać, czyli szukanie tematów na blog

Jeżeli sprawdziłeś i poprawiłeś teksty pod kątem wyżej wymienionych wskazówek, a pomimo tego nie zauważyłeś efektów – problemem może okazać się niewłaściwa tematyka artykułów na Twojej stronie.

Przykładowo, prowadząc sklep z odzieżą damską, pewnie łatwo mógłbyś wskazać i opisać przynajmniej kilka potencjalnych tematów do opisania na blog. Czy jednak publikacja nawet bardzo długiego i wartościowego wpisu dotyczącego sukienek w stylu boho, podczas gdy nie posiadasz w ofercie tego typu sukienek, będzie dobrym krokiem? Nie będziesz w stanie dodać żadnego odnośnika do produktu powiązanego z tematem, a wprowadzenie linka i skierowanie użytkownika do kategorii ogólnej sukienek nie będzie tym, czego użytkownik szukał, więc i tak raczej nie zakończy się to zakupem.

Jakie zatem tematy będą najlepsze?

Ściśle powiązane z Twoją ofertą czy usługami, z których będziesz w stanie skierować użytkownika do wybranych produktów, kategorii czy usług – które przybliżą mu ich wartość czy wykorzystanie, okażą się dla nich pomocne przy wyborze danego produktu.

To Ty jesteś specjalistą w swojej branży i swoją wiedzę możesz przynajmniej po części przekazać użytkownikowi, przedstawiając przy tym jakość i istotne cechy Twojej oferty.

Zawsze możesz zacząć od zweryfikowania… swojej konkurencji! Jeśli temat pojawia się blogach sklepów oferujących podobny asortyment do Twojego to znak, że Ty również powinieneś zadbać o dodanie takich informacji na swojej stronie – oczywiście unikalnych, nie kopiowanych z serwisów zewnętrznych i odnoszących się stricte do Twojej oferty.

Z drugiej strony pomyśl i zweryfikuj, czy jest temat, który Twoi konkurenci nie opisali – to może być strzał w dziesiątkę!

Dodatkowe dobre praktyki

Automatyczne podpowiedzi Google

Z pewnością doskonale wiesz, że wpisując pewne zapytanie w wynikach wyszukiwania, Google wyświetla automatyczne podpowiedzi, co daje Ci wiele możliwości poszukiwania tematów na blog; np. wpisując sukienki w stylu… otrzymujesz:

microsoftteams-image-42

W ten sposób masz wręcz podane na tacy, jakie szczegółowe tematy są wyszukiwane przez użytkowników, które możesz opisać na swojej stronie – oczywiście interesują Cię tylko te zgodne z ofertą na stronie!

Podobne wyszukiwania

To sekcja widoczna na dole wyników wyszukiwania, będąca kolejnym źródłem inspiracji do poszukiwania tematów na blog. Kontynuując powyższy przykład, w przypadku sukienek w stylu boho otrzymujemy:

microsoftteams-image-41

Mógłbyś zatem przygotować artykuł opisujący polskie sukienki boho lub/oraz inny dotyczący wyboru sukienek boho na wesele.

Podobne pytania

Kolejne wręcz niewyczerpalne źródło wiedzy leży w sekcji podobnych pytań, tj. w tym przypadku:

microsoftteams-image-40

Evergreen content, czyli tzw. wiecznie zielone treści

Zastanów się, czy w Twojej branży możesz znaleźć uniwersalne tematy, mające ponadczasowy charakter i będące stale aktualne. Takie treści często wystarczy przygotować raz (i systematycznie je aktualizować, jeśli zachodzi taka potrzeba), a będą przynosić stały ruch Twojej stronie. Przykładowym evergreenem w kontekście sukienek mógłby być artykuł „Jaką sukienkę na wesele wybrać?”

Więcej o evergreen content znajdziesz w innym naszym artykule.

Nie pisz o czymś, czego być może nikt nie szuka

Zanim poświęcisz czas na przygotowanie ciekawego artykułu na jakiś temat, sprawdź, czy jest on w ogóle wyszukiwalny! Jeżeli nie, wtedy nawet najlepszy wpis na dany temat na niewiele się zda, bo nie przyniesie on żadnego ruchu.

Jeden temat = jeden wpis

Nie publikuj kilku wpisów odpowiadających na to samo pytanie, bo grozi to tzw. kanibalizacją słów kluczowych czyli istnieniem więcej niż jednej podstrony zoptymalizowanej pod daną frazę czy pytanie.

W takim wypadku ranking może się rozmywać na kilka podstron, obniżając przez to realną wartość strony.

Wykorzystaj potencjał bloga i wyszukiwarki!

Po zapoznaniu się z powyższymi informacjami wiesz już, jaki potencjał drzemie w samej tylko wyszukiwarce w kontekście prowadzenia wartościowego bloga na swojej stronie. Skorzystaj z moich wskazówek i twórz angażujące treści, które podbiją Twoją sprzedaż.

Damianna co dzień realizuje się w koordynowaniu procesów SEO i promocji witryn klientów VIP i Premium, dbając przy tym o dobre relacje z Klientami. Dodatkowo, wspomaga onboarding nowych pracowników poprzez szkolenia i merytoryczne wsparcie. A po pracy? W zależności od pory roku i aktualnych wydarzeń sportowych, na bieżąco śledzi rozgrywki Premier League, a wieczorami pochłania kolejne książki Harlana Cobena czy Remigiusza Mroza. Poza tym szybki mecz w Fifę na konsoli? Zawsze!

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55