Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 07.10.2014

Technologia rozpoznawania obrazów

Ogólnodostępne i jednocześnie inteligentne technologie są nie tylko przydatne dla ich zwykłych, codziennych użytkowników, ale także dla przedsiębiorstw, chcących dotrzeć do Klientów i wypromować swoją działalność. Wprowadzenie nowych i oryginalnych działań marketingowych może okazać się opłacalną inwestycją dla wielu marek.

Przykładem zastosowania nowoczesnej technologii rozpoznawania obrazu jest marka Coca-Cola, która realizuje kampanię we współpracy z agencją NEXTBrand24. Przykładowy użytkownik Instagrama, który udostępni na swoim profilu zdjęcie napoju Coca-Cola, otrzymuje feedback od użytkownika cocacolapolska w postaci rozmaitych komentarzy.

(opracowania własne)

Działania te pozwalają na bezpośredni kontakt z Klientami, a dodatkowo zachęcają innych użytkowników do zakupu napoju, zrobienia zdjęcia i opublikowania go na popularnych portalach (w tym przypadku Facebook i Instagram, gdzie w szczególności drugi portal okazuje się lepszym wyborem dla wspomnianej technologii).

Rozpoznawanie obrazu w przypadku marki Coca-Cola opiera się na rozpoznawaniu przez algorytm logotypu i charakterystycznej kolorystyki. Jednak oprócz wykorzystywania tego sposobu, w pierwszej kolejności wyszukiwane są zdjęcia oznaczone hasztagiem (np. #cocacola) bądź posiadające wyrażenia kluczowe w komentarzach. Użytkownicy reagują na odzewy i wpisy Coca-Coli jak na komentarz znajomego, co natomiast ma umacniać ich przywiązanie do marki.

Wykorzystanie potencjału elektronicznego monitorowania obrazu i podjęte przez markę Coca-Cola działania mogą przyczynić się do polepszenia relacji firma-klient w sieci. To kolejny krok w stronę oryginalnego i jednocześnie efektywnego pozyskiwania nowych klientów oraz budowania pozytywnego wizerunku firmy. Czym jeszcze zaskoczy nas marketing internetowy? Czy niedługo technologia rozpoznawania obrazu będzie odnosiła się również do filmów zamieszczanych w sieci? Z pewnością niedługo się o tym przekonamy…

Źrodło: Instagram

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55