Ikona 02:00 min Ikona 07.10.2014

Realne korzyści z wirtualnej licytacji… czyli o RTB

RTB stanowi nowy, zautomatyzowany sposób dokonywania zakupu powierzchni pod reklamy graficzne w Internecie w modelu aukcyjnym. Proces przebiega w czasie rzeczywistym, co oznacza, że w ciągu 75 milisekund – opierając się o rozmaite kryteria – system decyduje czy osoba, która właśnie odwiedza stronę może stać się potencjalnym Klientem, czy opłaca się płacić za wyświetlenie reklamy, jak powinna być kwota do zapłaty? Przypomina to w pewnym stopniu model znany z reklam w wyszukiwarkach, gdzie opłaty są pobierane za kliknięcia za konkretne frazy. W przypadku RTB stawki ustawiane są na konkretne profile behawioralne bądź demograficzne odwiedzających. Właśnie takie ukierunkowanie pozwala na lepsze sprecyzowanie reklamy – dotarcie z nią do konkretnych grup użytkowników poprzez zdefiniowanie płci, wieku, lokalizacji. Istnieje również możliwość dobrania innego klucza. Reklamy można dostosować do powtarzalnych zachowań Internautów, np. nakierować na grupę osób, która często odwiedza serwisy modowe, itp. Ponadto RTB pozwala na wykorzystanie nowych forma marketingu, jak retargeting. Daje to możliwość dotarcia z przekazem reklamowym do osób, które wcześniej odwiedzały stronę bądź sklep online przeglądając ofertę, czy „prawie” dokonując zakupu (zapełniły koszyk, ale rozmyśliły się). Pozwala sięgnąć również do bazy klientów, regularnie kupujących na określonej platformie, proponując – przypomnienie o zakupach, nowy produkt (z często wybieranej linii), itp.

 

Ale jak działa RTB?

Zakup odsłony odbywa się poprzez system aukcyjny, czyli osoby, które chcą się zareklamować, licytują konkretnego internautę i walczą o to, co faktycznie ujrzy. Nie oznacza to, że reklamodawca 24 godziny 7 dni w tygodniu musi spędzać w Internecie. Licytacjami oraz optymalizacją zajmują się za niego platformy DSP, które opierają swoją pracę na określonym algorytmie. Ich praca bazuje przede wszystkim na działaniu Internauty. Każda osoba, wchodząca na stronę, gdzie wyświetlane są reklamy Google, Ad Sense, itp. przesyła do partnerów informacje o obecności użytkownika z danymi dotyczącymi m.in. lokalizacji, id ciasteczek, itp. W tym momencie partnerzy Google podejmują decyzję – czy ten użytkownik może zainteresować się produktem któregoś z Klientów? Jeśli odwiedzający witryny spełniają takie kryteria, to partnerzy Google odsyłają propozycję kosztów, jakie mogą ponieść za konkretne wyświetlenie, oraz kod emisji. Ponadto dobierają określony kod reklamowy. Google po otrzymaniu ofert, wybiera zwycięzcę i pobiera opłatę.

 

Ale co to właściwie daje?

RTB pozwala pełniej i efektywniej wykorzystać budżet reklamowy. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu lepiej dostosowanego przekazu opartego o targetowanie na bazie rzetelnych danych gromadzonych i udostępnianych przez klientów. Pozwala to zastosować odpowiedni algorytm analityczny platformy DSP. Ponadto istnieje możliwość licytowania wyświetlenia reklamy do określonego odbiorcy i w określonym miejscu. RTB daje także szansę budowania długofalowych i solidnych relacji z Klientami oraz pozyskiwanie nowych nabywców.

 

Ale czy to się właściwie przyjmie?

RTB już się przyjęło na świecie i coraz mocniej wkracza na rynek polski. Nie należy jednak wpadać w popłoch i na gwałt zmieniać kanału transmisji reklamy. RTB było, jest i będzie jedną z form reklamy w Internecie. Poważni gracze owszem powinni zainteresować się tym trybem przekazu, ale przy jednoczesnym korzystaniu z Social Media, AdWords, czy pozycjonowania. Synegria przynosi dużo bardziej efektywne rezultaty.

Źródła: Interaktywnie, Nowy Marketing, Media2, Onet

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

GSP – czyli personalizowana reklama na Twojej skrzynce mailowej Ikona 01:00 min 03.03.2015 Podstawą skuteczności każdej kampanii jest precyzyjny dobór grupy docelowej. Im lepiej poznamy naszych potencjalnych klientów – ich płeć, wiek, preferencje, zainteresowania – tym łatwiej będzie nam osiągnąć zamierzone cele marketingowe. Google wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom opracowało zupełnie nowy system reklamowy. Kampanie GSP kierowane są na konta pocztowe Gmail. Stanowią one zupełnie nową formę promocji i są szansą na dotarcie do sprecyzowanego grona odbiorców w oparciu o kilka metod kierowania, w tym między innymi słowa kluczowe, wiek, płeć, czy zainteresowania.  Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Kampania AdWords na smartfony. Część pierwsza: budowa Ikona 02:00 min 09.07.2015 Nie ma dziś możliwości prowadzenia kampanii AdWords bez kierowania reklam na urządzenia mobilne. Można co prawda stawką w licytacji próbować „wyłączyć” kampanię na smartfony etc., jednak opcja: dezaktywuj kampanię na urządzenia mobilne – nie jest dziś dostępna. Google wie lepiej i delikatnie acz jednoznacznie sugeruje, aby nie wpadać na pomysł: nie będę kierował na urządzenia mobilne, bo nikt mnie tam nie szuka. Otóż byłby to błąd z kategorii tych niewybaczalnych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Kampania w Zakupach Google. Od ID do wyświetlenia. Ikona 02:00 min 09.05.2014 Kampania w Zakupach Google opiera się na przygotowaniu pliku xml i sformułowaniu podstawowych priorytetów działań reklamowych. Czy reklamujemy tylko wybrane produkty, a może określoną markę lub kategorię w sklepie? A możemy przyjmujemy model udziału w kampanii wszystkich dostępnych produktów? Koncepcje mogą być różne. Po wskazaniu strategii przystępujemy do analizy danych, w której kluczową kwestią jest: czy nasza kampania sprzedaje, a jeśli tak, to w jakim wymiarze? W kampanii Google Shopping nie innego kryterium oceny działań jak finalizację zakupów osób trafiających do strony. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700