Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:00 min Ikona 07.10.2014

Realne korzyści z wirtualnej licytacji… czyli o RTB

RTB stanowi nowy, zautomatyzowany sposób dokonywania zakupu powierzchni pod reklamy graficzne w Internecie w modelu aukcyjnym. Proces przebiega w czasie rzeczywistym, co oznacza, że w ciągu 75 milisekund – opierając się o rozmaite kryteria – system decyduje czy osoba, która właśnie odwiedza stronę może stać się potencjalnym Klientem, czy opłaca się płacić za wyświetlenie reklamy, jak powinna być kwota do zapłaty? Przypomina to w pewnym stopniu model znany z reklam w wyszukiwarkach, gdzie opłaty są pobierane za kliknięcia za konkretne frazy. W przypadku RTB stawki ustawiane są na konkretne profile behawioralne bądź demograficzne odwiedzających. Właśnie takie ukierunkowanie pozwala na lepsze sprecyzowanie reklamy – dotarcie z nią do konkretnych grup użytkowników poprzez zdefiniowanie płci, wieku, lokalizacji. Istnieje również możliwość dobrania innego klucza. Reklamy można dostosować do powtarzalnych zachowań Internautów, np. nakierować na grupę osób, która często odwiedza serwisy modowe, itp. Ponadto RTB pozwala na wykorzystanie nowych forma marketingu, jak retargeting. Daje to możliwość dotarcia z przekazem reklamowym do osób, które wcześniej odwiedzały stronę bądź sklep online przeglądając ofertę, czy „prawie” dokonując zakupu (zapełniły koszyk, ale rozmyśliły się). Pozwala sięgnąć również do bazy klientów, regularnie kupujących na określonej platformie, proponując – przypomnienie o zakupach, nowy produkt (z często wybieranej linii), itp.

 

Ale jak działa RTB?

Zakup odsłony odbywa się poprzez system aukcyjny, czyli osoby, które chcą się zareklamować, licytują konkretnego internautę i walczą o to, co faktycznie ujrzy. Nie oznacza to, że reklamodawca 24 godziny 7 dni w tygodniu musi spędzać w Internecie. Licytacjami oraz optymalizacją zajmują się za niego platformy DSP, które opierają swoją pracę na określonym algorytmie. Ich praca bazuje przede wszystkim na działaniu Internauty. Każda osoba, wchodząca na stronę, gdzie wyświetlane są reklamy Google, Ad Sense, itp. przesyła do partnerów informacje o obecności użytkownika z danymi dotyczącymi m.in. lokalizacji, id ciasteczek, itp. W tym momencie partnerzy Google podejmują decyzję – czy ten użytkownik może zainteresować się produktem któregoś z Klientów? Jeśli odwiedzający witryny spełniają takie kryteria, to partnerzy Google odsyłają propozycję kosztów, jakie mogą ponieść za konkretne wyświetlenie, oraz kod emisji. Ponadto dobierają określony kod reklamowy. Google po otrzymaniu ofert, wybiera zwycięzcę i pobiera opłatę.

 

Ale co to właściwie daje?

RTB pozwala pełniej i efektywniej wykorzystać budżet reklamowy. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu lepiej dostosowanego przekazu opartego o targetowanie na bazie rzetelnych danych gromadzonych i udostępnianych przez klientów. Pozwala to zastosować odpowiedni algorytm analityczny platformy DSP. Ponadto istnieje możliwość licytowania wyświetlenia reklamy do określonego odbiorcy i w określonym miejscu. RTB daje także szansę budowania długofalowych i solidnych relacji z Klientami oraz pozyskiwanie nowych nabywców.

 

Ale czy to się właściwie przyjmie?

RTB już się przyjęło na świecie i coraz mocniej wkracza na rynek polski. Nie należy jednak wpadać w popłoch i na gwałt zmieniać kanału transmisji reklamy. RTB było, jest i będzie jedną z form reklamy w Internecie. Poważni gracze owszem powinni zainteresować się tym trybem przekazu, ale przy jednoczesnym korzystaniu z Social Media, AdWords, czy pozycjonowania. Synegria przynosi dużo bardziej efektywne rezultaty.

Źródła: Interaktywnie, Nowy Marketing, Media2, Onet

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55