Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:15 min Ikona 12.05.2017

Bezpieczniej z Google Chrome

Każdego dnia korzystając z internetu odbieramy i wysyłamy tysiące danych. Surfowanie w sieci to przecież nie tylko przeglądanie stron, ale także logowanie, wpisywanie haseł, udostępnianie swoich danych personalnych, dokonywanie zakupów czy korzystanie z elektronicznych kont bankowych. Bezpieczeństwo danych powinno być zatem absolutnym priorytetem.

I na tym właśnie bazuje przeglądarka Google Chrome, która korzysta z rozwiązań chroniących przed atakiem złośliwego oprogramowania i phishingiem. Google Chrome zawiera aplikacje pracujące w trybie piaskownicy (sandbox), co zapobiega rozprzestrzenianiu się wirusów. Piaskownica to tak jakby odseparowane „miejsce” w którym działa program, dopóki nie jest pewne, że nie zawiera on błędów – w ten sposób błędy (wirusy, trojany etc.) nie rozprzestrzeniają się dalej.

 

Tylko zaufane strony

 

Chrome korzysta z Google Safe Browsing, czyli usługi bezpiecznego przeglądania od Google. Firma Google dostarcza przeglądarce czarną listę adresów URL należących do stron zawierających złośliwe oprogramowanie bądź treści phishingowe. Dzięki temu przeglądarka wyświetla ostrzeżenie przed odwiedzeniem niebezpiecznej witryny. W Chrome ostrzeżenie to wyświetla się na pełnym ekranie, na czerwonym tle. Nie sposób go więc przeoczyć. Z usługi tej korzystają także inne popularne przeglądarki, takie jak Safari, Firefox, Opera i Vivaldi.

Przyglądając się designowi wyświetlania stron przez Chrome przy okazji bezpieczeństwa warto zwrócić też uwagę na zieloną kłódkę w polu adresu. Oznacza ona, że dane wysyłane do tej witryny są w pełni bezpieczne – bez względu na to, gdzie i w jakich warunkach korzystamy z internetu (różni dostawcy, darmowe Wi-Fi itp.).

 

Można prościej z Google Smart Lock

 

To, co powinno zagwarantować nam bezpieczeństwo danych podczas codziennego korzystania z internetu to oczywiście ustawianie silnych i unikatowych haseł. Zapamiętywanie ich przez wyszukiwarkę bądź co gorsza stosowanie tego samego hasła do różnych witryn to olbrzymi błąd. Po zalogowaniu do Chrome użytkownik może korzystać z menadżera haseł Google Smart Lock, który w sposób bezpieczny zapamiętuje hasła i automatycznie wypełnia je na stronach.

 

Automatyczne aktualizacje

 

Wielu użytkowników Google Chrome ceni tę przeglądarkę za automatyczne instalowanie aktualizacji, które następuje regularnie co sześć tygodni. Dzięki temu wszystkie aplikacje i wtyczki działają sprawnie, a użytkownik urządzenia nie musi instalować ich ręcznie. To bardzo wygodne rozwiązanie.

 

Bezpieczeństwo w każdej warstwie

 

Jak już wspomniano, Chrome wykorzystuje środowisko piaskownicy (sandbox), co skutecznie zapobiega instalowaniu na urządzeniu złośliwego oprogramowania. Piaskownica odseparowuje i izoluje strony, które próbują zainstalować wirusa lub skraść prywatne dane. Dzięki ścisłej współpracy z firmą Adobe Chrome posiada najbezpieczniejszą wersję Flasha oraz czytnik PDF chroniący przed otwieraniem niepewnych plików.

 

Ochrona sieciowa

Chrome wdraża rozbudowane funkcje zabezpieczeń sieciowych, w tym HTTP Strict Transport Security (HSTS), weryfikację administratora czy blokowanie skryptów.

 

Jak doskonali się Chrome?

 

Google Chrome na bieżąco stara się wyszukiwać i usuwać luki w zabezpieczeniach. W ramach programu Chrome Reward oferowane są nagrody pieniężne dla badaczy ds. bezpieczeństwa, którzy ujawnią luki w zabezpieczeniach Chrome. W 2016 roku przyznano nagrody na łączną kwotę blisko 1 miliona dolarów.

Ponadto Chrome korzysta również z automatycznej metody wykrywania luk w zabezpieczeniach poprzez testowanie za pomocą danych losowych.

 

Google analizuje i zwalcza zagrożenia

 

Z raportu Google na temat walki ze spamem w 2016 roku wynika, że ilość stron dotkniętych atakiem hackerskim wzrasta. W roku 2016 zaatakowanych stron było o 32 procent więcej, niż w roku 2015. Dlatego firma Google wciąż inwestuje w poprawę bezpieczeństwa, również dla użytkowników urządzeń mobilnych.

 

W jaki sposób Google dba o bezpieczeństwo użytkowników?

 

Produkty Google – a należy do nich również przeglądarka Chrome – chronione są przez jeden z najbardziej zaawansowanych systemów zabezpieczeń na świecie. Firma Google dba o bezpieczeństwo internautów poprzez:

– szyfrowanie danych (HTTPS oraz TLS),

– złożoną infrastrukturę chmury,

– monitorowanie i wykrywanie zagrożeń (wirusów, spamu itp.),

– strzeżony dostęp do danych użytkowników oraz serwerów, na których są one przechowywane (Google udostępnia je tylko po rozpatrzeniu wniosku ze strony organów ścigania).

Przykłady działania systemu zabezpieczeń w produktach Google:

– Gmail odfiltrowuje podejrzane wiadomości i gwarantuje prywatność e-maili,

– wyszukiwarka Google blokuje złośliwe i wprowadzające w błąd reklamy,

– Google Play chroni przed instalowaniem złośliwych aplikacji na urządzeniach mobilnych,

– przeglądarka Google Chrome automatycznie aktualizuje zabezpieczenia.

Podsumowanie

Nieustająca praca nad polepszeniem bezpieczeństwa naszych danych w sieci pozwala nam spać spokojnie. Pamiętajmy jednak o tym, że możliwości zainfekowania systemu lub uzyskania dostępu do wrażliwych informacji także stają się coraz bardziej zaawansowane. Dlatego oprócz zaufania do Google i korzystania z bezpiecznej przeglądarki, warto również samemu zadbać o bezpieczeństwo danych w sieci.

Nigdy:

– nie zapisuj haseł,

– nie stosuj haseł z tym samym słowem, np. imieniem,

– nie pobieraj plików z nieznanych źródeł,

– nie lekceważ konieczności posiadania programu antywirusowego i zapory sieciowej na swoich urządzeniach,

– nie loguj się do Facebooka z ogólnodostępnych komputerów w miejscach publicznych.

Staraj się:

– unikać korzystania z publicznych sieci Wi-Fi, a jeżeli już to zabezpiecz swoje urządzenie poprzez odpowiednie ustawienia.

Zawsze staraj się maksymalnie chronić swoje dane osobowe, informacje o zakupach, posiadaniu wartościowych rzeczy itp. Przestępstwa z wykorzystaniem internetu zdarzają się częściej, niż myślisz.

Źródła: Blog Google, Enterprise.google.com, Blog Google dla Webmasterów, Wirtualne Media

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak ocenić ruch na stronie w czasie sezonu? Ikona 05:45 min 14.04.2022 Wysoki lub niski – sezon w niektórych branżach ma ogromny wpływ na ilość i jakość konwersji. Dlatego warto zastanowić się nad tym, czym jest sezonowość? Czy ma wpływ na analizę stronę internetowej? Jak analizować dane strony z perspektywy sezonu? To ważne pytania, na które w tym artykule odpowiada Bartłomiej – praktyk w obszarze analityki konwersji stron internetowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 04:40 min 29.08.2017 Kolejne nowe funkcje w usłudze Google Moja Firma w ostatnim czasie wyrastają niczym grzyby po deszczu. Od kilku dni możemy (na razie tylko na urządzeniach mobilnych), obserwować w wizytówkach funkcję, jaką są Pytania i Odpowiedzi. Co tym razem przygotowała dla nas firma Google oraz co Q&A oznaczają dla lokalnych biznesów? Niosą ze sobą szansę na dodatkową promocję czy raczej niepotrzebną komplikację w wizytówkach? Zapraszamy do lektury. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:00 min 17.12.2013 Zaczęło od pięciu amerykańskich miast, teraz kontynuuje przygodę w zoo, pod wodą, w kopalniach, a nawet magicznej krainie Hobbitów. Chodzi o funkcję Google Maps i Google Earth, czyli Street View, dzięki której każdego dnia możemy oglądać nie tylko swoje rodzinne miasto, ulicę, na której mieszkamy, czy własny dom, ale także przenieść się do najpopularniejszych miejsc na Ziemi (i nie tylko!). Przedstawiamy następne dzieła, wykonane za pomocą Trekkera Street View. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700