Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:40 min Ikona 07.02.2014

Zamach na Króla Google? Yahoo!

Choć często statystyka bywa zdradliwa, to właśnie patrząc na wszelkie wykresy czy dane procentowe, można z łatwością stwierdzić, że większość internautów (ok. 67%) do wyszukiwania korzysta z usług Google. Na drugim miejscu plasuje się Bing promowany przez Microsoft. Zwolennicy tego pierwszego twierdzą jednak często, że obejmowane przez niego 18% rynku wyszukiwarek bierze się tylko stąd, że tyle procent użytkowników nie wie, że może korzystać z przeglądarki innej, niż Internet Explorer, na której Bing jest domyślnie instalowany. Dalej w kolejce popularności jest będący niegdyś potęgą serwis Yahoo! (10%), który wykazuje ambicje, aby przeskoczyć przynajmniej na drugie miejsce. Czy warto się nim zainteresować również w kontekście pozycjonowania?

 

Jak to się zaczęło?

 

Aby dobrze zorientować się w historii współpracy i konkurencji wyszukiwarek, należy cofnąć się do roku 2009. Wtedy to Yahoo! podpisało umowę z Microsoftem o wzajemnej  współpracy. Zakończyła się ona na tym, że lwia część wyszukiwań w pierwszej z firm przeszła na rzecz twórców Windowsa, oczywiście za odpowiednią rekompensatą finansową. Wszystko wskazuje na to, że porozumienie przedłużone ostatni raz w kwietniu 2013, po upływie roku ważności, nie zostanie ponownie zawarte.

Marissa Mayer, będąca CEO w Yahoo!, wyraźnie ma plany aby jej firma była na powrót postrzegana jako ważny gracz na rynku wyszukiwarek. Na początku lutego bieżącego roku, branżowe portale opublikowały informację, że Yahoo! opracowuje dwie nowe, innowacyjne technologie, które ogłoszone zostaną najprawdopodobniej zaraz po zakończeniu współpracy z Microsoftem. Pewne jest, że mają umożliwić firmie konkurowanie z samym Google.

Specjaliści od pozycjonowania, w tym jeden z guru SEO, Danny Sullivan, przekonują że przynajmniej na polu komputerów osobistych, wyścig o tron już dawno się zakończył i dotychczasowy zwycięzca będzie zarazem tym ostatecznym. Jednak pojawia się coraz więcej głosów, że choćby przez rozbudowane grupowanie po kategoriach, Yahoo może doskonale sprawdzić się w urządzeniach mobilnych. Badania pokazują, że przy wykorzystaniu tabletów i smartfonów, użytkownicy niechętnie uzyskują informacje wpisując je w wyszukiwarkę – raczej klikają na linki na innych witrynach bądź posługują się informacjami z for dyskusyjnych czy portali społecznościowych. Dlatego miks wyszukiwarki z katalogiem, który być może zaoferuje Yahoo!, ma szansę okazać się strzałem w dziesiątkę.

Technologie mobilne stanowią obecnie trend wzrostowy. Czy oznacza to, że coraz częściej będziemy wyszukiwać informacje „w ruchu”, niż siedząc przy komputerze stacjonarnym lub laptopie? Jeśli tak, to być może Yahoo! odpowiednio wcześnie wyczuło trend i tworzy rozwiązania, które będą popularne dopiero za jakiś czas? Warto śledzić dalsze doniesienia, a być może już wkrótce nastanie era, w której pozycjonowanie będzie prowadzone równolegle w dwóch silnikach wyszukiwania.

 

Źródło: searchengineland.com

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 00:55 min 15.12.2008 Wyszukiwarka Google towarzyszy nam nie od dziś. Nie jest jednak cały czas taka sama - firma z Mountain View w Kalifornii nieustannie udoskonala i zmienia nie tylko swoje algorytmy, ale również interfejs. A wszystko po to, by dać użytkownikom dokładnie to, czego poszukują w wyszukiwarce. A cała branża SEO musi dostosować swoje metody pozycjonowania do zmieniających się warunków w wynikach wyszukiwania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dodawanie zdjęć na Street View jeszcze prostsze! Ikona 02:00 min 15.05.2017 Stare dobre Google Street View… ilu z nas już nie raz pomogło dotrzeć na czas na spotkanie w nowym miejscu, odnaleźć lokal najlepiej oceniany na Trip Advisor czy po prostu odnaleźć się w miejskiej dżungli? To bez wątpienia jeden z najbardziej docenianych i przydatnych „wynalazków” Google. A ma być jeszcze lepiej – dzięki Street View ready wrzucanie własnych zdjęć na platformę będzie jeszcze prostsze! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Po co pokoleniu X YouTube? Ikona 03:20 min 03.02.2017 Obecnie pokolenie X zapewnia YouTube dodatkowe 1,5 miliarda odsłon każdego dnia. Chętnie przypominają sobie wydarzenia i ludzi z przeszłości, a przy tym starają się nadążyć za trendami w życiu swoich dzieci. Posiadają przez to bardzo duży potencjał jako grupa docelowa w działaniach marketingowych. Jednak reklamodawcy nadal skupiają się na młodszych pokoleniach. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700