Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 03:15 min Ikona 06.02.2014

Żegnajcie słowa kluczowe, nadchodzi wyszukiwanie głosowe

Tak, jak zmieniają się przyzwyczajenia użytkowników, tak dostosowują się do nich algorytmy Google. Lider na rynku wyszukiwarek internetowych ciągle poprawia swoje metody tak, aby najwyższe miejsca osiągały witryny z najprzydatniejszą dla użytkownika zawartością. Tajemnicą pozycjonowania stron internetowych jest dbanie o jak najlepszą jakość promowanych witryn. Równie ważne jest wskazanie wyszukiwarce, którą stronę powinna jak najczęściej odwiedzać i oceniać jej treść, wykorzystując odpowiednie narzędzia SEO. Już teraz sposoby na zwrócenie uwagi Google wymagają stałych korekt i zmian, jednak patrząc w przyszłość, można spekulować, że świat wyszukiwania wywróci się do góry nogami!

Wszystko to za sprawą tego, że urządzenia elektroniczne stają się bardziej intuicyjne i nastawione na swobodną interakcję z użytkownikiem. Jeszcze dwie dekady temu, wyszukanie dowolnej informacji oznaczało wertowanie alfabetycznego spisu haseł w papierowej encyklopedii. Obecnie przyzwyczailiśmy się, że internet  udzieli nam odpowiedzi na (niemal) wszystkie pytania, jeśli tylko odpowiednio go o to poprosimy. Poprzez dobre formułowanie pytań mamy oczywiście na myśli słynne słowa kluczowe. Jeżeli rozważamy wyjazd nad jezioro, prawdopodobnie wpiszemy „prognoza pogody mazury”, zamiast wpisywać w wyszukiwarkę „Czy w weekend w Węgorzewie będzie padał deszcz?”. Dlatego też, twórcy stron internetowych znających pozycjonowanie dbają o to, żeby na ich witrynie automaty Google z łatwością rozpoznały obecność właśnie takich fraz jak „prognoza pogody”.

Jednak tak, jak od przeszukiwania encyklopedii przeszliśmy do wpisywania fraz u „wujka Google”, tak teraz możemy zrobić kolejny krok – ku wyszukiwaniu głosowemu. Od dłuższego czasu w urządzeniach mobilnych wystarczy jeden przycisk, by wypowiedzieć swoje żądanie, zamiast wpisywać je ręcznie. Stało się to wygodne tym bardziej, że dominujące ostatnio w telefonach klawiatury dotykowe nie zawsze dają się precyzyjnie obsłużyć, natomiast algorytmy rozpoznające głos działają świetnie – i to w aż 42 językach!

Matt Cutts odpowiedzialny za ogłaszanie wszelkich nowinek Google stwierdził: „To niezaprzeczalne, że ludzie wypowiadając coś na głos, stosują naturalne dla mowy frazy. Nie używają wtedy słów kluczowych i operatorów wyszukiwania – jest to wyraźnie zauważalny trend”. W wypowiedzi na swoim kanale YouTube wspomniał także, że tworząc nowe technologie dla wyszukiwarki, Google bierze pod uwagę możliwość dodatkowego opisania tego, co użytkownicy pragną wyszukać. Innymi słowy – im więcej internauta opowie swojemu urządzeniu o szukanym zagadnieniu, tym większa szansa, że pierwszy otrzymany wynik będzie odpowiadał jego potrzebom.

W pewnym sensie, oprogramowanie już zaczęło odpowiadać na pytania zadane „po ludzku”. Przełomowym momentem było zaprezentowanie przez Apple narzędzia Siri.

 

Ciekawą rzeczą, którą można zauważyć na tej podstawie jest fakt, że same strony internetowe idą niejako w odstawkę. Po zadaniu konkretnego pytania, to właśnie Google udziela nam równie konkretnej odpowiedzi. Nie ma więc celu dla dalszego przeglądania proponowanych witryn. Czy w związku z tym czekają nas czasy, kiedy Google nie będzie wyszukiwarką stron internetowych, tylko wyszukiwarką wiedzy? Jeśli tak, będzie korzystać z własnej bazy informacji, jedynie w trudnych przypadkach posiłkując się dodatkowymi zasobami. Póki co, żyjemy w dobie pozycjonowania stron ze względu na treść, trafność informacji i odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Jednak mając na uwadze tempo rozwoju technologii, to co dziś jest normą, w ciągu kilkunastu lat może stać się reliktem przeszłości.

Źródło: searchenginejournal.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:10 min 18.02.2014 Uwaga! Czy również Tobie Google chce wypłacić 950,000 funtów brytyjskich za bycie jednym z najważniejszych użytkowników? Niestety, kalifornijski gigant, pomimo ogromnego budżetu, nie chce się ot tak pozbywać jego bądź co bądź znacznej części. Jest to znana już z zeszłego roku próba wyłudzenia danych osobowych (tzw. phishing). Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 00:00 min 14.03.2014 W AdWords nie ma miejsca na zachowawcze strategie. Wygrywa ten, kto szuka swojego miejsca na polu  konkurencji, długą frazę śląc za plecy rywala, aby ostatecznie powalić przeciwników, gdy ci ledwo trzymają się prawej strony wyników wyszukiwania. AdWords wymaga agresywnej metody poszukiwania większej liczby kliknięć i lepszego jakościowo ruchu. Kto nie ryzykuje i dopasowań nie używa, ten szampana nie pije. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 17.01.2014 7 lutego to data, którą na pewno mają już zakreśloną grubym markerem wszyscy fani sportów zimowych na całym świecie. Tego dnia zapłonie znicz olimpijski w Soczi i rozpoczną się Igrzyska, które już zapowiadane są jako najbardziej "społecznościowa olimpiada" w historii. Pozostając przy terminologii sportowej - "czarnym koniem" tych igrzysk może zostać portal VK. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 8

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700