Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:15 min Ikona 06.02.2014

Żegnajcie słowa kluczowe, nadchodzi wyszukiwanie głosowe

Tak, jak zmieniają się przyzwyczajenia użytkowników, tak dostosowują się do nich algorytmy Google. Lider na rynku wyszukiwarek internetowych ciągle poprawia swoje metody tak, aby najwyższe miejsca osiągały witryny z najprzydatniejszą dla użytkownika zawartością. Tajemnicą pozycjonowania stron internetowych jest dbanie o jak najlepszą jakość promowanych witryn. Równie ważne jest wskazanie wyszukiwarce, którą stronę powinna jak najczęściej odwiedzać i oceniać jej treść, wykorzystując odpowiednie narzędzia SEO. Już teraz sposoby na zwrócenie uwagi Google wymagają stałych korekt i zmian, jednak patrząc w przyszłość, można spekulować, że świat wyszukiwania wywróci się do góry nogami!

Wszystko to za sprawą tego, że urządzenia elektroniczne stają się bardziej intuicyjne i nastawione na swobodną interakcję z użytkownikiem. Jeszcze dwie dekady temu, wyszukanie dowolnej informacji oznaczało wertowanie alfabetycznego spisu haseł w papierowej encyklopedii. Obecnie przyzwyczailiśmy się, że internet  udzieli nam odpowiedzi na (niemal) wszystkie pytania, jeśli tylko odpowiednio go o to poprosimy. Poprzez dobre formułowanie pytań mamy oczywiście na myśli słynne słowa kluczowe. Jeżeli rozważamy wyjazd nad jezioro, prawdopodobnie wpiszemy „prognoza pogody mazury”, zamiast wpisywać w wyszukiwarkę „Czy w weekend w Węgorzewie będzie padał deszcz?”. Dlatego też, twórcy stron internetowych znających pozycjonowanie dbają o to, żeby na ich witrynie automaty Google z łatwością rozpoznały obecność właśnie takich fraz jak „prognoza pogody”.

Jednak tak, jak od przeszukiwania encyklopedii przeszliśmy do wpisywania fraz u „wujka Google”, tak teraz możemy zrobić kolejny krok – ku wyszukiwaniu głosowemu. Od dłuższego czasu w urządzeniach mobilnych wystarczy jeden przycisk, by wypowiedzieć swoje żądanie, zamiast wpisywać je ręcznie. Stało się to wygodne tym bardziej, że dominujące ostatnio w telefonach klawiatury dotykowe nie zawsze dają się precyzyjnie obsłużyć, natomiast algorytmy rozpoznające głos działają świetnie – i to w aż 42 językach!

Matt Cutts odpowiedzialny za ogłaszanie wszelkich nowinek Google stwierdził: „To niezaprzeczalne, że ludzie wypowiadając coś na głos, stosują naturalne dla mowy frazy. Nie używają wtedy słów kluczowych i operatorów wyszukiwania – jest to wyraźnie zauważalny trend”. W wypowiedzi na swoim kanale YouTube wspomniał także, że tworząc nowe technologie dla wyszukiwarki, Google bierze pod uwagę możliwość dodatkowego opisania tego, co użytkownicy pragną wyszukać. Innymi słowy – im więcej internauta opowie swojemu urządzeniu o szukanym zagadnieniu, tym większa szansa, że pierwszy otrzymany wynik będzie odpowiadał jego potrzebom.

W pewnym sensie, oprogramowanie już zaczęło odpowiadać na pytania zadane „po ludzku”. Przełomowym momentem było zaprezentowanie przez Apple narzędzia Siri. Natomiast samo Google również nieźle radzi sobie z podstawowymi zdaniami:

Źródło: Google.com

Ciekawą rzeczą, którą można zauważyć na tej podstawie jest fakt, że same strony internetowe idą niejako w odstawkę. Po zadaniu konkretnego pytania, to właśnie Google udziela nam równie konkretnej odpowiedzi. Nie ma więc celu dla dalszego przeglądania proponowanych witryn. Czy w związku z tym czekają nas czasy, kiedy Google nie będzie wyszukiwarką stron internetowych, tylko wyszukiwarką wiedzy? Jeśli tak, będzie korzystać z własnej bazy informacji, jedynie w trudnych przypadkach posiłkując się dodatkowymi zasobami. Póki co, żyjemy w dobie pozycjonowania stron ze względu na treść, trafność informacji i odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Jednak mając na uwadze tempo rozwoju technologii, to co dziś jest normą, w ciągu kilkunastu lat może stać się reliktem przeszłości.

Źródło: searchenginejournal.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55