Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:25 min Ikona 15.04.2009

Sezon na kosiarkę i sukienkę…

Sezon na pieniądze Czyli bez wątpienia: wiosna 🙂

Większość kobiet zamyka szafę, z rozpaczą myśląc „nie mam co na siebie włożyć”. Nadchodzi także czas na wiosenny relaks: majówki, wyjazdy weekendowe, grillowanie, uprawianie ogródka, na wiosenne porządki na działkach, w mieszkaniach i biurach, czas na ruch na świeżym powietrzu. Czas na przygotowanie bukietu i prezentu na Dzień Matki, kolorowej niespodzianki na Dzień Dziecka, prawdziwie męskiego upominku na Dzień Ojca… A co to ma wspólnego z Internetem, marketingiem w Sieci?

 

Sezon a wzrost zapytań

 

Powyżej przytoczoną wiedzę potoczną potwierdza przecież wzrost liczby wyszukiwań słów takich jak „sukienka” – na początku sezonu wiosennego jest ich o 40% więcej. Letniego obuwia, z akcentem na sandałki, szuka w Internecie 250% osób więcej, a liczba wyszukiwań z wykorzystaniem frazy „stroje kąpielowe” rośnie o 200%.

W kontekście Dnia Matki zwiększa się liczba zapytań takich jak „kwiaty”, „prezenty”, „czekoladki” – jest ich w tym okresie nawet więcej niż przed Walentynkami! Tymczasem ze statystyk popularności zapytań związanych z Dniem Ojca widać wyraźnie, że szukane są produkty takie jak wędka i wiertarka – co świadczy nie tylko o trendach wyszukiwania, ale i stereotypach związanych z męskimi, ojcowskimi zainteresowaniami.

Ale mama i tata nie tylko będą w tym sezonie obdarowani, ale okażą się także troskliwymi rodzicami – z badań Gemius wynika, że 60% z nich z pewnością uczci Dzień Dziecka. Do najczęstszych pomysłów na prezent należy sprzęt sportowy i różnego rodzaju gry. Poza tym, aktualnie i przygotowując się zapewne do sezonu grillowego internauci ze wzmożonym zaciekawieniem wpisują: „kosiarki”, „krzewy”, „meble ogrodowe”… Narzędzie Google Insights for Search wskazuje nasiloną intensywność wyszukiwań na takie i inne hasła okazjonalne, sezonowe – i warto potraktować to jako wskazówkę do działań marketingowych. To prawda, Dzień Matki, Ojca czy Dziecka to jeden dzień – ale należy wziąć pod uwagę strukturę procesu decyzyjnego u statystycznego internauty.

Jak podpowiada dla przykładu samo Google na podstawie badań, by przez Internet kupić jeden bilet lotniczy, użytkownik wyszukiwarki:

– dokonuje 12 wyszukiwań,
– odwiedza 22 strony internetowe,
– szuka i namyśla się przez 29 dni.

Wnioskując logicznie z ostatniej informacji, trzeba prezenty dla mamy, taty i dziecka zacząć promować 29 dni wcześniej i cierpliwie oczekiwać zwrotu z inwestycji – bo decyzje nie zawsze są błyskawiczne. Najważniejsze, że istnieje reklama idealna na sezon – są to linki sponsorowane.  I że właśnie teraz dla branży turystycznej, ogrodniczej czy e-sklepów z ciuchami, kosmetykami czy sprzętem sportowym albo wędkarskim nastał sezon … na pieniądze 🙂

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

13 najczęstszych problemów z Google Moja Firma Ikona 03:00 min 10.07.2014 Od momentu wprowadzenia zmian do usługi Miejsca Google i jej stopniowego łączenia z innymi usługami w ramach panelu Moja Firma, pojawiają się drobniejsze lub większe błędy lub nieporozumienia związane z ich działaniem. Przedstawiamy „Szczęśliwą 13-tkę”, czyli najczęściej pojawiające się kłopoty dotyczące zakładania oraz korzystania z Google Moja Firma. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Shopping w sieci – gdzie wydają Polacy Ikona 01:45 min 29.05.2008 Jeszcze kilka lat temu satysfakcjonujące zakupy bez wychodzenia z domu wydawały się niemożliwe. Dziś coraz więcej osób korzysta z usług sklepów internetowych. Dlaczego? Bo to proste, szybkie, dostępne i niewiarygodnie wygodne! Zakupy możemy robić zawsze i wszędzie, a jedynym ograniczeniem jest stan naszego konta. Jak to wygląda w Polsce? Czy już na dobre opanowała nas mania internetowego shoppingu? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 4:15 min 04.02.2019 Branża fitness cieszy się coraz większą popularnością, wszyscy chcemy być zdrowi, jednak chyba jeszcze bardziej zależy nam na tym, żeby pokazać innym, że jesteśmy fit. Czy skoro zainteresowanie zdrowym trybem życia jest coraz bardziej promowane, a healthy produkty zasypują sklepowe półki, to czy wysoko pozycjonowane siłownie muszą jeszcze stosować jakieś chwyty marketingowe? Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700