Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:00 min Ikona 08.04.2009

Rozważny konsument klika w…

Analizując skuteczność linków sponsorowanych, reklamodawcy w Polsce i za granicą nie pytają już „Czy to naprawdę działa?”, ale „W jaki sposób to oddziałuje?”. Agencja BIGResearch podaje, iż 9 na 10 badanych przyznaje, że wpływ reklamy linków sponsorowanych na ich decyzje konsumenckie jest duży lub bardzo duży.

 

Jak badano klientów?

 

Badanie podzieliło uczestników na grupę A: na tych, którzy deklarują, iż sugerują się w swoich decyzjach zakupowych wynikami wyszukiwania oraz na grupę B: ogół osób dorosłych. Wyniki przeprowadzonych badań wykazały, że spośród pięciu najczęściej poszukiwanych produktów przez osoby w grupie A, określających swoje decyzje jako inspirowane przez reklamy linków sponsorowanych, największym powodzeniem cieszyły się buty i odzież. Dla porównania – w grupie B 10% osób mniej wyszukiwało informacji o butach i odzieży. Co to oznacza?

Osoby, które traktują linki sponsorowane jako źródło wiedzy i podstawę do podejmowania dalszych decyzji zakupowych, częściej też korzystają z wyszukiwarek internetowych, aby poszukiwać produktów. Warto być więc po prawej stronie wyników wyszukiwania, ponieważ 85.6 proc. konsumentów poszukujących wskazanych produktów chętnie kliknie w wybrany link ceniąc go jako wiarygodne źródło informacji oraz akceptowalną formę reklamy.

Jak dowodzą inne znane nam badania, dla wzmocnienia promocji w Internecie warto kampanię linków sponsorowanych połączyć z pozycjonowaniem witryny internetowej w naturalnych wynikach, co pozwoli na osiągnięcie efektu wzmocnienia.

 

Wyniki badań

 

5 głównych obszarów wyszukiwań (regularnie/okazjonalnie)
Grupa A Grupa B
Mapy i instrukcje 91.9% 91.2%
Odzież i buty 85.6% 71,2%
Informacje produktowe i informacje porównawcze (poza branżą motoryzacyjną) 85.5% 75,0%
Podróże 84,4% 77,2%
Filmy 84,2% 71%
Źródło: BIGresearch, SIMM 11

O linkach sponsorowanych wiemy już bardzo dużo, jednak mamy nadzieję, że tego rodzaju badania dotyczące preferencji użytkowników AdWords i Internetu w ogóle będą pojawiały się z coraz większą częstotliwością. Wszystko dla dobra kampanii reklamowych, ponieważ im lepiej znamy preferencje i przekonania grupy docelowej, tym skuteczniejszą kampanię linków sponsorowanych możemy przygotować.

Źródło: BIGresearch

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 05:20 min 29.12.2016 Zbliża się koniec roku więc i prognoz dotyczących przyszłości SEO, wyszukiwarki i ogólnie „świata technologii” jest coraz więcej. My również przyłączamy się do tego nurtu, dodając swoich kilka groszy w kwestii zmian w branży pozycjonowania. Czy przyszłość opierać się będzie na wyszukiwaniach mobilnych, zlokalizowanych i spersonalizowanych? Czy sztuczna inteligencja i wyszukiwanie głosowe zyskają na znaczeniu? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:00 min 11.02.2010 W dobie kryzysu gospodarczego część firm zwiększa inwestycje, część szuka oszczędności. A niektóre sektory gospodarki i branże bardzo szybko się rozwijają. Jak pokazuje niedawno przeprowadzony raport wyszukiwań w 2009 roku, wyszukiwarki internetowe, w tym przede wszystkim (oczywiście) Google, przeżywają wciąż dobę gigantycznego wzrostu popularności. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dynamiczne rozszerzenia reklam AdWords Ikona 02:00 min 07.10.2015 Rozszerzenia reklam nie są niczym nowym. To jeden ze sposobów zwiększenia ich widoczności oraz przekazania internautom wielu dodatkowych informacji na temat firmy czy usług. Teraz oprócz standardowych rozszerzeń - linków do podstron, objaśnień, adresowych i połączeń - dostępne są rozszerzenia dynamiczne. Są one automatycznie generowane przez system i odpowiadają kategoriom treści w promowanej witrynie. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700