01:20 min
Sunrise System
11.03.2008
SEO, SEM, CPC, CPM, PPC….
Osoby zainteresowane reklamą w Internecie, muszą zmierzyć się z wieloma przeszkodami, zanim zrozumieją, co kryje się pod technicznymi pojęciami, takimi jak na przykład: „linki sponsorowane”, „pozycjonowanie”. Problematyczny dla laików jest także szereg skrótów, zrozumiałych jedynie przez specjalistów. Chcemy podzielić się tą „tajemną wiedzą” i dlatego poniżej przedstawiam najbardziej popularne skróty, dzięki którym linki sponsorowane i pozycjonowanie, będą Wam równie bliskie, jak naszej firmie:
- CPC – „Cost Per Click” – opłata za pojedynczy „klik” na reklamę
- CPM – „Cost Per Mille” – cena za 1000 odsłon reklamy
- PPC – „Pay Per Click” – system płacy opierający się na CPC
- SERP – „Search Engine Results Page” – strona wyników wyszukiwania
- SEM – „Search Engine Marketing” – marketing w wyszukiwarkach internetowych
- SEO – „Search Engine Optimization” – optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki internetowe
- ROI – „Return On Investment” – zwrot kosztów inwestycji
- CTR – „Click Through Ratio” – kliknięcia na daną reklamę, w stosunku do ogólnej liczby wyświetleń wyrażone w procentach
- FF – „Flat Fee” – opłata za czas emisji reklamy keywords – wyrażenia kluczowe, na które mają być widoczne linki sponsorowane lub nasza strona w naturalnych wynikach wyszukiwania
Dzięki znajomości tych haseł, nie straszna będzie Wam żadna informacja 🙂
Bezpłatny audyt SEO
Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.
Bezpłatny audyt SEO

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube
Wskazówki, rozmowy, inspiracje
Oglądaj na YouTube!
Zapisz się do newslettera
Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!
Zero spamu, tylko konkrety!
Zapisz się
Zadaj pytanie ekspertowi
Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci
Bezpłatna wycena