Ikona 02:00 min Ikona 02.12.2009

SEO PR na ratunek

Złota zasada marketingu oraz public relations: „Nieważne, co o nas piszą, ważne żeby pisali” lub jej wersja związana bardziej z show biznesem: „Nieważne, co o mnie mówią, ważne, żeby poprawnie pisali nazwisko” (w naszym przypadku markę), nierzadko okazuje się błędnym założeniem często dającym w praktyce zaskakująco negatywne skutki.

 

Walka o dobrą reputację nnline: Rola SEO PR

 

W przypadku wyszukiwarek internetowych znacznie większym zagrożeniem niż nie pojawianie się na pierwszych pozycjach, jest pojawianie się nazwy firmy lub marki, w powiązaniu z negatywnymi treściami oraz opiniami. W takiej sytuacji słabą reputację firmy można podreperować poprzez wykorzystanie techniki SEO PR, zwanej pozycjonowaniem wizerunkowym. Wiadomo, że pozycjonowanie pozytywnych wartości związanych z branżą lub marką firmy może nieść ze sobą efekty trudno osiągalne w przypadku samego pozycjonowania organicznego stron.

 

Jak obronić markę przed negatywnymi treściami w sieci

 

Występowanie negatywnych treści na pierwszej stronie wynikowej wyszukiwarek nie dotyczy jedynie wielkich koncernów, ale również, coraz częściej ze względu na szybkość przekazywania informacji w Internecie, jest to problem również małych firm. Taki stan rzeczy jest spowodowany tym, że wyszukiwarka indeksuje wszystkie treści nie rozróżniając do końca ich sensu, kontekstu wypowiedzi lub negatywnego wydźwięku. Dlatego, pomimo, że strona jest pozycjonowana w powiązaniu z konkretną branżą lub marką, zaraz koło adresu strony w wysokich wynikach mogą pojawić się negatywne odniesienia często odstraszające potencjalnych klientów. O tym, jakie opinie pojawiają się na pierwszej stronie wyników decyduje głównie siła danej strony -opinie często są umieszczane na forach, które znajdują się w obrębie serwisów posiadających silną pozycję, zatem są one automatycznie windowane na czołowe pozycje. W przypadku budowania swojej marki na rynku takie wyniki mogą mieć poważne konsekwencje.

Idea działań SEO PR zakłada nie tylko obronę nadwątlonego wizerunku w sytuacjach kryzysowych, ale również regularne budowanie pozytywnych skojarzeń oraz stabilnego otoczenia niezbędnego dla umocnienia pozycji. Firmy często podejmują się administrowania treści na własną rękę, jednak takie działanie najczęściej jest związane z dużym ryzykiem wynikającym z nieprowadzenia profesjonalnej kampanii oraz braku fachowej opieki.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:15 min 16.02.2010 Nie masz pomysłu na organizację imprezy lub spotkania integracyjnego dla pracowników? Na szczęście możesz skorzystać z usług firm, które mają doświadczenie w kwestii atrakcyjnego spędzania wolnego czasu. Na stronie Integracje24.pl znaleźć można wiele ciekawych pomysłów na niebanalne spędzenie wieczoru lub popołudnia w gronie znajomych, czy też współpracowników. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:35 min 03.01.2011 Konkretny feedback to podstawa. Google Analytics - darmowe narzędzie statystyczne - pozwala ocenić, która kampania przynosi zysk, a która generuje jedynie koszty. W tym przypadku minimum pracy przekłada się na maksymalną liczbę danych, także tych najważniejszych - jak klient u nas kupuje? Wszystko w skali jeden do jeden. Zwrot z inwestycji będzie zatem całkowicie mierzalny. A przecież o to właśnie chodzi w kampaniach reklamowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:50 min 14.09.2009 Media społecznościowe oraz platformy do komunikacji kryją w sobie ogromną moc dla marketingowców. Wystarczy tylko umiejętnie się nimi posługiwać oraz nie lekceważyć kontaktów ze strony Klientów. Powiązanie strony firmowej lub bloga z na przykład kontem na Twitterze, to nie tylko doskonała forma promocji swojego biznesu, ale także okazja do komunikacji z Klientami. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700