Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:00 min Ikona 02.12.2009

SEO PR na ratunek

Złota zasada marketingu oraz public relations: „Nieważne, co o nas piszą, ważne żeby pisali” lub jej wersja związana bardziej z show biznesem: „Nieważne, co o mnie mówią, ważne, żeby poprawnie pisali nazwisko” (w naszym przypadku markę), nierzadko okazuje się błędnym założeniem często dającym w praktyce zaskakująco negatywne skutki.

W przypadku wyszukiwarek internetowych znacznie większym zagrożeniem niż nie pojawianie się na pierwszych pozycjach, jest pojawianie się nazwy firmy lub marki, w powiązaniu z negatywnymi treściami oraz opiniami. W takiej sytuacji słabą reputację firmy można podreperować poprzez wykorzystanie techniki SEO PR, zwanej pozycjonowaniem wizerunkowym. Pozycjonowanie pozytywnych wartości związanych z branżą lub marką firmy może nieść ze sobą efekty trudno osiągalne w przypadku samego pozycjonowania organicznego stron.

Występowanie negatywnych treści na pierwszej stronie wynikowej wyszukiwarek nie dotyczy jedynie wielkich koncernów, ale również, coraz częściej ze względu na szybkość przekazywania informacji w Internecie, jest to problem również małych firm. Taki stan rzeczy jest spowodowany tym, że wyszukiwarka indeksuje wszystkie treści nie rozróżniając do końca ich sensu, kontekstu wypowiedzi lub negatywnego wydźwięku. Dlatego, pomimo, że strona jest pozycjonowana w powiązaniu z konkretną branżą lub marką, zaraz koło adresu strony w wysokich wynikach mogą pojawić się negatywne odniesienia często odstraszające potencjalnych klientów. O tym, jakie opinie pojawiają się na pierwszej stronie wyników decyduje głównie siła danej strony -opinie często są umieszczane na forach, które znajdują się w obrębie serwisów posiadających silną pozycję, zatem są one automatycznie windowane na czołowe pozycje. W przypadku budowania swojej marki na rynku takie wyniki mogą mieć poważne konsekwencje.

Idea działań SEO PR zakłada nie tylko obronę nadwątlonego wizerunku w sytuacjach kryzysowych, ale również regularne budowanie pozytywnych skojarzeń oraz stabilnego otoczenia niezbędnego dla umocnienia pozycji. Firmy często podejmują się administrowania treści na własną rękę, jednak takie działanie najczęściej jest związane z dużym ryzykiem wynikającym z nieprowadzenia profesjonalnej kampanii oraz braku fachowej opieki.

Źródło: Marketing w praktyce, nr 10/140, 2009

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55