Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:00 min Ikona 02.12.2009

SEO PR na ratunek

Złota zasada marketingu oraz public relations: „Nieważne, co o nas piszą, ważne żeby pisali” lub jej wersja związana bardziej z show biznesem: „Nieważne, co o mnie mówią, ważne, żeby poprawnie pisali nazwisko” (w naszym przypadku markę), nierzadko okazuje się błędnym założeniem często dającym w praktyce zaskakująco negatywne skutki.

 

Walka o dobrą reputację nnline: Rola SEO PR

 

W przypadku wyszukiwarek internetowych znacznie większym zagrożeniem niż nie pojawianie się na pierwszych pozycjach, jest pojawianie się nazwy firmy lub marki, w powiązaniu z negatywnymi treściami oraz opiniami. W takiej sytuacji słabą reputację firmy można podreperować poprzez wykorzystanie techniki SEO PR, zwanej pozycjonowaniem wizerunkowym. Wiadomo, że pozycjonowanie pozytywnych wartości związanych z branżą lub marką firmy może nieść ze sobą efekty trudno osiągalne w przypadku samego pozycjonowania organicznego stron.

 

Jak obronić markę przed negatywnymi treściami w sieci

 

Występowanie negatywnych treści na pierwszej stronie wynikowej wyszukiwarek nie dotyczy jedynie wielkich koncernów, ale również, coraz częściej ze względu na szybkość przekazywania informacji w Internecie, jest to problem również małych firm. Taki stan rzeczy jest spowodowany tym, że wyszukiwarka indeksuje wszystkie treści nie rozróżniając do końca ich sensu, kontekstu wypowiedzi lub negatywnego wydźwięku. Dlatego, pomimo, że strona jest pozycjonowana w powiązaniu z konkretną branżą lub marką, zaraz koło adresu strony w wysokich wynikach mogą pojawić się negatywne odniesienia często odstraszające potencjalnych klientów. O tym, jakie opinie pojawiają się na pierwszej stronie wyników decyduje głównie siła danej strony -opinie często są umieszczane na forach, które znajdują się w obrębie serwisów posiadających silną pozycję, zatem są one automatycznie windowane na czołowe pozycje. W przypadku budowania swojej marki na rynku takie wyniki mogą mieć poważne konsekwencje.

Idea działań SEO PR zakłada nie tylko obronę nadwątlonego wizerunku w sytuacjach kryzysowych, ale również regularne budowanie pozytywnych skojarzeń oraz stabilnego otoczenia niezbędnego dla umocnienia pozycji. Firmy często podejmują się administrowania treści na własną rękę, jednak takie działanie najczęściej jest związane z dużym ryzykiem wynikającym z nieprowadzenia profesjonalnej kampanii oraz braku fachowej opieki.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketingowe podsumowanie 2022 roku Ikona 6:15 min 03.01.2023 Witajcie w Nowym Roku! Świąteczny kurz powoli opada, jeszcze słychać echa fajerwerków, a jeden z najbardziej szczególnych miesięcy w roku właśnie minął. Jakie tematy królowały w 2022 roku i o czym mówił internet w grudniu? Czy głównym tematem były święta? A może pojawiły się jakieś postanowienia noworoczne? Sprawdźmy! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 01:35 min 20.12.2013 Tam go jeszcze nie było - w tym roku Święty Mikołaj zanim dotarł do oczekujących go dzieci, musiał spotkać diabły, wątpiące anioły i Trzech Króli niewiadomego pochodzenia... Jasełka w Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej w Wągrowcu przypomniały nam, pomocnikom Gwiazdora, o co chodzi w świątecznej atmosferze. To już 6. świąteczne spotkanie pod znakiem Sunrise Dzieciom - jak zawsze pełne emocji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lokalne marki na globalnych trendach Ikona 02:20 min 03.10.2013 Zgodnie z prognozami specjalistów w 2014 roku dojdzie do znacznych przetasowań na rynku social mediów. Jedne z kanałów komunikacji zyskają na znaczeniu dla firm, inne z kolei będą traciły. Z poniższego artykułu dowiecie się, w jaki sposób budować komunikację lokalnej marki w mediach społecznościowych, wykorzystując przy tym nadchodzące trendy na nowy rok. Zachęcamy do zapoznania się z tymi wskazówkami. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700