Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:35 min Ikona 03.01.2011

Jak oceniać skuteczność kampanii reklamowych?

 

Celem wszystkich kampanii reklamowych jest wzrost zysków firmy. Jeśli nawet w akcji promocyjnej za efekt bierze się zmianę wizerunku produktu lub pogłębienia świadomości marki wśród klientów, to oczywiście docelowo chodzi tutaj o pieniądz. Nic tak bowiem nie zwiększa siły marki jak sowity przypływ gotówki. Zatem o poważny zwrot z inwestycji chodzi w kampaniach reklamowych. I nie istotne, czy reklamujemy w lokalnym radiu, prasie, na słupie ogłoszeniowym czy w Internecie. Ważne, że tworzy się szansa na realizację celów sprzedażowych firmy. I tutaj rodzić się może pewien problem – jak liczyć i oceniać akcje reklamowe? Jaką miarę przyjąć? Czy dana reklama w gazecie przywiodła do zakupu klienta? Czy może zadziałał inny, mniej lub bardziej związany z promocją, mechanizm? Badania marketingowe, dane sprzedażowe, ankiety wśród klientów, badania fokusowe – lista narzędzi oceny kampanii reklamowych jest długa. Jednakże zbadanie skuteczności kampanii reklamowej z dokładnością jeden do jeden nie jest możliwe.

 

Wzrost zysków firmy i skuteczna ocena wyników

 

Jak sobie radzić z tym problemem w Internecie? Odpowiedź zawiera się w pojęciu śledzenia wejść w Google Analytics – darmowym programie do statystyk ruchu na witrynie. Załóżmy, że prowadzimy kilka kampanii w sieci, np. kampanie na Facebooku, linki sponsorowane AdWords, reklamy AdKontekst, akcje e-mailingową i choćby – kampanie banerową w Onet.pl. Każdą z tych kampanii można otagować, czyli zewnętrznie nazwać i w Google Analytics śledzić wszystkie wejścia na stronę. Dzięki temu możemy analizować dane o liczbie przekliknięć, czasie spędzonym na stronie przez potencjalnego klienta, statystyki współczynnika odrzuceń, odsłon i wiele, wiele innych. To jedna sprawa – mamy dane o każdej kampanii, ale jak teraz ocenić, która sprzedaje, a która jedynie generuje koszty? Odpowiedź znajduje się w zakładce „Cele” Google Analytics. Wykonując bardzo niewiele pracy, możemy tak zoptymalizować Analyticsa, aby liczył i zbierał statystyki o sprzedanych produktach, wypełnionych formularzach, pobranych ulotkach itd. Wszystko zależy od tego, co oznacz „cel” dla administratora strony. Podsumowując, możemy śledzić każdego użytkownika trafiającego na stronę,  możemy śledzić, skąd są zamówienia, możemy analizować, optymalizować i rozwijać własną firmę, nie tracąc przy tym pieniędzy na wątpliwe, bo niemierzalne, kampanie reklamowe.

 

Mierzenie skuteczności kampanii reklamowych w Internecie za pomocą Google Analytics

 

Jeśli chcemy pójść dalej w śledzeniu sprzedaży na stronie, możemy zadać sobie nieco więcej trudu i zainstalować moduł e-commerce. Dzięki tej funkcji Google Analytics nie tylko poznamy ilość produktów sprzedanych za pośrednictwem strony i konkretnej kampanii, ale również dowiemy się ile dokładnie zarobiliśmy na sprzedaży i ile środków poświęciliśmy na ten cel. Zwrot z inwestycji będzie zatem całkowicie mierzalny. A przecież o to właśnie chodzi w kampaniach reklamowych.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55