Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:45 min Ikona 04.01.2010

Rynek reklamy 2009-2012 (z Kobietami w tle)

Koniec roku to moment podsumowań, przewidywań i postanowień. Rok 2009 na pewno nie należał do nudnych; to czas światowego kryzysu, zaciskania pasa, Binga i Obamy. Oczywiście tą listę możemy rozwijać, każdy podług własnych obserwacji. Ja skupię się na dwóch sprawach: podsumowaniach rynku reklamy i… prawdzie o kobietach.

Rynek reklamy internetowej – jako jedyny – zanotował wzrost w 2009 roku. W poprzednim roku wyraźnie widać przesunięcie środków na promocję z mediów tradycyjnych na rzecz Internetu. Szybki i pewny zwrot z kampanii internetowych kusił przedsiębiorców i dyrektorów marketingu. W opublikowanym przez ZenithOptimedia Group badaniu wynika, że w kolejnych latach nie będzie gorzej. 9,5% wzrost w obszarze reklamy internetowej, w następnych latach zostanie zastąpiony przez 12-13% skok w górę. Eksperci rynku reklamowego wieszczą szybkie prześcigniecie prasy przez Internet. W połowie dekady to wirtualna sieć ma być drugim co do wielkości medium reklamowym na świecie.

Oto dwa zestawienia podsumowująco-przewidujące. Pierwsza tabela pokazuje największe media oraz ich udziały (w %) roczne w rynkach reklamowych: Druga tabela „ustawia” powyższe media pod kątem udziału finansowego, wyrażonego w milionach USD.

Chciałbym również wspomnieć o wynikach badań przeprowadzonych przez lombard borro.com. Z opublikowanego zestawienia jasno wynika, że kobiety od swoich mężczyzn bardziej wolą… telefony komórkowe. Na czele rankingu najcenniejszych „dóbr” dla kobiety znalazła się mama, a następnie fotografie, komórki, przyjaciółka, chłopak, pierścionek z brylantem, pies, laptop, prostownica do włosów, torebka i tusz do rzęs. Jak miło, że w tym zestawieniu jesteśmy wyżej od prostownicy.

Na pocieszenie mogę stwierdzić, że powyższe badanie zostało wykonane w Wielkiej Brytanii. Z drugiej zaś strony, skoro mieszkają tam głównie „Nasi”, to… nie jest dobrze.

Zatem Panowie w Nowym Roku życzę Wam… samych awansów w rankingach.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 06:45 min 16.03.2018 Jak wyróżnić swoją ofertę na tle konkurencji? Jak przyciągnąć klienta do sklepu internetowego i nakłonić go do dokonania zakupu bez stosowania nachalnych sztuczek? Niemożliwe? A jednak! I jest to prostsze niż mogłoby się wydawać. Wiemy, co zrobić, by zyskać w oczach użytkownika, a także robota Google i upiec dwie pieczenie na jednym ogniu! W artykule zdradzimy kilka cennych wskazówek. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:35 min 02.03.2017 Rutynowe, domowe czynności, takie jak robienie zakupów spożywczych czy sprzątanie, chociaż na samym początku wejścia w dorosłość mogą wydawać się ciekawe, z biegiem czasu stają się niesamowicie nudne. A co, gdybyśmy mieli możliwość lekkiego urozmaicenia tych rutynowych czynności? Aplikacja Google Assistant sprawia, że robienie domowych zakupów staje się wręcz ekscytujące! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 00:00 min 07.07.2015 Popularyzacja urządzeń mobilnych wpłynęła w znaczny sposób na sposób przeglądania stron internetowych.  Coraz częstszym zjawiskiem stały się przypadkowe kliknięcia w reklamy, które nie tylko obciążają reklamodawców, nie przynosząc jednocześnie efektu w postaci konwersji, ale również irytują Internautów. Czas zatem na zmiany. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700