Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:45 min Ikona 04.01.2010

Rynek reklamy 2009-2012 (z Kobietami w tle)

Koniec roku to moment podsumowań, przewidywań i postanowień. Rok 2009 na pewno nie należał do nudnych; to czas światowego kryzysu, zaciskania pasa, Binga i Obamy. Oczywiście tą listę możemy rozwijać, każdy podług własnych obserwacji. Ja skupię się na dwóch sprawach: podsumowaniach rynku reklamy i… prawdzie o kobietach.

Rynek reklamy internetowej – jako jedyny – zanotował wzrost w 2009 roku. W poprzednim roku wyraźnie widać przesunięcie środków na promocję z mediów tradycyjnych na rzecz Internetu. Szybki i pewny zwrot z kampanii internetowych kusił przedsiębiorców i dyrektorów marketingu. W opublikowanym przez ZenithOptimedia Group badaniu wynika, że w kolejnych latach nie będzie gorzej. 9,5% wzrost w obszarze reklamy internetowej, w następnych latach zostanie zastąpiony przez 12-13% skok w górę. Eksperci rynku reklamowego wieszczą szybkie prześcigniecie prasy przez Internet. W połowie dekady to wirtualna sieć ma być drugim co do wielkości medium reklamowym na świecie.

Oto dwa zestawienia podsumowująco-przewidujące. Pierwsza tabela pokazuje największe media oraz ich udziały (w %) roczne w rynkach reklamowych:
Druga tabela „ustawia” powyższe media pod kątem udziału finansowego, wyrażonego w milionach USD.


Chciałbym również wspomnieć o wynikach badań przeprowadzonych przez lombard borro.com. Z opublikowanego zestawienia jasno wynika, że kobiety od swoich mężczyzn bardziej wolą… telefony komórkowe. Na czele rankingu najcenniejszych „dóbr” dla kobiety znalazła się mama, a następnie fotografie, komórki, przyjaciółka, chłopak, pierścionek z brylantem, pies, laptop, prostownica do włosów, torebka i tusz do rzęs. Jak miło, że w tym zestawieniu jesteśmy wyżej od prostownicy.

Na pocieszenie mogę stwierdzić, że powyższe badanie zostało wykonane w Wielkiej Brytanii. Z drugiej zaś strony, skoro mieszkają tam głównie „Nasi”, to… nie jest dobrze.

Zatem Panowie w Nowym Roku życzę Wam… samych awansów w rankingach.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55