Ikona 02:10 min Ikona 30.12.2009

Podsumowań czas

Za chwil kilka nowy rok – nowe pomysły, nowa energia i nowe budżety. Szczególnie ten ostatni aspekt wymaga gruntownego przemyślenia: jakie inwestycje planować? Jakie trendy się pojawiły i które z nich mają szansę rozwinąć się na naszym rynku? Gdzie będą klienci i jaką metodą pozyskiwać ich uwagę?

Dopiero za pięć dwunasta, ale przedstawiciele branży mediowej i internetowej już potrafią z perspektywy ocenić 2009 rok oraz zjawiska mu właściwe i znaczące dla kolejnego roku, a nawet lat.

„Widmo kryzysu krąży nad Europą” – martwiliśmy się po cichu wszyscy u progu 2009. Rosnące i malejące wskaźniki gospodarcze, nazbyt często czerwone indeksy giełdowe i społeczne poczucie niepewności towarzyszyły stawiały nowe wyzwania przed przedsiębiorstwami: każda złotówka była przed wydaniem obracana trzy razy. Zweryfikowane zostały start upy i rentowność dotąd istniejących inicjatyw gospodarczych, poziom zatrudnienia, sens inwestowania środków w różne formy reklamy. Cięcia i zmiany po latach tłustych – niejedna firma przeżyła terapię wstrząsową.

Pod koniec roku widać wyraźnie, że suchą stopą przed ten trudny okres przeszła branża internetowa. Jak ocenia IAB Polska, kryzys wymusił na przedsiębiorcach przemyślenie schematów postępowania. Zwrot w stronę Internetu okazała się logiczną konsekwencją liczenia, co się najbardziej opłaca. Do największych wyzwań dyrektor generalny organizacji zalicza edukację i legislację – nowe formy komunikacji wymagają adekwatnych zapisów prawnych – oraz stworzenie treści i form atrakcyjnych dla grupy Polaków 55+, których udział w korzystaniu z Sieci jest wciąż niski.

Ocenia się także, że wiele nauczyć się muszą również dostawcy treści – by Internet ugruntował się na pozycji nie tylko ciekawego i bogatego, lecz także wiarygodnego źródła informacji.

Rok 2009 jest kolejnym, w którym zaznaczył się wzrost znaczenia Internetu – medium to stało się już właściwie równorzędnym dla innych form komunikacji masowej, a akcje promocyjne ukierunkowane na Sieć przestają być jedynie uzupełnieniem tradycyjnych kampanii. Rynek nie jest jeszcze nasycony, wielu użytkowników i reklamodawców stawia pierwsze kroki w uczestnictwie w społeczeństwie internetowym, można więc śmiało przewidywać, że energia, z jaką ta dziedzina się rozwija, zostanie zachowana.

Życzmy więc sobie i naszym budżetom, by trafiały właściwie – w naszą grupę docelową 🙂

Źródło: Wirtualnemedia

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:45 min 04.01.2010 Miniony rok, mimo wielu kryzysów był całkiem dobrym czasem dla rynku reklamy internetowej, która zanotowała w tym okresie wzrost w kwestii poświęcanych na nią funduszy. Co więcej według prognoz, kolejne lata mają być równie sprzyjające. Można więc wnioskować, że z biegiem czasu Internet stanie się medium, najczęściej i najchętniej wybieranym przez reklamodawców. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:15 min 11.01.2010 Według raportu opublikowanego przez Gemius, to kobiety obecnie rządzą w polskim Internecie. Okazuje się, że to właśnie płeć piękna spędza w sieci dużo czasu, szukając informacji o konkretnych firmach i produktach czy też robiąc zakupy. Oznacza to, że kobiety stały się bardzo istotną grupą docelową dla reklamodawców i należy liczyć się z nich oczekiwaniami. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:05 min 22.12.2009 Zbliżający się wielkimi krokami, Nowy Rok 2010 niesie z sobą bardzo budujące prognozy dla marketingu internetowego. Nakłady na reklamę tradycyjną w dalszym ciągu będą maleć, natomiast promocja w sieci jeszcze bardziej zwiększy swoją popularność, a sam Internet wysunie się na prowadzenie wśród mediów. Czy czeka nas internetowa rewolucja czy raczej nieuniknione zmiany? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700