Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:10 min Ikona 30.12.2009

Podsumowań czas

Podsumowań czasZa chwil kilka nowy rok – nowe pomysły, nowa energia i nowe budżety. Szczególnie ten ostatni aspekt wymaga gruntownego przemyślenia: jakie inwestycje planować? Jakie trendy się pojawiły i które z nich mają szansę rozwinąć się na naszym rynku? Gdzie będą klienci i jaką metodą pozyskiwać ich uwagę?

Dopiero za pięć dwunasta, ale przedstawiciele branży mediowej i internetowej już potrafią z perspektywy ocenić 2009 rok oraz zjawiska mu właściwe i znaczące dla kolejnego roku, a nawet lat.

„Widmo kryzysu krąży nad Europą” – martwiliśmy się po cichu wszyscy u progu 2009. Rosnące i malejące wskaźniki gospodarcze, nazbyt często czerwone indeksy giełdowe i społeczne poczucie niepewności towarzyszyły stawiały nowe wyzwania przed przedsiębiorstwami: każda złotówka była przed wydaniem obracana trzy razy. Zweryfikowane zostały start upy i rentowność dotąd istniejących inicjatyw gospodarczych, poziom zatrudnienia, sens inwestowania środków w różne formy reklamy. Cięcia i zmiany po latach tłustych – niejedna firma przeżyła terapię wstrząsową.

Pod koniec roku widać wyraźnie, że suchą stopą przed ten trudny okres przeszła branża internetowa. Jak ocenia IAB Polska, kryzys wymusił na przedsiębiorcach przemyślenie schematów postępowania. Zwrot w stronę Internetu okazała się logiczną konsekwencją liczenia, co się najbardziej opłaca. Do największych wyzwań dyrektor generalny organizacji zalicza edukację i legislację – nowe formy komunikacji wymagają adekwatnych zapisów prawnych – oraz stworzenie treści i form atrakcyjnych dla grupy Polaków 55+, których udział w korzystaniu z Sieci jest wciąż niski.

Ocenia się także, że wiele nauczyć się muszą również dostawcy treści – by Internet ugruntował się na pozycji nie tylko ciekawego i bogatego, lecz także wiarygodnego źródła informacji.

Rok 2009 jest kolejnym, w którym zaznaczył się wzrost znaczenia Internetu – medium to stało się już właściwie równorzędnym dla innych form komunikacji masowej, a akcje promocyjne ukierunkowane na Sieć przestają być jedynie uzupełnieniem tradycyjnych kampanii. Rynek nie jest jeszcze nasycony, wielu użytkowników i reklamodawców stawia pierwsze kroki w uczestnictwie w społeczeństwie internetowym, można więc śmiało przewidywać, że energia, z jaką ta dziedzina się rozwija, zostanie zachowana.

Życzmy więc sobie i naszym budżetom, by trafiały właściwie – w naszą grupę docelową 🙂

Źródło: Wirtualnemedia

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak reklamować się na TikToku? Ikona 5:00 min 17.03.2023

Jak reklamować się na TikToku?

Jeśli wydaje Ci się, że TikTok to jedynie miejsce, na której ogląda się śmieszne filmy z kotami, to grubo się mylisz. Aplikację tę pobrano już ponad 3 miliardy razy i stanowi świetną platformę reklamową. Przeczytaj, jak możesz wykorzystać TikTok w promocji swojego biznesu.  Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 7

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak szukać tematów na blog w wyszukiwarce Ikona 7:25 min 03.03.2023

Jak szukać tematów na blog w wyszukiwarce

Prowadzisz na swojej stronie blog, który nie generuje widoczności i ruchu? Twoja witryna zawiera już wiele wpisów, ale część z nich jest niektualna, a Ty dawno nie dodałeś nic nowego? A może dopiero zaczynasz przygodę z blogowaniem, ale nie wiesz, jakie tematy warto poruszyć, aby były poczytne i przynosiły wartościowy ruch na stronę? Jeśli tak – ten wpis jest dla Ciebie! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak „robić” Zakupy Google – praktyczny poradnik Ikona 5:55 min 01.03.2023

Jak „robić” Zakupy Google – praktyczny poradnik

Zakupy Google, czyli Google Shopping funkcjonują w Polsce od 10 lat, a mimo to świadomość na temat tej usługi wśród właścicieli firm jest wciąż niewielka. Czym właściwie są Zakupy Google i dlaczego warto z nich korzystać w ramach reklamowania sklepu w wyszukiwarce? Tego dowiesz się z mojego artykułu. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55