Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:10 min Ikona 30.12.2009

Podsumowań czas

Za chwil kilka nowy rok – nowe pomysły, nowa energia i nowe budżety. Szczególnie ten ostatni aspekt wymaga gruntownego przemyślenia: jakie inwestycje planować? Jakie trendy się pojawiły i które z nich mają szansę rozwinąć się na naszym rynku? Gdzie będą klienci i jaką metodą pozyskiwać ich uwagę?

Dopiero za pięć dwunasta, ale przedstawiciele branży mediowej i internetowej już potrafią z perspektywy ocenić 2009 rok oraz zjawiska mu właściwe i znaczące dla kolejnego roku, a nawet lat.

„Widmo kryzysu krąży nad Europą” – martwiliśmy się po cichu wszyscy u progu 2009. Rosnące i malejące wskaźniki gospodarcze, nazbyt często czerwone indeksy giełdowe i społeczne poczucie niepewności towarzyszyły stawiały nowe wyzwania przed przedsiębiorstwami: każda złotówka była przed wydaniem obracana trzy razy. Zweryfikowane zostały start upy i rentowność dotąd istniejących inicjatyw gospodarczych, poziom zatrudnienia, sens inwestowania środków w różne formy reklamy. Cięcia i zmiany po latach tłustych – niejedna firma przeżyła terapię wstrząsową.

Pod koniec roku widać wyraźnie, że suchą stopą przed ten trudny okres przeszła branża internetowa. Jak ocenia IAB Polska, kryzys wymusił na przedsiębiorcach przemyślenie schematów postępowania. Zwrot w stronę Internetu okazała się logiczną konsekwencją liczenia, co się najbardziej opłaca. Do największych wyzwań dyrektor generalny organizacji zalicza edukację i legislację – nowe formy komunikacji wymagają adekwatnych zapisów prawnych – oraz stworzenie treści i form atrakcyjnych dla grupy Polaków 55+, których udział w korzystaniu z Sieci jest wciąż niski.

Ocenia się także, że wiele nauczyć się muszą również dostawcy treści – by Internet ugruntował się na pozycji nie tylko ciekawego i bogatego, lecz także wiarygodnego źródła informacji.

Rok 2009 jest kolejnym, w którym zaznaczył się wzrost znaczenia Internetu – medium to stało się już właściwie równorzędnym dla innych form komunikacji masowej, a akcje promocyjne ukierunkowane na Sieć przestają być jedynie uzupełnieniem tradycyjnych kampanii. Rynek nie jest jeszcze nasycony, wielu użytkowników i reklamodawców stawia pierwsze kroki w uczestnictwie w społeczeństwie internetowym, można więc śmiało przewidywać, że energia, z jaką ta dziedzina się rozwija, zostanie zachowana.

Życzmy więc sobie i naszym budżetom, by trafiały właściwie – w naszą grupę docelową 🙂

Źródło: Wirtualnemedia

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO PR na ratunek Ikona 02:00 min 02.12.2009 Czarny PR nie jest niestety zjawiskiem niszowym, skrajnym. Stosunkowo często firmy padają ofiarami takich działań. W jaki sposób można się przed nimi bronić? Czy jest sposób, aby fałszywe opinie nie pojawiały się w wynikach wyszukiwania, które przecież są ustalane algorytmicznie? W tej sytuacji może pomóc SEO PR. Co to takiego? Wyjaśniamy na naszym blogu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:40 min 27.10.2008 Co sprawia, że Polki coraz chętniej robią zakupy za pośrednictwem Sieci? Ogromnym udogodnieniem jest przede wszystkim... dostępność. W sklepie internetowym zakupy można robić przez całą dobę, korzystać z atrakcyjnych promocji oraz z porównywarki cen, a także zamówić wymarzony produkt w mgnieniu oka. Popularność internetowego shoppingu wcale nas nie dziwi! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:35 min 26.02.2010 W ostatnim kwartale 2009 roku przeprowadzone zostało badanie, według którego aż 50,2% Polaków korzysta z Internetu. W tym poście prezentujemy szczegółowe informacje na temat profilu polskiego internauty, przedstawiające m.in. częstotliwość korzystania z Internetu, ulubione strony internetowe naszych rodaków oraz najchętniej wybieraną lokalizację do surfowania po sieci. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700