Ikona 02:15 min Ikona 11.01.2010

Koniec z mężczyznami, czyli o tym iż polski internet należy już do kobiet

Minęła epoka męskiej dominacji wśród osób korzystających z Internetu. Surfowanie w sieci stało się najpopularniejszą formą spędzania wolnego czasu dla 53% polskich internautek. Panie korzystają z internetu by zbierać informacje o firmach i ich produktach, także dokonywać zakupów. Polskie kobiety są istotną grupą docelową dla reklamodawców. Ciekawym faktem jest iż w 2009 roku 66% internautów w Polsce deklarowało, że choć raz skorzystało z możliwości zakupu produktu lub usługi za pośrednictwem sieci (podobny procent rok wcześniej.)

Raport Gemius „Kobieta w sieci” jest pierwszą segmentacją polskich internautek. Badanie to zawiera ciekawe dane jako iż jest „kompleksowym studium cech i zachowań polskich użytkowniczek sieci, oferującym unikatową wiedzę o preferencjach internautek. Pozwala dogłębnie poznać zwyczaje zakupowe Polek korzystających z internetu, co znacząco ułatwia tworzenie kampanii marketingowych.” Tego typu raport może być podstawą do tworzenia kampanii reklamowych i internetowej promocji dla firm z kobietami jako główna grupą docelową z unikalnymi potrzebami i percepcją informacji zawartej w internecie.

Zaprezentowane w badaniu poszczególne typy polskich internautek otrzymały nazwy umowne symbolizujące cechy charakteru oraz wzory zachowań mających znaczenie przy korzystaniu z internetu. Co najważniejsze, „kryterium wyróżniającym poszczególne grupy są podzielane wartości, stosunek do zakupów, zwyczaje zakupowe, stosunek do konkursów organizowanych przez producentów i cechy demograficzne.” Zdefiniowane i przebadane grupy to: Normaleski, Siatkarki, Szafiarki, Kulturystki i Tenisistki.

32% polskich internautek to Normaleski, czyli panie z wyższym wykształcenie i ustabilizowaną sytuacją osobistą oraz finansową. Często to mężatki i matki nie rezygnujące z kariery czy rozwoju osobistego ze znacznym budżetem to racjonalnego planowania i wykorzystania (na przykład na zakupy w internecie). Kolejną grupą (25%) są poświęcające się dla rodziny Siatkarki (od przynoszonych w siatkach zakupów dla całej rodziny) mieszkające w mniejszych miejscowościach, z mniejszym dochodem i zwracające uwagę na cenę oraz promocje. Młode, wykształcone i dobrze sytuowane Szafiarki to 13% internautek. Są to osoby niezależne (często single lub osoby w wolnych związkach) ceniące sobie dobre marki których głównym hobby często są zakupy. Kulturystki preferujące życie kulturalne i mniej materialne wartości (często studentki unikające dużych zakupów) to kolejne 10%. Ostatnią grupą polskich internautek są Tenisistki (20% internautek) czyli najmłodsze osoby (nazwane od często noszonego obuwia) będące mało świadomymi konsumentkami z małym budżetem i słabością do sprzedaży wysyłkowej.

Źródło: Gemius

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:35 min 15.01.2010 Formy promocji, z którymi możemy spotkać się w Internecie już dawno nie ograniczają się do irytujących banerów, które trudno jest wyłączyć. Natomiast okazuje się, że wiedza użytkowników wyszukiwarek internetowych jest w tym zakresie dosyć ograniczona. Bo reklama w Internecie to nie tylko baner z niewidzialnym i znikającym krzyżykiem, ale tak naprawdę każdy ruch użytkownika. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:20 min 21.01.2010 Według raportu przygotowanego przez TNS OBOP, wyszukiwarki internetowe stały się w ostatnim czasie doskonałym miejscem do promocji swoich ofert przez biura turystyczne. Okazuje się, ze Internauci chętnie szukają w sieci opinii na temat biur podróży oraz informacji o konkretnych kierunkach podróży. Dlatego w tym sektorze warto rozważyć połączenie strategii reklamowych offline oraz online. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:45 min 04.01.2010 Miniony rok, mimo wielu kryzysów był całkiem dobrym czasem dla rynku reklamy internetowej, która zanotowała w tym okresie wzrost w kwestii poświęcanych na nią funduszy. Co więcej według prognoz, kolejne lata mają być równie sprzyjające. Można więc wnioskować, że z biegiem czasu Internet stanie się medium, najczęściej i najchętniej wybieranym przez reklamodawców. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700