Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 02:20 min Ikona 03.10.2013

Lokalne marki na globalnych trendach

Każdy z przedsiębiorców zastanawia się, na czym opierać swoją komunikację z klientami. Czym mamy się kierować, jak nie trendami w mediach społecznościowych, jakie prognozują nam specjaliści? Według nich na rynku social mediów dojdzie do znacznych przetasowań, które z pewnością będą miały wpływ na rodzaj przekazywanego komunikatu, ale przede wszystkim na dobór kanałów, za pomocą których chcemy dotrzeć do naszych klientów.

Wybór kanałów a ewolucja Mediów Społecznościowych

 

Według Forbesa znaczenia nabiorą portale takie jak Google+, LinkedIn czy MySpace, gdzie posiadanie kanału komunikacji danej marki stanie się jej obowiązkowym punktem. Google+, które na Zachodzie stało się w szybkim tempie miejscem, w którym skupione zostały najpotężniejsze marki nie zyskało tak szybkiej popularności w Polsce. To ma się zmienić. Google+ ma się stać istotnym elementem algorytmu Google, dzięki czemu firmy posiadające tam swój profil będą uzyskiwały lepsze wyniki w pozycjonowaniu.

W 2014 roku staniemy się także świadkami wzrostu znaczenia roli, jaką posiadają media, na których jedyną opcją nie jest tylko dodawanie zdjęć, ale także video. Dzięki odpowiednim aplikacjom, jak na przykład Vine na Twitterze możliwe będzie intuicyjne dodawanie filmów z urządzeń mobilnych.

Według specjalistów istotnym elementem w mediach społecznościowych będzie także wprowadzanie dodatkowych funkcjonalności, jak na przykład oferowana przez Facebook, Twitter czy Instagram funkcja geolokalizacji, która z kolei przyczyni się do spadku popularności Foursquare.

MySpace, dzięki połączeniu możliwości odsłuchiwania muzyki poprzez funkcje spersonalizowanego radia na iPhone’a również stanie się silnym konkurentem, a LinkedIn- głównym miejscem wirtualnych spotkań profesjonalistów.

Trendy w Mediach Społecznościowych na horyzoncie

 

Jak zatem owe media społecznościowe w swojej komunikacji może wykorzystać lokalna marka? Należy na początku zastanowić się, gdzie nasi potencjalni klienci spędzają czas, a następnie zbudować odpowiedni komunikat.

Z pewnością do lokalnej społeczności łatwiej będzie dotrzeć poprzez dodatkowe usługi, jakie świadczy np. Facebook. Istnieje w nim bowiem możliwość wykupowania reklam, które skierowane są do konkretnych osób zamieszkujących dany region. Mamy zatem pewność, że trafiamy ze swoim komunikatem do odpowiednich odbiorców, którzy przerodzić się mogą w naszych klientów.

Warto także wykorzystać możliwości, jakie daje nam Instagram, gdzie za pomocą funkcjonalnych tagów łatwo możemy kategoryzować dodane przez nas zdjęcia, dzięki czemu w szybszy sposób zostaną one odnalezione przez lokalną społeczność (np. #poznan).

Mimo iż Foursquare będzie w opinii specjalistów tracił na znaczeniu, dla lokalnych biznesów istotnym jest zaznaczenie swojej obecności w tym kanale. Można w nim bowiem nie tylko oznaczyć na mapce lokalizację naszej firmy, ale także informować potencjalnych klientów o licznych promocjach, jakie są u nas organizowane.

Korzystając natomiast z Google+ wykorzystujemy w prostej formie mechanizm, jakim jest marketing szeptany. Posiadając bowiem profil na Google+ Lokalnie możemy zachęcić naszych klientów do dzielenia się swoją opinią i wystawiania ocen na naszej firmowej stronie. Dzięki rekomendacjom możliwe jest zachęcenie kolejnych klientów do odwiedzenia, np. naszej restauracji, jaką polecają nasi zadowoleni klienci.

Warto zatem pomyśleć nad komunikatem, jaki mamy do przekazania naszym klientom i ruszyć do dzieła. Powodzenia!

Źródło: Marketing Przy Kawie

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

YouTuber – zawód z pasją Ikona 03:40 min 23.11.2013 Rzucili pracę w korporacjach, aby zarabiać na Internecie. Zna ich tysiące, a nawet miliony osób. Ich popularność często przekracza ramy wirtualnego świata. Po licznych nagranych filmikach ich twarze stają się rozpoznawalne. Co jednak najważniejsze – ich działania przynoszą realne wpływy finansowe. To YouTuberzy. Termin YouTuber pojawił się w momencie upowszechnienia półprofesjonalnych kanałów w serwisie YouTube. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Facebook rządzi w Turcji i na Węgrzech! Ikona 01:00 min 04.04.2014 Czy zastawialiście się kiedyś jak kształtuje się profil przeciętnego użytkownika Facebooka w Polsce i na świecie? Dzięki badaniom przeprowadzonym przez firmę Gemius mamy szansę dokonać analizy demograficznej fanów portali społecznościowych, którzy najczęściej korzystają z serwisu Marka Zuckerberga. Największą popularnością cieszy się on na Węgrzech oraz w Turcji, gdzie aż 86% internautów odwiedza Facebooka. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

ROI w social media – to możliwe Ikona 04:40 min 30.07.2013 Wiele mówi się o tym, że obecność firmy w mediach społecznościowych  jest dziś konieczna do zdobycia przez nią kolejnych klientów, a co za tym idzie – zysków. W dalszym ciągu jednak podchodzi się do tej kwestii z dużą ostrożnością. Powód jest jeden: ograniczone możliwości zmierzenia ROI (return on investment), czyli zwrotu z inwestycji. To wciąż element, który zniechęca firmy do korzystania z social media. Jak się jednak okazuje, pojawia się coraz więcej możliwości mierzenia zysków w mediach społecznościowych. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700