Ikona 00:00 min Ikona 29.04.2016

Dotarcie do odbiorców za pośrednictwem reklam Google jest coraz powszechniejszym sposobem na rozpędzenie swojego biznesu. Dotychczas jednym z niewielu miejsc względnie „wolnych” od treści reklamowych były wyniki wyszukiwania w Mapach Google (oczywiście pomijając testy, które były prowadzone w ostatnich miesiącach).

Jednak od ok. 18 kwietnia również i w tym miejscu możemy przyciągnąć uwagę internauty i zachęcić go do skorzystania z oferty naszej firmy, a nawet – do bezpośrednich odwiedzin w naszej placówce. W końcu Mapy Google to przede wszystkim serwis lokalny, stworzony dla użytkowników poszukujących informacji o pobliskich sklepach, muzeach, restauracjach i innych interesujących ich miejscach.

 

Jak to działa AdWords w Mapach Google

 

Reklamy będą się wyświetlać zarówno w wersji mobilnej, jak i tej przeznaczonej na komputery. Co ciekawe, nasza reklama będzie widoczna na liście wyników wyszukiwania oraz w widoku mapy (w formie fioletowego znacznika).

 

Ile to kosztuje?

 

Sposób rozliczania za reklamę jest oparty na systemie CPC (ang. cost-per-click). W przypadku Map Google zapłacimy za kliknięcia w:

– „pobierz informacje o lokalizacji”,

– „pokaż trasę”,

– „kliknij, aby połączyć” (na telefonach komórkowych).

W skrócie: zapłacimy za każdą akcję wykonaną na naszej reklamie przez internautę.

 

 

Jak zacząć promocję?

 

Przede wszystkim konieczne jest włączenie rozszerzeń lokalizacji oraz odpowiednia optymalizacja kampanii: pod kątem lokalizacji (dostosowanie stawek do danej lokalizacji) oraz fraz kluczowych.

Przy okazji warto zadbać o prawidłową optymalizację samej wizytówki firmy w mapach (zgodnie z aktualnymi wytycznymi Google) wraz z regularną aktualizacją wyświetlanych tam informacji. W końcu nie chcemy, aby Klienci dzwonili pod stary numer telefonu lub odwiedzali poprzednią siedzibę naszej firmy!

Ponadto atrakcyjny wizualnie wpis na pewno lepiej zaprezentuje naszą firmę internaucie, a przecież pierwsze wrażenie jest często kluczowe.

 

 

Podsumowując – czy warto?

 

Zdecydowanie tak! Jest to kolejna forma dotarcia do odbiorców, pozwalająca jeszcze precyzyjniej docierać do Klientów, poszukujących naszych usług lub produktów w naszej okolicy! Taka reklama może więc przełożyć się jeszcze lepiej nie tylko na konwersje online, ale również (a kto wie czy nie przede wszystkim) offline.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Reklama na Mapach Google Ikona 00:00 min 02.06.2016 Jeszcze niedawno Mapy Google pozwalały jedynie planować trasy i wyszukiwać lokalne przedsiębiorstwa. Dziś celem Google wydaje się być zmaksymalizowanie użyteczności tej usługi nie tylko dla samych użytkowników, lecz także promujących się tam firm. Na Mapy Google z przytupem i fioletowym znacznikiem wkroczyli reklamodawcy AdWords, a jakiś czas wcześniej partnerzy Google tacy jak np. Booking.com, HRS, czy inne wyszukiwarki hoteli i systemy rezerwacji. Co jeszcze ma w zanadrzu gigant z Mountain View? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Porównywarka Sunrise System, czyli kliknięcia tańsze średnio o 31%! Ikona 04:10 min 29.07.2021 Kampanie Zakupów Google realizowane za pomocą zewnętrznych porównywarek cen to szansa na tańsze kliknięcie i więcej konwersji. Historie naszych klientów potwierdzają – jest zdecydowanie taniej. O ile? Średnio o 31% tańsze są kliknięcia pochodzące z porównywarki Sunrise System Shop. Możliwe jest to dzięki Comparison Shopping Services (CSS)!     Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Koniec Flasha w reklamach graficznych Google Ikona 01:00 min 02.03.2016 Ze wsparcia technologii Flash na rzecz HTML5 wycofuje się coraz więcej firm tworzących branżę IT. Flasha nie obsługuje już iOS, Android, mobilna wersja Chrome'a, a w przypadku starszych wersji wtyczki Adobe także przeglądarka Mozilla Firefox. Teraz przyszedł czas na Google i AdWords. Gigant z Mountain View jeszcze w pierwszej połowie tego roku ma zamiar zrezygnować z reklam w formacie Flash. Kiedy dokładnie to nastąpi i dlaczego? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700