Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Dotarcie do odbiorców za pośrednictwem reklam Google jest coraz powszechniejszym sposobem na rozpędzenie swojego biznesu. Dotychczas jednym z niewielu miejsc względnie „wolnych” od treści reklamowych były wyniki wyszukiwania w Mapach Google (oczywiście pomijając testy, które były prowadzone w ostatnich miesiącach).
Jednak od ok. 18 kwietnia również i w tym miejscu możemy przyciągnąć uwagę internauty i zachęcić go do skorzystania z oferty naszej firmy, a nawet – do bezpośrednich odwiedzin w naszej placówce. W końcu Mapy Google to przede wszystkim serwis lokalny, stworzony dla użytkowników poszukujących informacji o pobliskich sklepach, muzeach, restauracjach i innych interesujących ich miejscach.
Reklamy będą się wyświetlać zarówno w wersji mobilnej, jak i tej przeznaczonej na komputery. Co ciekawe, nasza reklama będzie widoczna na liście wyników wyszukiwania oraz w widoku mapy (w formie fioletowego znacznika).
Sposób rozliczania za reklamę jest oparty na systemie CPC (ang. cost-per-click). W przypadku Map Google zapłacimy za kliknięcia w:
– „pobierz informacje o lokalizacji”,
– „pokaż trasę”,
– „kliknij, aby połączyć” (na telefonach komórkowych).
W skrócie: zapłacimy za każdą akcję wykonaną na naszej reklamie przez internautę.
Przede wszystkim konieczne jest włączenie rozszerzeń lokalizacji oraz odpowiednia optymalizacja kampanii: pod kątem lokalizacji (dostosowanie stawek do danej lokalizacji) oraz fraz kluczowych.
Przy okazji warto zadbać o prawidłową optymalizację samej wizytówki firmy w mapach (zgodnie z aktualnymi wytycznymi Google) wraz z regularną aktualizacją wyświetlanych tam informacji. W końcu nie chcemy, aby Klienci dzwonili pod stary numer telefonu lub odwiedzali poprzednią siedzibę naszej firmy!
Ponadto atrakcyjny wizualnie wpis na pewno lepiej zaprezentuje naszą firmę internaucie, a przecież pierwsze wrażenie jest często kluczowe.
Zdecydowanie tak! Jest to kolejna forma dotarcia do odbiorców, pozwalająca jeszcze precyzyjniej docierać do Klientów, poszukujących naszych usług lub produktów w naszej okolicy! Taka reklama może więc przełożyć się jeszcze lepiej nie tylko na konwersje online, ale również (a kto wie czy nie przede wszystkim) offline.
Źródło grafik i informacji: AdWords – pomoc
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: