Ikona 00:00 min Ikona Sunrise System 02.06.2016

Jakiś miesiąc temu pisaliśmy o tym, że reklama AdWords podbija nowe terytoria. Fioletowe znaczniki na dobre zagościły na Mapach Google, lecz gigant z Mountain View wcale nie zamierza spocząć na laurach. Koncern planuje dalej rozwijać swoją usługę i eksperymentuje z nowymi rozwiązaniami zarówno dla użytkowników mobilnych, jak również tych, którzy dopiero planują nowe trasy na domowym komputerze.

 

Fioletowy znacznik i… logo?

 

W tej chwili, jeśli prowadzimy kampanię AdWords zoptymalizowaną pod kątem wybranego obszaru i mamy włączone rozszerzenie lokalizacji, nasze reklamy będą wyświetlać się nad naturalnymi wynikami także w wyszukiwarce Map Google. Będą opatrzone fioletową ikoną „Reklama”, a na samej mapie pojawi się wyróżniająca się wśród innych fioletowa etykieta bądź fioletowy znacznik.

 

W zeszłym tygodniu Google uchyliło jednak rąbka tajemnicy i ujawniło, że pracuje nad nowymi formatami reklamy na Mapach Google. Miałyby one nie tylko poprawić widoczność płacących za kliknięcia reklamodawców, lecz także zwiększyć użyteczność map.

 

Jednym z pomysłów jest nowa forma promocji firm, takich jak stacje benzynowe, kawiarnie, lokale, gdzie możemy szybko coś przekąsić, czy inne miejsca, które mogłyby zainteresować przede wszystkim podróżujących. Znaczniki tego rodzaju działalności miałyby wyświetlać się wzdłuż wybranej przez użytkownika trasy, jak również w trakcie poruszania się po wybranym obszarze. Uwagę przykuwałby nie tylko fioletowy znacznik, lecz także umiejscowione pod nim logo firmy pobrane zapewne z wizytówki stworzonej w usłudze Google Moja Firma.

 

Na uwagę zasługuje także fakt, że jest już jedna branża dość wyjątkowo traktowana przez koncern. Reklamujące się w AdWords hotele, bo o nich mowa, które mają wizytówkę na Mapach Google i dodały do kampanii rozszerzenie lokalizacji, nie są oznaczone na fioletowo jak inni reklamodawcy, lecz na żółto, tak jak ma to miejsce w przypadku reklam AdWords w klasycznej wyszukiwarce Google. Przypadek? Nie sądzę!

 

A skoro już o hotelach mowa…

 

…to warto wspomnieć, że w przypadku Map Google właściciele hoteli mogą korzystać nie tylko z dobrodziejstw reklam AdWords, lecz także kilku innych udoskonaleń, które mogą zachęcić użytkowników do skorzystania z właśnie ich oferty. Wiemy już, że Google testuje wyświetlanie opinii na temat hoteli nie tylko pozostawionych w ich wizytówkach, lecz także z innych zaufanych stron takich jak np. Booking.com.

 

W Polsce przejawiać się to może przede wszystkim pod postacią Podsumowania opinii, które pobiera opinie wystawione na stronie TrustYou.com. Użytkownicy Map Google mogą więc przeczytać opinie z Google, jak również praktyczne podsumowanie obejmujące informacje o pokojach, lokalizacji oraz obsłudze i udogodnieniach.

 

Ceny i rezerwacje

 

Współpraca z wyszukiwarkami takimi jak Booking.com to jednak nie tylko możliwość wyświetlania większej ilości opinii o naszym obiekcie, lecz także wyświetlanie cen i aktualnych promocji oraz możliwość rezerwacji pokoju bezpośrednio z poziomu Map Google! Jeśli tylko pośrednik, z którym podjęliśmy współpracę, korzysta z aplikacji Hotel Prices Application Programming Interface i uzupełni w niej ceny naszych pokoi, możemy pozyskać nowych gości również wśród użytkowników Map Google, także tych, którzy niekoniecznie wyszukują noclegi przez Booking.com lub podobne mu strony.

 

Osoby, które wpiszą w klasyczną, czy też lokalną wyszukiwarkę frazę „hotel [miasto]” zobaczą wizytówki hoteli opatrzone aktualną ceną za pokój, a także będą mogły szybko dokonać rezerwacji w interesującym je terminie

 

Testy na Mapach Google

 

W przyszłości o promocjach być może będą mogły informować na Mapach Google nie tylko hotele, czy inne obiekty noclegowe. Google eksperymentuje w tej kwestii także w innych branżach. Gigant z Mountain View chciałby umożliwić firmom posiadającym wizytówki na Mapach Google wyświetlanie oferowanych przez nich produktów oraz aktualnych promocji. Użytkownicy mogliby po odnalezieniu takiej wizytówki przy pomocy paru kliknięć sprawdzić, jaki dana firma ma asortyment, a także, czy nie czeka na nich jakaś interesująca okazja. Opcja ta miałaby być dostępna oczywiście zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i desktopowych. 

 

Co wyniknie z testów prowadzonych przez koncern? Osobiście mam nadzieję, że przedstawione wyżej pomysły Google wejdą w życie. Nieważne jednak, co koniec końców zostanie wprowadzone, już teraz śmiało można stwierdzić, że na Mapach Google czeka nas kolejna rewolucja!

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Porównywarka Sunrise System, czyli kliknięcia tańsze średnio o 31%! Ikona 04:10 min 29.07.2021 Kampanie Zakupów Google realizowane za pomocą zewnętrznych porównywarek cen to szansa na tańsze kliknięcie i więcej konwersji. Historie naszych klientów potwierdzają – jest zdecydowanie taniej. O ile? Średnio o 31% tańsze są kliknięcia pochodzące z porównywarki Sunrise System Shop. Możliwe jest to dzięki Comparison Shopping Services (CSS)!     Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 5:45 min 23.02.2022 Nawet najlepsza firma nie wybije się na rynku bez Klientów, właśnie dlatego tak ważna jest odpowiednia promocja, która pomoże do nich dotrzeć i zachęci do zakupu. Budowanie społeczności nie jest łatwe, ale też nie niemożliwe. Internet to potężne narzędzie, które daje ogromne możliwości, najpierw trzeba jednak nauczyć się z niego korzystać. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Reklamy AdWords w Mapach Google Ikona 00:00 min 29.04.2016 Stało się! Reklamy oficjalnie zawitały już do wyników wyszukiwania w Mapach Google. Od ok. 18 kwietnia możemy jeszcze skuteczniej docierać do odbiorców lokalnych. Po kilku miesiącach testów Google ostatecznie zdecydowało się na ten krok i dało nam jeszcze jedno narzędzie do rozwoju swojego biznesu. Jak to wygląda w praktyce? Czy użytkownicy będą klikać i odwiedzać naszą firmę? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.6 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700