Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 02.06.2016

Reklama na Mapach Google

Jakiś miesiąc temu pisaliśmy o tym, że reklama AdWords podbija nowe terytoria. Fioletowe znaczniki na dobre zagościły na Mapach Google, lecz gigant z Mountain View wcale nie zamierza spocząć na laurach. Koncern planuje dalej rozwijać swoją usługę i eksperymentuje z nowymi rozwiązaniami zarówno dla użytkowników mobilnych, jak również tych, którzy dopiero planują nowe trasy na domowym komputerze.

 

Fioletowy znacznik i… logo?

W tej chwili, jeśli prowadzimy kampanię AdWords zoptymalizowaną pod kątem wybranego obszaru i mamy włączone rozszerzenie lokalizacji, nasze reklamy będą wyświetlać się nad naturalnymi wynikami także w wyszukiwarce Map Google. Będą opatrzone fioletową ikoną „Reklama”, a na samej mapie pojawi się wyróżniająca się wśród innych fioletowa etykieta bądź fioletowy znacznik.

 

 

 

W zeszłym tygodniu Google uchyliło jednak rąbka tajemnicy i ujawniło, że pracuje nad nowymi formatami reklamy na Mapach Google. Miałyby one nie tylko poprawić widoczność płacących za kliknięcia reklamodawców, lecz także zwiększyć użyteczność map.

 

Jednym z pomysłów jest nowa forma promocji firm, takich jak stacje benzynowe, kawiarnie, lokale, gdzie możemy szybko coś przekąsić, czy inne miejsca, które mogłyby zainteresować przede wszystkim podróżujących. Znaczniki tego rodzaju działalności miałyby wyświetlać się wzdłuż wybranej przez użytkownika trasy, jak również w trakcie poruszania się po wybranym obszarze. Uwagę przykuwałby nie tylko fioletowy znacznik, lecz także umiejscowione pod nim logo firmy pobrane zapewne z wizytówki stworzonej w usłudze Google Moja Firma.

 

 

Na uwagę zasługuje także fakt, że jest już jedna branża dość wyjątkowo traktowana przez koncern. Reklamujące się w AdWords hotele, bo o nich mowa, które mają wizytówkę na Mapach Google i dodały do kampanii rozszerzenie lokalizacji, nie są oznaczone na fioletowo jak inni reklamodawcy, lecz na żółto, tak jak ma to miejsce w przypadku reklam AdWords w klasycznej wyszukiwarce Google. Przypadek? Nie sądzę!

 

 

 

A skoro już o hotelach mowa…

…to warto wspomnieć, że w przypadku Map Google właściciele hoteli mogą korzystać nie tylko z dobrodziejstw reklam AdWords, lecz także kilku innych udoskonaleń, które mogą zachęcić użytkowników do skorzystania z właśnie ich oferty. Wiemy już, że Google testuje wyświetlanie opinii na temat hoteli nie tylko pozostawionych w ich wizytówkach, lecz także z innych zaufanych stron takich jak np. Booking.com.

 

 

W Polsce przejawiać się to może przede wszystkim pod postacią Podsumowania opinii, które pobiera opinie wystawione na stronie TrustYou.com. Użytkownicy Map Google mogą więc przeczytać opinie z Google, jak również praktyczne podsumowanie obejmujące informacje o pokojach, lokalizacji oraz obsłudze i udogodnieniach.

 

 

Ceny i rezerwacje

Współpraca z wyszukiwarkami takimi jak Booking.com to jednak nie tylko możliwość wyświetlania większej ilości opinii o naszym obiekcie, lecz także wyświetlanie cen i aktualnych promocji oraz możliwość rezerwacji pokoju bezpośrednio z poziomu Map Google! Jeśli tylko pośrednik, z którym podjęliśmy współpracę, korzysta z aplikacji Hotel Prices Application Programming Interface i uzupełni w niej ceny naszych pokoi, możemy pozyskać nowych gości również wśród użytkowników Map Google, także tych, którzy niekoniecznie wyszukują noclegi przez Booking.com lub podobne mu strony.

Osoby, które wpiszą w klasyczną, czy też lokalną wyszukiwarkę frazę „hotel [miasto]” zobaczą wizytówki hoteli opatrzone aktualną ceną za pokój, a także będą mogły szybko dokonać rezerwacji w interesującym je terminie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A jeśli akurat na Booking.com, czy innym portalu, z którym współpracujemy, jest promocja, to nasz partner może o niej poinformować także użytkowników Map Google!

 

 

 

Testy, testy, testy…

 

W przyszłości o promocjach być może będą mogły informować na Mapach Google nie tylko hotele, czy inne obiekty noclegowe. Google eksperymentuje w tej kwestii także w innych branżach. Gigant z Mountain View chciałby umożliwić firmom posiadającym wizytówki na Mapach Google wyświetlanie oferowanych przez nich produktów oraz aktualnych promocji. Użytkownicy mogliby po odnalezieniu takiej wizytówki przy pomocy paru kliknięć sprawdzić, jaki dana firma ma asortyment, a także, czy nie czeka na nich jakaś interesująca okazja. Opcja ta miałaby być dostępna oczywiście zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i desktopowych. 

 

 

 

Co wyniknie z testów prowadzonych przez koncern? Osobiście mam nadzieję, że przedstawione wyżej pomysły Google wejdą w życie. Nieważne jednak, co koniec końców zostanie wprowadzone, już teraz śmiało można stwierdzić, że na Mapach Google czeka nas kolejna rewolucja!

 

Źródła: Blog Inside AdWords, Search Engine Land, Wyszukiwarka Google – Pomoc

Źródła grafik: Mapy Google, Blog Inside AdWords, The SEM Post, Google.pl, Search Engine Land  

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55