Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 02.06.2016

Reklama na Mapach Google

Jakiś miesiąc temu pisaliśmy o tym, że reklama AdWords podbija nowe terytoria. Fioletowe znaczniki na dobre zagościły na Mapach Google, lecz gigant z Mountain View wcale nie zamierza spocząć na laurach. Koncern planuje dalej rozwijać swoją usługę i eksperymentuje z nowymi rozwiązaniami zarówno dla użytkowników mobilnych, jak również tych, którzy dopiero planują nowe trasy na domowym komputerze.

Fioletowy znacznik i… logo?

 

W tej chwili, jeśli prowadzimy kampanię AdWords zoptymalizowaną pod kątem wybranego obszaru i mamy włączone rozszerzenie lokalizacji, nasze reklamy będą wyświetlać się nad naturalnymi wynikami także w wyszukiwarce Map Google. Będą opatrzone fioletową ikoną „Reklama”, a na samej mapie pojawi się wyróżniająca się wśród innych fioletowa etykieta bądź fioletowy znacznik.

W zeszłym tygodniu Google uchyliło jednak rąbka tajemnicy i ujawniło, że pracuje nad nowymi formatami reklamy na Mapach Google. Miałyby one nie tylko poprawić widoczność płacących za kliknięcia reklamodawców, lecz także zwiększyć użyteczność map.

Jednym z pomysłów jest nowa forma promocji firm, takich jak stacje benzynowe, kawiarnie, lokale, gdzie możemy szybko coś przekąsić, czy inne miejsca, które mogłyby zainteresować przede wszystkim podróżujących. Znaczniki tego rodzaju działalności miałyby wyświetlać się wzdłuż wybranej przez użytkownika trasy, jak również w trakcie poruszania się po wybranym obszarze. Uwagę przykuwałby nie tylko fioletowy znacznik, lecz także umiejscowione pod nim logo firmy pobrane zapewne z wizytówki stworzonej w usłudze Google Moja Firma.

 

Na uwagę zasługuje także fakt, że jest już jedna branża dość wyjątkowo traktowana przez koncern. Reklamujące się w AdWords hotele, bo o nich mowa, które mają wizytówkę na Mapach Google i dodały do kampanii rozszerzenie lokalizacji, nie są oznaczone na fioletowo jak inni reklamodawcy, lecz na żółto, tak jak ma to miejsce w przypadku reklam AdWords w klasycznej wyszukiwarce Google. Przypadek? Nie sądzę!

 

A skoro już o hotelach mowa…

 

…to warto wspomnieć, że w przypadku Map Google właściciele hoteli mogą korzystać nie tylko z dobrodziejstw reklam AdWords, lecz także kilku innych udoskonaleń, które mogą zachęcić użytkowników do skorzystania z właśnie ich oferty. Wiemy już, że Google testuje wyświetlanie opinii na temat hoteli nie tylko pozostawionych w ich wizytówkach, lecz także z innych zaufanych stron takich jak np. Booking.com.

W Polsce przejawiać się to może przede wszystkim pod postacią Podsumowania opinii, które pobiera opinie wystawione na stronie TrustYou.com. Użytkownicy Map Google mogą więc przeczytać opinie z Google, jak również praktyczne podsumowanie obejmujące informacje o pokojach, lokalizacji oraz obsłudze i udogodnieniach.

 

Ceny i rezerwacje

 

Współpraca z wyszukiwarkami takimi jak Booking.com to jednak nie tylko możliwość wyświetlania większej ilości opinii o naszym obiekcie, lecz także wyświetlanie cen i aktualnych promocji oraz możliwość rezerwacji pokoju bezpośrednio z poziomu Map Google! Jeśli tylko pośrednik, z którym podjęliśmy współpracę, korzysta z aplikacji Hotel Prices Application Programming Interface i uzupełni w niej ceny naszych pokoi, możemy pozyskać nowych gości również wśród użytkowników Map Google, także tych, którzy niekoniecznie wyszukują noclegi przez Booking.com lub podobne mu strony.

Osoby, które wpiszą w klasyczną, czy też lokalną wyszukiwarkę frazę „hotel [miasto]” zobaczą wizytówki hoteli opatrzone aktualną ceną za pokój, a także będą mogły szybko dokonać rezerwacji w interesującym je terminie

 

Testy na Mapach Google

 

W przyszłości o promocjach być może będą mogły informować na Mapach Google nie tylko hotele, czy inne obiekty noclegowe. Google eksperymentuje w tej kwestii także w innych branżach. Gigant z Mountain View chciałby umożliwić firmom posiadającym wizytówki na Mapach Google wyświetlanie oferowanych przez nich produktów oraz aktualnych promocji. Użytkownicy mogliby po odnalezieniu takiej wizytówki przy pomocy paru kliknięć sprawdzić, jaki dana firma ma asortyment, a także, czy nie czeka na nich jakaś interesująca okazja. Opcja ta miałaby być dostępna oczywiście zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i desktopowych. 

Co wyniknie z testów prowadzonych przez koncern? Osobiście mam nadzieję, że przedstawione wyżej pomysły Google wejdą w życie. Nieważne jednak, co koniec końców zostanie wprowadzone, już teraz śmiało można stwierdzić, że na Mapach Google czeka nas kolejna rewolucja!

Źródła: Blog Inside AdWords, Search Engine Land, Wyszukiwarka Google – Pomoc

Źródła grafik: Mapy Google, Blog Inside AdWords, The SEM Post, Google.pl, Search Engine Land  

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:40 min 31.10.2019 Twórcy stron internetowych nieustannie poszukują sposobów, aby uzyskać jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, z różnym skutkiem. Chcesz, aby Twoja witryna stała się niedoścignionym wzorem do naśladowania, pozostawiając konkurencję daleko w tyle? To dziecinnie proste! Rób to samo…  tylko inaczej – zgodnie z metodą "10x content", o której opowiemy Ci w naszym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:25 min 15.04.2009 Co warto kupić tacie na Dzień Ojca? Jakie fasony sukienek są modne w tym sezonie? Którą kosiarkę kupić? Na te i inne pytania odpowiedzi szukamy już nie tylko wśród znajomych i w sklepach, ale także w Sieci. Pozorne pytanie może okazać się cenną informacją dotyczącą... trendów zakupowych. Nadeszła wiosna, a skoro ona, to także sezon na konkretne produkty. Handlowcy - już możecie zacierać dłonie :) Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 06:35 min 19.06.2018 Chyba każdy zajmujący się marketingiem, zastanawiał się czy (lub kiedy) roboty zastąpią ludzi w pisaniu tekstów (marketingowych i ogólnych). Czy roboty mogą tworzyć treści choć zbliżone do naszych? Czy mogą (lub będą mogły) przekazać w tekście odpowiednie emocje, zachęcić i potrafić zareklamować? Czy copywriterzy i pisarze na całym świecie powinni zacząć się bać? Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700