Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 02.03.2016

Koniec Flasha w reklamach graficznych Google

Na fali rosnącej niechęci twórców oprogramowania, jak i samych Internautów do wtyczki Adobe Flash, Google zdecydowało się na kolejny krok w kierunku odejścia od wspierania tej technologii. Po 2011 roku, kiedy to gigant z Mountain View zaprzestał wsparcia dla wtyczki w mobilnej wersji przeglądarki Chrome, przyszedł czas na zwiększenie bezpieczeństwa i wygody odbiorców reklam graficznych Google AdWords.

 

Źródło: thehackernews.com

Podobne działania podjęło do tej pory w 2010 roku Apple, które w systemie iOS całkowicie zrezygnowało z technologii Flash na rzecz HTML5, czy też Mozilla, która w zeszłym roku zablokowała w swojej przeglądarce wtyczki w wersji 18.0.0.203 i starszych. Poza tym samo Adobe już w sierpniu 2012 roku zrezygnowało z aktualizowania rozszerzenia dla Androida. Czy Flash w takim razie całkowicie zniknie z rynku?

Zarzuty wobec Flasha

Czym zasłużyła sobie technologia opracowana przez Macromedia (w 2005 roku firmę wykupiło Adobe), skoro odwracają się od niego największe firmy świata IT? Jest to przecież jedno z najbardziej zaawansowanych i rozbudowanych rozwiązań pozwalających tworzyć naprawdę skomplikowane aplikacje i animacje.

1)    Nie wszyscy użytkownicy Internetu korzystają z rozszerzenia od Adobe. Ma to związek zarówno z sukcesywnym wycofywaniem wsparcia dla wtyczki, jak i z koniecznością jej pobrania. Nie każdy użytkownik pobiera rozszerzenie Adobe Flash Player przy instalacji, czy też pierwszym uruchomieniu przeglądarki. Nie wszyscy decydują się także wtedy, gdy napotykają w sieci aplikację wymagającą instalacji wtyczki.

2)    Aplikacje i grafiki wykonane przy pomocy technologii Flash są „cięższe”. Użytkownicy wtyczki mogą narzekać więc na większe obciążenie procesora i baterii, jak i dłuższy czas ładowania stron internetowych, czy reklam w tym formacie.

3)    Problemy z bezpieczeństwem. Największym zarzutem wobec wtyczki Adobe Flash Player jest jej niestabilność i regularnie wykrywane kolejne luki umożliwiające jej zhakowanie i szpiegowanie użytkowników. To właśnie ze względów bezpieczeństwa giganci branży IT coraz częściej rezygnują z korzystania bądź wspierania produktu Adobe.

Flash i Google AdWords

Według ostatnich doniesień z profilu Google+ AdWords, Google wycofuje się z wyświetlania reklam graficznych przygotowanych w oparciu o technologię Flash. Gigant z Mountain View chce tym zachęcić reklamodawców do korzystania z HTML5. Jako powód podaje możliwość dotarcia do większej liczby odbiorców.

 

Źródło: mediaky.com

Rezygnacja z reklam we Flashu przebiegać ma dwuetapowo. Najpierw, 30 czerwca 2016 roku, użytkownicy systemu AdWords oraz platformy DoubleClick Digital Manager stracą możliwość załadowania tego rodzaju reklam.

Ostateczny koniec formatu w reklamach Google nastąpi dopiero 2 stycznia 2017 roku, kiedy to Google przestanie wyświetlać przygotowane w nim reklamy.

Co zrobić, jeśli mamy już reklamy w formacie Flash?

Google uspokaja, że kampanie Flash z odpowiednimi ustawieniami są przez nich automatycznie konwertowane do formatu HTML5. Wystarczy na koncie AdWords ustawić automatyczne konwertowanie. Zachęcamy jednak do zapoznania się z całym artykułem z pomocy Google dotyczącym konwersji reklam do HTML5.

Źródła: Profil AdWords w Google+; seroundtable.com; antyweb.pl; dobreprogramy.plkomorkomania.pl; superzarobek.wordpress.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak reklamować się na TikToku? Ikona 5:00 min 17.03.2023

Jak reklamować się na TikToku?

Jeśli wydaje Ci się, że TikTok to jedynie miejsce, na której ogląda się śmieszne filmy z kotami, to grubo się mylisz. Aplikację tę pobrano już ponad 3 miliardy razy i stanowi świetną platformę reklamową. Przeczytaj, jak możesz wykorzystać TikTok w promocji swojego biznesu.  Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 7

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak szukać tematów na blog w wyszukiwarce Ikona 7:25 min 03.03.2023

Jak szukać tematów na blog w wyszukiwarce

Prowadzisz na swojej stronie blog, który nie generuje widoczności i ruchu? Twoja witryna zawiera już wiele wpisów, ale część z nich jest niektualna, a Ty dawno nie dodałeś nic nowego? A może dopiero zaczynasz przygodę z blogowaniem, ale nie wiesz, jakie tematy warto poruszyć, aby były poczytne i przynosiły wartościowy ruch na stronę? Jeśli tak – ten wpis jest dla Ciebie! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak „robić” Zakupy Google – praktyczny poradnik Ikona 5:55 min 01.03.2023

Jak „robić” Zakupy Google – praktyczny poradnik

Zakupy Google, czyli Google Shopping funkcjonują w Polsce od 10 lat, a mimo to świadomość na temat tej usługi wśród właścicieli firm jest wciąż niewielka. Czym właściwie są Zakupy Google i dlaczego warto z nich korzystać w ramach reklamowania sklepu w wyszukiwarce? Tego dowiesz się z mojego artykułu. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55