Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:00 min Ikona 02.03.2016

Koniec Flasha w reklamach graficznych Google

Na fali rosnącej niechęci twórców oprogramowania, jak i samych Internautów do wtyczki Adobe Flash, Google zdecydowało się na kolejny krok w kierunku odejścia od wspierania tej technologii. Po 2011 roku, kiedy to gigant z Mountain View zaprzestał wsparcia dla wtyczki w mobilnej wersji przeglądarki Chrome, przyszedł czas na zwiększenie bezpieczeństwa i wygody odbiorców reklam graficznych Google AdWords.

 

Podobne działania podjęło do tej pory w 2010 roku Apple, które w systemie iOS całkowicie zrezygnowało z technologii Flash na rzecz HTML5, czy też Mozilla, która w zeszłym roku zablokowała w swojej przeglądarce wtyczki w wersji 18.0.0.203 i starszych. Poza tym samo Adobe już w sierpniu 2012 roku zrezygnowało z aktualizowania rozszerzenia dla Androida. Czy Flash w takim razie całkowicie zniknie z rynku?

 

Zarzuty wobec Flasha

 

Czym zasłużyła sobie technologia opracowana przez Macromedia (w 2005 roku firmę wykupiło Adobe), skoro odwracają się od niego największe firmy świata IT? Jest to przecież jedno z najbardziej zaawansowanych i rozbudowanych rozwiązań pozwalających tworzyć naprawdę skomplikowane aplikacje i animacje.

1)    Nie wszyscy użytkownicy Internetu korzystają z rozszerzenia od Adobe. Ma to związek zarówno z sukcesywnym wycofywaniem wsparcia dla wtyczki, jak i z koniecznością jej pobrania. Nie każdy użytkownik pobiera rozszerzenie Adobe Flash Player przy instalacji, czy też pierwszym uruchomieniu przeglądarki. Nie wszyscy decydują się także wtedy, gdy napotykają w sieci aplikację wymagającą instalacji wtyczki.

2)    Aplikacje i grafiki wykonane przy pomocy technologii Flash są „cięższe”. Użytkownicy wtyczki mogą narzekać więc na większe obciążenie procesora i baterii, jak i dłuższy czas ładowania stron internetowych, czy reklam w tym formacie.

3)    Problemy z bezpieczeństwem. Największym zarzutem wobec wtyczki Adobe Flash Player jest jej niestabilność i regularnie wykrywane kolejne luki umożliwiające jej zhakowanie i szpiegowanie użytkowników. To właśnie ze względów bezpieczeństwa giganci branży IT coraz częściej rezygnują z korzystania bądź wspierania produktu Adobe.

 

Flash i Google AdWords

 

Według ostatnich doniesień z profilu Google+ AdWords, Google wycofuje się z wyświetlania reklam graficznych przygotowanych w oparciu o technologię Flash. Gigant z Mountain View chce tym zachęcić reklamodawców do korzystania z HTML5. Jako powód podaje możliwość dotarcia do większej liczby odbiorców.

Rezygnacja z reklam we Flashu przebiegać ma dwuetapowo. Najpierw, 30 czerwca 2016 roku, użytkownicy systemu AdWords oraz platformy DoubleClick Digital Manager stracą możliwość załadowania tego rodzaju reklam.

Ostateczny koniec formatu w reklamach Google nastąpi dopiero 2 stycznia 2017 roku, kiedy to Google przestanie wyświetlać przygotowane w nim reklamy.

Co zrobić, jeśli mamy już reklamy w formacie Flash?

Google uspokaja, że kampanie Flash z odpowiednimi ustawieniami są przez nich automatycznie konwertowane do formatu HTML5. Wystarczy na koncie AdWords ustawić automatyczne konwertowanie. Zachęcamy jednak do zapoznania się z całym artykułem z pomocy Google dotyczącym konwersji reklam do HTML5.

Źródła: Profil AdWords w Google+; seroundtable.com; antyweb.pl; dobreprogramy.plkomorkomania.pl; superzarobek.wordpress.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55